Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 102643 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #240 Gepost op: 28 juni 2016, 18:29:03
Citaat van: Cabo link=msg=1432862 date=1467129025
Over dat leeslampje.. Wat was er mis met die oude lamp die rood en wit licht gaf en flexibel was?

Die zaten niet in de LAPV Touran (voorin).
Dat witte licht was ook veel te fel
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #241 Gepost op: 28 juni 2016, 18:37:09
Die zat wel in de meeste Honac-opgebouwde voertuigen van voor de aanbesteding. Die nu in de achterbak zitten, maar dan met langere hals, gemonteerd aan de A-stijl.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #242 Gepost op: 29 juni 2016, 00:59:06
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1432716 date=1467103675
En dan wel over de volle breedte blauw, niet alleen op de hoekjes... Of combineer blauw met wit in de balk, de Rapid Responder die in Roermond staat heeft zowel blauw met wit in de balk, supergoed zichtbaar daardoor!

https://www.youtube.com/watch?v=NQ1swj5R0-g

Top licht!  8)
Weet iemand het merk en type?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #243 Gepost op: 29 juni 2016, 01:50:30


Weet iemand het merk en type?
Volkswagen Touran!


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #244 Gepost op: 29 juni 2016, 03:10:09
Citaat van: RS6 link=msg=1432970 date=1467154746
http://www.youtube.com/watch?v=NQ1swj5R0-g

Top licht!  8)
Weet iemand het merk en type?

Even gegoogled en je komt op deze link uit: http://112euregio.smugmug.com/keyword/Rapid/
Is idd een touran met een code 3 defender erop. Zo te zien helemaal vol gestopt, dus niet eerlijk om te vergelijken met de kale freedom.
Tevens mee knipperend wit(zou ook in de freedom kunnen, mag alleen niet) echter mijn inziens 's nachts ook niet wenselijk.
De dual color versie is tevens voor zover ik weet nog niet ece-r65 gekeurd. Dus zal er nog een amber pit op geplakt moeten worden.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #245 Gepost op: 29 juni 2016, 08:41:02
Citaat van: CopVR3 link=msg=1432975 date=1467157830
Volkswagen Touran!

 Thnx. Bedoelde OGS.
Helaas weten wij iets te goed hoe een Touran er uit ziet.  ;D

Citaat van: cavia link=msg=1432980 date=1467162609
Even gegoogled en je komt op deze link uit: http://112euregio.smugmug.com/keyword/Rapid/
Is idd een touran met een code 3 defender erop. Zo te zien helemaal vol gestopt, dus niet eerlijk om te vergelijken met de kale freedom.
Tevens mee knipperend wit(zou ook in de freedom kunnen, mag alleen niet) echter mijn inziens 's nachts ook niet wenselijk.
De dual color versie is tevens voor zover ik weet nog niet ece-r65 gekeurd. Dus zal er nog een amber pit op geplakt moeten worden.

Thnx!
Mee knipperend wit zou gewoon verplicht moeten worden.
En waarom in de nacht niet? Hoe meer hoe beter.
De meeste voertuigen in NL hebben al zo weinig dus iets extra is altijd een plus.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #246 Gepost op: 29 juni 2016, 08:51:33
Citaat van: RS6 link=msg=1432970 date=1467154746
http://www.youtube.com/watch?v=NQ1swj5R0-g

Top licht!  8)
Weet iemand het merk en type?

Die rapid bedoelde in inderdaad. Nu hebben ze als links blauw is rechts wit en andersom. Dus niet alles aan 1 kant verlicht maar om en om. Daardoor nog beter zichtbaar  :)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #247 Gepost op: 29 juni 2016, 09:52:16


Thnx!
Mee knipperend wit zou gewoon verplicht moeten worden.
En waarom in de nacht niet? Hoe meer hoe beter.

Het meest logische waarom het niet mag is omdat je tegenliggers verblindt. De Volvo van het MMT uit Amsterdam heeft ook wel eens zijn witte lampen aan tijdens het rijden met OGS. Als tegenligger zie je dan echt niets meer. Je mag dan beter zichtbaar zijn, het wordt er zeker niet veiliger op (omdat je richtingaanwijzer ook niet meer gezien wordt bijvoorbeeld ).


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #248 Gepost op: 29 juni 2016, 11:09:07
Citaat van: RS6 link=msg=1432997 date=1467182462
...
Mee knipperend wit zou gewoon verplicht moeten worden.
En waarom in de nacht niet? Hoe meer hoe beter.
De meeste voertuigen in NL hebben al zo weinig dus iets extra is altijd een plus.

Wit in de nacht verblind gewoon te veel. Als tegenligger zie je je eigen weg niet meer dus kun je ook geen ruimte maken omdat je alleen maar sterretjes ziet.
Laatst nog geprobeerd aan een agent duidelijk te maken dat ik zijn tekens (en hem zelf) echt niet kon zien als hij 10m voor zijn auto gaat staan, midden in de nacht, met knipperende koplampen aan. Dat verblind gewoon...

Overdag daar in tegen lijkt het me een goede aanvulling naast de KK. Veel nieuwe ambulances hebben afwisselend groot licht met de mistlampen. Aangezien alleen simultaan wit KK nog maar mag volgens de regelgeving is dit een creatieve oplossing ;)


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #249 Gepost op: 29 juni 2016, 12:42:58
Over die idiote Engelse spiegels:
Dit is kennelijk al jaren een eis in de LAPV. Het is opgenomen als mogelijkheid waar kennelijk (te) vaak gebruik van wordt gemaakt. Ook de gebruikerstesten hebben geen bezwaren opgeleverd.
Men is in overleg om te bezien of ze toch terug moeten naar de normale spiegel.

Klaag vooral via de lijn als het niet bevalt!
Nu is dat slechts nog maar door twee eenheden en minimaal gebeurd.