uniforme SIGMA/GHOR uniformen

Auteur Topic: uniforme SIGMA/GHOR uniformen  (gelezen 32100 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jw_ket

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2005, 13:03:48
Het kledingpakket datwij nu sinds een jaar dragen is onlangs uitgedund. De losse broek en overhemd zijn nu geschrapt omdat de GHOR in al haar wijsheid heeft bedacht dat alleen zo'n overall wel genoeg moet zijn (lees: de kosten pasten niet meer in het nieuwe budget, maar dat zullen ze toch nooit zeggen). Errug jammer allemaal!

GRT, JWK


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2005, 22:37:36
Ik heb wel een ideetje voor een logo:



De Griekse letter sigma, in een soort esculaap-vorm.

Zoiets:




 ;D ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2005, 23:04:50
Hey, niet slecht... Misschien nog in ambu/star of life kleuren?
Arts  www.alphalog.nl


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #53 Gepost op: 12 oktober 2005, 22:14:11
Er is toch geen mens die zich in dergelijke figuren verdiept? Niet herkenbaar, dus niet doen. Op de auto's staat een rood kruis (het is niet anders :P) en dat moet op de kleding ook naar voren komen, vind ik. ;)

Christian


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #54 Gepost op: 13 oktober 2005, 08:26:48
Christian, over ieder pietluttig detail op uniformen kan gediscussierd worden, en wat ik zo typisch vind is dat mij in de opleiding verteld is dat wij als GNK-eenheid wel onder het Rode Kruis vallen, maar dan we zodra we een oproep krijgen en een SIGMA-team vormen, we onder de GHOR vallen. Maar toch blijven we gebruik maken van het RK-logo...
Arts  www.alphalog.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #55 Gepost op: 13 oktober 2005, 09:23:40
Delta bij een inzet wordt je als RK-vrijwilliger aangestuurd door de GHOR-organisatie.

Ik was geen RK-vrijwilliger, maar heb als lid van de GE wel een overeenkomst met het RK en ben dus RK-vrijwilliger.


wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #56 Gepost op: 14 oktober 2005, 17:02:32
ik heb het idee dat ze er zelf nog niet achter zijn wat ze nu willen want ik ben al 6 maanden geleden gevraagd wat voor kleding ik wou ik heb meteen gereageerd maar tot op heden heb ik niks meer van gehoord en wat ik me nu ook afvraag hoe kan het zo zijn dat je in de ene regio zowat een hernia krijg van de spullen die in het hesje zitten en in de andere regio heb je helemaal niks er in zitten
ehbo'er plv hoofd bhv'er


wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #57 Gepost op: 14 oktober 2005, 17:15:40
oja voor ik het vergeet ik zat even terug te lezen en toe schoot mij wat te binnen tijdens de bij zetting van zijne konelijke hoogheid prinses juliana werdt er aan mij gevraagd of ik van de schoonmaak dienst was  :-\ terwijl ik in het rk uniforum met het sigma hesje er overheen en toen dacht nou laat ik het maar niet schrijfen ook maar we lagen later wel in een deuk van het lachen  :laugh:
ehbo'er plv hoofd bhv'er


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #58 Gepost op: 14 oktober 2005, 17:23:56
Er is toch geen mens die zich in dergelijke figuren verdiept? Niet herkenbaar, dus niet doen. Op de auto's staat een rood kruis (het is niet anders :P) en dat moet op de kleding ook naar voren komen, vind ik. ;)

Christian
Dat kleine rode kruisje voor op het SIGMA vest valt ook niet op.

En 99,9% van de Nederlandse bevolking weet niet wat SIGMA inhoudt. En dat staat toch groot achterop.


rocco jonkers

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 14 oktober 2005, 21:05:59
Wij hier in de regio zuid oost brabant dragen de ambulance kleding met sigma achterop en een star of life op de linker borst daarboven de legitimatie van de GHOR