Kleding onder chemiepakken

Auteur Topic: Kleding onder chemiepakken  (gelezen 7800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2005, 19:03:33
wij hebben een katoenen overall met uitrukpak kom je er niet eens in. Wij hebben die nieuwe waar in het begin de naden van scheurden.

Met wat trek en hangwerk lukt dat aardig hier, hoor  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2005, 19:57:08
Ik gaat het proberen voor je op te zoeken, maar de nieuwe richtlijnen bij het examen gaspak is dat je met je uitrukkleding in het gaspak dan wel chemiepak gaat.

En het komt echt wel eens voor dat je in je chemiepak    moet werken waar direkt brandgevaar of brand is, denk maar aan een slachtoffer wat je moet weghalen.
En veel chemische stoffen zijn immers gewoon brandgevaarlijk.
Goed zoeken,je maakt mij niet wijs dat je als een krimpfoliehouder moet gaan fungeren.Is er brand of een grote kans op brand,wordt er gewoon geen chemiepak gedragen.Je bluskleding geeft genoeg bescherming opdat moment,wij hebben een 2 maanden geleden instruktie gehad van een AGS.En die vertelde ook dat zodra er brand(gevaar) is geen chemiepak


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2005, 20:24:45
Heel veel chemische goedjes zijn brandgevaarlijk.............als men nou niet weet WAT er zich precies in het gebouw bevind, als er een slachtoffer ligt????


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2005, 20:30:24
Heel veel chemische goedjes zijn brandgevaarlijk.............als men nou niet weet WAT er zich precies in het gebouw bevind, als er een slachtoffer ligt????
Lees het stuk maar eens van Pompbediender  ;)

Citaat
Ik ben het met Peter eens, bij brand komen de chemiepakken niet eens aan bod. Anders loop je in de ronte met krimpfolie rond je lichaam. .  Moet je een snelle redding uitvoeren, en is er een slachtoffer  in direct gevaar mag je met je uitrukkleding en perslucht die redding uitvoeren zonder dat chemiepak. Een snelle redding mag immers uitgevoerd worden in bluskleding.
Wij dragen trouwens ook een katoene overal  onder onze chemiepakken, maar het blijft  een zweeterige klus

met andere woorden,een snelle redding mag gewoon in je uitrukpak,zolang je er maar voor zorgt dat je niet in kontakt kan komen met het goedje


Gast48368

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2005, 20:41:45
ow ja, niet goed gelezen  ;)  


maar........(ja, ik weet het, ik ben lastig  ;D)

stel................

je weet helemaal niet wat zich bv binnen in een laboratorium bevind.........dan lijkt mij het toch wel linke soepie.......................... denk es aan radioactieve straling...............


en wat doe je eigenlijk met een radioactief besmet slachtoffer  ??? die gooi je niet zomaar in een ambu......


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2005, 20:46:44
ow ja, niet goed gelezen  ;) 


maar........(ja, ik weet het, ik ben lastig  ;D)

stel................

je weet helemaal niet wat zich bv binnen in een laboratorium bevind.........dan lijkt mij het toch wel linke soepie.......................... denk es aan radioactieve straling...............


en wat doe je eigenlijk met een radioactief besmet slachtoffer  ??? die gooi je niet zomaar in een ambu......



ja zeg,ik ben geen AGS  :-X ;D ;D
Volgens mij kan je zelfs dan een inzet doen met je uitrukpak,zolang je je dosismeter maar bij je hebt.En met ademlucht,hoe ze dat verder doen bij de ambulancedienst weet ik niet.Je kunt moeilijk zo,n iemand in een vat stoppen  :-X :-X ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 29 september 2005, 20:48:58
daar waren wij ook nog niet uit................ ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 september 2005, 20:53:06
K heb ut ff bij de buurtjes neergelegd  ;D


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #18 Gepost op: 29 september 2005, 22:35:09
ow ja, niet goed gelezen  ;) 


maar........(ja, ik weet het, ik ben lastig  ;D)

stel................

je weet helemaal niet wat zich bv binnen in een laboratorium bevind.........dan lijkt mij het toch wel linke soepie.......................... denk es aan radioactieve straling...............


en wat doe je eigenlijk met een radioactief besmet slachtoffer  ??? die gooi je niet zomaar in een ambu......




De eerste verkenning doe je in je uitrukkleding met ademlucht en de nodige meters. Na deze verkenning wordt er pas besloten om eventueel een CT/GP te gebruiken.

En de straling van RA wordt ook niet tegengehouden door een CT of GP. Zolang de Ados of Automess niet in alarm gaat, is er dus "niets" aan de hand.

groetjes Hotdog


Rene112

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 september 2005, 22:49:23
Lees het stuk maar eens van Pompbediender  ;)

met andere woorden,een snelle redding mag gewoon in je uitrukpak,zolang je er maar voor zorgt dat je niet in kontakt kan komen met het goedje

Nou..... daar ben ik het niet bepaald mee eens Peter  ;)

Als ik het mijn cursisten bij de cursus 403 (onderbrandmeester-gevaarlijke stoffen) zo geleerd zou hebben, dan zou er waarschijnlijk geen eentje geslaagd zijn bij het praktijkexamen (maquette) in juni!  ;D ;D

Ik zal hierna even proberen de standaard ogs-procedure kort te beschrijven zoals het in de lesstof is opgenomen (en de leidraad ogs).

groeten,
René de Caluwé