Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 214475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berattt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #1490 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:19:15
Ook ik heb mijn officiële aanstelling 98uiye 98uiye
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #1491 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:34:57
Ook ik heb mijn officiële aanstelling 98uiye 98uiye
Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


Berattt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #1492 Gepost op: 10 augustus 2016, 11:38:23
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1441597 date=1470821697
Gefeliciteerd!

Daaankjeeeee
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #1493 Gepost op: 10 augustus 2016, 12:15:51
Zojuist heb ook ik de verlossende e-mail ontvangen! Starten in week 41  098uo
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #1494 Gepost op: 10 augustus 2016, 12:48:43
Omdat velen van jullie door zijn wil ik het aan jullie vragen; hebben jullie tips voor mij voor selectiedag B behalve jezelf zijn? Alvast bedankt! :-)


Berattt

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #1495 Gepost op: 10 augustus 2016, 13:07:23
Citaat van: maarten43 link=msg=1441612 date=1470826123
Omdat velen van jullie door zijn wil ik het aan jullie vragen; hebben jullie tips voor mij voor selectiedag B behalve jezelf zijn? Alvast bedankt! :-)
Blijf je zelf zoals je het zegt en daarnaast blijf vooral rationeel waarbij je niet alleen logische nadenkt over principes maar ook met het effect van het denkproces en doel (rollenspel)
Bij het gesprek met de psycholoog wees vooral duidelijk en herhaal desnoods de vragen als het niet duidelijk voor jou is.
Dit zijn mijn tips en successss O0
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam


Mitchell

  • Aspirant hoofdagent regio midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1496 Gepost op: 10 augustus 2016, 14:41:33
Citaat van: maarten43 link=msg=1441612 date=1470826123
Omdat velen van jullie door zijn wil ik het aan jullie vragen; hebben jullie tips voor mij voor selectiedag B behalve jezelf zijn? Alvast bedankt! :-)

Ik heb mezelf een tijdje geleden voorgesteld maar ik kom er net achter dat het op het verkeerde topic is beland.  Ik heb 'm even voor je terug gezocht omdat ik er een stukje over de tweede selectie dag had neergezet.  Hieronder een re-post.  Hoop dat je er iets aan hebt.  Verder voor de rest van de mensen,  hier alsnog mijn voorstel berichtje.  Ik ben inmiddels aangenomen en ga ik in oktober beginnen.  Kleding enzo is binnen dus het aftellen is begonnen!

Repost : Beste allemaal,  ik zal me eerst even kort voorstellen.   ik heb vorig jaar gesolliciteerd op de functie van hoofdagent bij het korps midden Nederland.  Oorspronkelijk had ik gesolliciteerd op de lichting die in mei zou beginnen maar door capaciteitsproblemen bij de politie werd er medegedeeld dat de betreffende lichting vol zat en dat ze mij in portefeuille zouden houden voor de lichting van oktober.  Op dit punt had ik deel A en deel B al achter de rug met een positief resultaat. Het wachten wss dus op het korpsgesprek.  Op het moment van schrijven heb ik het gesprek net 20 minuten geleden afgerond en heb ik te horen gekregen dat in een intentie tot aanstelling krijg!  Super blij dus! Ik heb dit forum vaak afgestruind naar informatie over de keuring en het korpsgesprek en heb hier veel aan gehad.  Het leek mij dan ook gepast om mijn eigen ervaring met het korpsgesprek hier te delen in de hoop dat andere mensen er net zo veel aan zullen hebben als ik heb gehad aan de ervaringen van andere mensen.

Allereerst moet ik toegeven dat ik het een fijn gesprek vind en me niet kan vinden in de verhalen van mensen die vonden dat het een kruisverhoor was.  Het is zeker zo dat je goed moet letten op wat je precies zegt omdat ze op elk antwoord wat jij geeft dieper willen graven.  De recruiters zullen ook geen kans onbenut laten om 'moeilijke' of confronterende vragen te stellen.  In de wetenschap dat dit nou eenmaal bij zo'n gesprek hoort zou ik je hier niet al te druk om maken.  Neem goed de tijd om rustig over je antwoord na te denken en ga geen sociaal wenselijke antwoorden geven als je er eigenlijk niet helemaal achter staat.  Voor hen die specifiek aan het zoeken zijn naar info over dit gesprek en in elke ervaring lezen dat het gaat om zo dicht mogelijk bij jezelf blijven,  dat is inderdaad de rode draad van dit gesprek.

Zorg dat je de thuiswerk opdracht goed heb voorbereid.  Let op,  de dingen die jij hierbij verteld zullen constant bevraagd worden door het hele gesprek heen.  Als je iets verteld moet je er dus voor  dat je er ook dieper op in kan gaan. Hou er dus altijd rekening mee dat je kan uitweiden over wat je antwoord nou eigenlijk inhoud.

Verder zullen ze vragen wat je drijft. De vragenlijst over drijfveren zal hier dan ook besproken worden en hier zullen ze vragen over stellen.  Niet dat ze specifieke vragen uitlegde maar ze zoeken meer een beetje naar de kern van wat je drijft.  Je motivatie om te solliciteren bij de politie en het punt waar je energie denkt uit te kunnen halen bij de politie is iets wat veel terug komt in dit gesprek. Steeds weer in een ander jasje maar de vraag blijft het zelfde.  


Ook werd er mij gevraagd wat in Integriteit verstaat en wat voor cijfer je jezelf hierop geeft.  Uiteraard komt daarna de onvermijdelijke vraag; 'waarom Vind je dat?'

Mochten iemand nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,.


Mitchell

  • Aspirant hoofdagent regio midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1497 Gepost op: 10 augustus 2016, 14:51:18
Oh,  ik zie nu dat je eerst nog deel B moet doen.  Had me even vergist in deel B (psychologiesche test en korps gesprek door elkaar gehaald)  Naja,  we gaan er vanuit dat je 'm gaat rocken en daarna alsnog deze info kan gebruiken voor je korpsgesprek!  Succes!


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #1498 Gepost op: 10 augustus 2016, 18:55:26
Citaat van: Carlos link=msg=1441592 date=1470820467
Oke apart. Ik zie namelijk in een aantal artikelen op internet staan, dat het juist verplicht is je dienstwapen mee naar huis te nemen, als je met uniform naar het werk komt. Dit klopt dus niet dan of lees ik nu iets verkeerds?



Aantal van de artikelen:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/terreurmaatregel-agent-moet-wapen-mee-naar-huis-nemen

http://nos.nl/artikel/2016396-agent-in-uniform-moet-wapen-mee-naar-huis-nemen.html
Apart is het niet. Zoals eerder gezegd zijn er bepaalde functies binnen de politie waar dit wel nodig is. Als student val je hier zeker niet onder, sterker nog reizen in uniform wordt door genoeg trajectbegeleiders ten strengste verboden en gelijk hebben ze, waarom zou je?


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1499 Gepost op: 10 augustus 2016, 19:55:04
Reizen in uniform en vuurwapen in huis hebben zijn inderdaad dingen die je ook in mijn ogen niet moet willen.

Waarom? Te veel om op te noemen, daar tegenover kan ik me überhaupt geen voordelen bedenken.

Het is natuurlijk verleidelijk... Omdat het uniform dragen gewoon leuk en spannend is, maar je doet er goed aan die verleiding te weerstaan.