Plaats hier foto's van Opel voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Opel voertuigen  (gelezen 247041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #830 Gepost op: 30 september 2007, 15:01:32
(Staat er wel vaker geen nummer op?)

Voorheen helemaal niet (op de Divisie Facilitaire Ondersteuning, DFO na).

Nu hebben in ieder geval de reguliere noodhulpwagens allemaal wel roepnummers op de auto staan (uitzonderingen daar gelaten). Maar er rijden er nog genoeg rond in de regio zonder roepnummer op het voertuig.

Vroeger (analoge tijdperk 8)) waren de roepnummer bemannings-afhankelijk. 2 man op de wagen werd roepnummer **-02 of **-04. 1 man op de wagen was **-01 of **-03. Het roepnummer verschilde dus nogal eens, vandaar dat er geen roepnummer op de wagen zat (wel een tweecijferig wagenparknummer overigens).

Nu (sinds C2000) zijn de roepnummers niet meer afhankelijk van de bemanning en is de eerste wagen gewoon **-01 en de tweede **-02 enz. Daarom kunnen de nummer nu wel op de wagens geplakt worden. Er zijn nog wagens die voor van alles en nog wat gebruikt worden; die hebben dan ook geen roepnummer omdat dit per dienst verschilt.

Hoop dat dit voldoende antwoord op je vraag is ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


ambu-vpk in opleiding!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #831 Gepost op: 30 september 2007, 15:02:48
(...)

Hoop dat dit voldoende antwoord op je vraag is ;)

Zeker weten, dankjewel :)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #832 Gepost op: 30 september 2007, 15:07:21
Ja want de nummrs die op sommige voertuigen staan komen niet overheen met de roepnummers van de eenheden dus zoveel zin om ze erop te zetten heeft het niet lijkt mij.

Enige nut voor mij is dat ik weet in welk voertuig ik moet stappen. Voertuignummers komen inderdaad 9 van de 10x niet overeen met het roepnummer. Bij de grotere meldingen waar een hoop voertuigen staan is dus het enige nut de herkenbaarheid van welk voertuig bij welk bureau hoort. Als er een voertuig in de weg staat is het makkelijker om het voertuignummer over de ether te gooien ipv het kenteken want dat zou ik echt niet weten ;)
District 2 Gouda en omgeving en district 3 Alphen en omgeving hebben inderdaad een aantal voertuigen rijden die niet voorzien van een voertuignummer. De noodhulp voertuigen zijn voor zover ik weet daar wel allemaal voorzien van een voertuignummer. In District 1 en 4 ben ik nog niet een voertuig tegen gekomen die niet voorzien is van een voertuignummer.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #833 Gepost op: 30 september 2007, 15:11:51

Vroeger (analoge tijdperk 8)) waren de roepnummer bemannings-afhankelijk. 2 man op de wagen werd roepnummer **-02 of **-04. 1 man op de wagen was **-01 of **-03. Het roepnummer verschilde dus nogal eens, vandaar dat er geen roepnummer op de wagen zat (wel een tweecijferig wagenparknummer overigens).

Nu (sinds C2000) zijn de roepnummers niet meer afhankelijk van de bemanning en is de eerste wagen gewoon **-01 en de tweede **-02 enz. Daarom kunnen de nummer nu wel op de wagens geplakt worden. Er zijn nog wagens die voor van alles en nog wat gebruikt worden; die hebben dan ook geen roepnummer omdat dit per dienst verschilt.


Ook nu met C2000 zijn de roepnummers nog afhankelijk van de bemanning. Werkt nog precies hetzelfde als in het analoge tijdperk.
Rij je solo noodhulp dan **-01 of **-03 roepnummer. B meldingen of wijkzorg **-41 of **-43 en rij je met zijn tweeen **-02 of **-04 en bij wijkzorg **-42 of **-44.
Zo komt het dus voor dat bijvoorbeeld Leiden Zuid in Vectra rond rijdt met voertuignummer 43.01 maar dat het roepnummer 43.02 is als ze met zijn tweeen rijden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #834 Gepost op: 30 september 2007, 15:14:49
Ook nu met C2000 zijn de roepnummers nog afhankelijk van de bemanning. Werkt nog precies hetzelfde als in het analoge tijdperk.
Rij je solo noodhulp dan **-01 of **-03 roepnummer. B meldingen of wijkzorg **-41 of **-43 en rij je met zijn tweeen **-02 of **-04 en bij wijkzorg **-42 of **-44.
Zo komt het dus voor dat bijvoorbeeld Leiden Zuid in Vectra rond rijdt met voertuignummer 43.01 maar dat het roepnummer 43.02 is als ze met zijn tweeen rijden.

O, dat is een verassing voor mij :| Ik heb het ooit anders begrepen. Bedankt voor je verheldering in ieder geval :)

Die nummers op de voertuigen werken dan m.i. alleen maar verwarrend :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #835 Gepost op: 30 september 2007, 15:19:41
Ook nu met C2000 zijn de roepnummers nog afhankelijk van de bemanning. Werkt nog precies hetzelfde als in het analoge tijdperk.
Rij je solo noodhulp dan **-01 of **-03 roepnummer. B meldingen of wijkzorg **-41 of **-43 en rij je met zijn tweeen **-02 of **-04 en bij wijkzorg **-42 of **-44.
Zo komt het dus voor dat bijvoorbeeld Leiden Zuid in Vectra rond rijdt met voertuignummer 43.01 maar dat het roepnummer 43.02 is als ze met zijn tweeen rijden.


hoe dat zat m et die nummers weet ik alleen 1 ding heb iik nooit gesnapt dat was hier erg vaak dat een **-42 voor spoed meldingen reed
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #836 Gepost op: 30 september 2007, 16:18:59
hoe dat zat m et die nummers weet ik alleen 1 ding heb iik nooit gesnapt dat was hier erg vaak dat een **-42 voor spoed meldingen reed

In eerste instantie zal een melding aan een 02 eenheid uitgegeven worden. Is het echter zo dat die eenheid al bezet is bij een andere melding dan zal de melding gaan naar een 42 eenheid van het desbetreffende gebied. 42 eenheden rijden ook vaak gewoon als achtergrondje of als extra ondersteuning bij bepaalde meldingen. Voor meer info PM mij maar even anders gaan we helemaal zo offtopic hier ;)


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #837 Gepost op: 1 oktober 2007, 20:18:33
opel zafira  coordinatie sector veiligheid





Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #838 Gepost op: 6 oktober 2007, 00:38:17
Politie Kennemerland;

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #839 Gepost op: 6 oktober 2007, 16:44:25
Politie Kennemerland;


Wat is de reden dat van dit voertuig het kenteken is afgeschermd....?

Grtz,
Marcel