uniforme SIGMA/GHOR uniformen

Auteur Topic: uniforme SIGMA/GHOR uniformen  (gelezen 32095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sigmash

  • Gast
Gepost op: 18 september 2005, 21:52:57
Wat mij op de SIGMA wedstrijd is opgevallen dat er geen uniformiteit in de uniformen zit:

NRK pakken met SIGMA vesten (oa wij)
Rood met gele schouders
Ambu-groen met gele schouders
GHOR-groen met gele schouders
GHOR-groen met gele buik
grijs/groen met rode schouders
prive kleding met SIGMA-vesten

Het is toch de bedoeling dat op termijn alle regio's in het GHOR-groen met geel zijn ? Bij ons zijn inmiddels pakken in het GHOR-groen met gele buik besteld. Persoonlijk vindt ik die gele buik niet uitzien, maar op het argument dat gele schouders mooier was kwam het tegen-argument dat dit landelijk zou zijn....  

Verder ben ik benieuwd hoe het kan dan een team in prive kleding moest meedoen ? De veiligheidsregio falliet ? Inmiddels heb ik gezien dat mede-forumie Patries een van de mensen in burger was, dus wellicht dat zij dit kan uitleggen

grtzz

Robin




ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2005, 00:56:11
Het pakje waar ik in sta te jureren is een werkpak/ overal die destijds is aangeschaft bij ons (geheel Noord Nederland) voor de milleniumnacht.

Het is zeker geen officieel uniform. dat is naar mijn weten en informatie nog steeds het NRK-pakkie. ???

De kleding groen-geel is voor alsnog onofficieel vastgesteld voor de GNK de OVDG is ook nog niet  vastgesteld die heeft tegen gestelde kleurstelling als de rest van de GNK.  :-\
We wachten in spanning af wat de toekomst zal brengen, het zal toch voornamelijk gaan uitdraaien op een centen kwestie want als je zegt dat is/wordt officieel krijg je van zelf de tegen vraag wie gaat het betalen de ghor of Biza  :-\ :-\.

 


[verwijderd door de admin]


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #2 Gepost op: 19 september 2005, 01:00:25
Wat mij op de SIGMA wedstrijd is opgevallen dat er geen uniformiteit in de uniformen zit:

NRK pakken met SIGMA vesten (oa wij)
Rood met gele schouders
Ambu-groen met gele schouders
GHOR-groen met gele schouders
GHOR-groen met gele buik
grijs/groen met rode schouders
prive kleding met SIGMA-vesten

Het is toch de bedoeling dat op termijn alle regio's in het GHOR-groen met geel zijn ? Bij ons zijn inmiddels pakken in het GHOR-groen met gele buik besteld. Persoonlijk vindt ik die gele buik niet uitzien, maar op het argument dat gele schouders mooier was kwam het tegen-argument dat dit landelijk zou zijn.... 

Verder ben ik benieuwd hoe het kan dan een team in prive kleding moest meedoen ? De veiligheidsregio falliet ? Inmiddels heb ik gezien dat mede-forumie Patries een van de mensen in burger was, dus wellicht dat zij dit kan uitleggen

grtzz

Robin

En dan heb je het nog niet eens over de verschillen in logo's en lettertypen die gebruikt worden door de verschillende teams. Ik heb 1 team gezien die allemaal een SOL op de armen hebben. Ik weet niet of ik daar als gewoon sigmalid daar prettig bij zou voelen maar dat is andere discussie die al bij de autobordjes wordt gevoerd  :-\


sigmash

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 september 2005, 08:18:27
Ja, logo's varieren van Star of life, Rode Kruis tot GHOR. Het ene team heeft SIGMA op de rug staan al dan niet met regio-naam het ander team alleen het GHOR-logo. Lekker duidelijk voor publiek en collegahulpverleners in andere colommen. not.
Eigenlijk wel een leuke uitdaging om een outsider in 2 minuten uit te leggen wat een SIGMA is zonder daarbij meer dan 2 nieuwe afkortingen te introduceren...  ;D

grtzz

Robin


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 19 september 2005, 09:34:53
Ik heb wel een ideetje voor een logo:



De Griekse letter sigma, in een soort esculaap-vorm.
Arts  www.alphalog.nl


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #5 Gepost op: 19 september 2005, 09:41:47
Ik liep inderdaad in prive kleding, normaliter hebben wij de rood/groene overalls net als arend. Aleen wij hebben in de regio 2 combinaties en omdat er zaterdag ook een evenement plaatsvond waarbij het SIGMA preventief aanwezig moest zijn (luchtlanding op de ginkelse heide) mochten wij geen overalls meenemen van GHOR, alleen de helmen en hesjes uit de extra voorraad. Wij waren er ook niet blij mee.

Klachten via GHOR gelderland midden  ;) een heleboel graag ;D
Nurse powerrrrr


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #6 Gepost op: 19 september 2005, 13:02:18
Maar dan heb je toch nog je gewone rode kruiskleding ? Daar het hesje overheen en klaar.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #7 Gepost op: 19 september 2005, 13:12:23
Ja klopt maar niet alle SIGMA leden uit ons team zitten bij het rode kruis. sommige komen van een EHBO vereniging.
Nurse powerrrrr


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 19 september 2005, 13:17:28
Wij (Utrecht) hebben een MMT look a like overal. Alleen met een groot rood kruis achterop.
Zit niet altijd even prettig. Doe mij dan maar een nieuwe set kleding met losse broek, jas enz enz.


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 september 2005, 15:26:49
Ik vind die ambu kleuren en die mmt kleuren niet echt practisch bij 'n sigma team.
Zeker bij 'n grote inzet waar je meerdere ambu's en een mmt terplaatse hebt is het niet handig als meerdere "diensten" in dezelfde kleding rondlopen.

Ik vind die ghor-groen met gele kleur wel oke, en dan op de mouw en/of borst 'n rode kruis logo, en op de rug SIGMA (met eventueel de regio).