Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 94353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gerlof

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #90 Gepost op: 21 juni 2016, 00:08:12
Heel erg bedankt Swaghetti en LuukPol!
Sollicitatie Politiekundige Oost-Brabant


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #91 Gepost op: 21 juni 2016, 02:55:27
@swaghetti: ik was er ook bij in Apeldoorn, volgens mij hadden ze over een klas van 20 tot 25 personen, niet 40 zoals jij zegt. Of heb ik het dan verkeerd verstaan? :p


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #92 Gepost op: 21 juni 2016, 07:15:48
Citaat van: nickd link=msg=1431169 date=1466470527
@swaghetti: ik was er ook bij in Apeldoorn, volgens mij hadden ze over een klas van 20 tot 25 personen, niet 40 zoals jij zegt. Of heb ik het dan verkeerd verstaan? :p

Zou goed kunnen hoor, 40 leek me al wat veel! Die informatie kwam zo snel voorbij dat ik het nauwelijks kon bijhouden met schrijven :D.
Vier klassen van 25 dus, totaal 100 personen waarvan 25 uitsluitend voor de verkorte route.


AriDK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Making the difference!
Reactie #93 Gepost op: 21 juni 2016, 10:27:45
Het waren inderdaad vier klassen van 20-25 personen, waarvan één uitsluitend voor de intensieve leerroute. Gezien het aantal aanmeldingen gaat dus maar 1 op de 25 daadwerkelijk de opleiding in. Sollicitaties worden tegen elkaar afgewogen per eenheid. Hoe de beschikbare plaatsen worden verdeeld over de eenheden wordt niet naar buiten gebracht. Gezien het feit dat voor de reguliere leerroute ook de HAVO en MBO-4 aanmeldingen meedoen, is niet te zeggen welke route de meeste kans van slagen heeft.


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #94 Gepost op: 21 juni 2016, 11:20:01
Gezien er over twee à drie maanden vacatures voor ReKu kunnen er nog afvallers zijn.
Iemand die ik sprak wilde eigenlijk voor ReKu gaan, mogelijk trekt die zich terug.
Zou mij niet verbazen als er meer zijn die die weg bewandelen.


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #95 Gepost op: 21 juni 2016, 12:23:48
Citaat van: Swaghetti link=msg=1431193 date=1466500801
Gezien er over twee à drie maanden vacatures voor ReKu kunnen er nog afvallers zijn.
Iemand die ik sprak wilde eigenlijk voor ReKu gaan, mogelijk trekt die zich terug.
Zou mij niet verbazen als er meer zijn die die weg bewandelen.

Reku  spreekt mij ook erg aan, echter blijf ik in de race voor poku. De combo van operationeel en conceptueel te werken spreekt mij erg aan, daarom blijf ik voor de poku :) Bij de reku ga je weinig actie krijgen qua veldwerk.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #96 Gepost op: 21 juni 2016, 20:37:40
Naar aanleiding van de voorlichting van gisteravond waar ze duidelijk aangaven dat bij het 2 jarig traject verwacht wordt dat je de methodische (onderzoeks)vaardigheden bezit had ik deze vraag over het 4 jarig traject:

Krijg je in de 4 jarige opleiding tot PoKu echt vakken als methoden en technieken die je ook op alle andere hbo opleidingen krijgen over het onderzoek doen en het schrijven van onderzoeken/scriptie etc.? Of zijn deze vakken dan ook echt specifiek op de politie gericht en ook wel dusdanig ingericht dat ze je voorbereiden op onderzoek binnen de politieorganisatie wat dus wil zeggen dat deze vakken ook nog interessant en leerzaam zijn voor iemand die al onderzoeksvaardigheden heeft gehad binnen een reguliere hbo opleiding?!
Sollicitant Politiekundige


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #97 Gepost op: 21 juni 2016, 21:07:10
Citaat van: Kenar95 link=msg=1431269 date=1466534260
Of zijn deze vakken dan ook echt specifiek op de politie gericht en ook wel dusdanig ingericht dat ze je voorbereiden op onderzoek binnen de politieorganisatie wat dus wil zeggen dat deze vakken ook nog interessant en leerzaam zijn voor iemand die al onderzoeksvaardigheden heeft gehad binnen een reguliere hbo opleiding?!

Een student aan de academie zal deze vraag misschien beter kunnen beantwoorden, maar ik doe toch een poging ;)

Ik denk persoonlijk dat de vakken met betrekking op analytisch denken/werkwijze en de bijbehorende methoden grotendeels overeen zullen komen met vakken van andere / "normale" HBO studies. Qua onderwerpen (wat ga je onderzoek/beschrijven; op welke doelgroep) zal dit natuurlijk wel meer gericht zijn op politie (vergroten van de pakkans op straat, of verminderen jeugdcriminaliteit in een bepaalde wijk). Hoe je dit aanpakt zou niet echt moeten afwijken van hoe iemand die een ander beroep (én andere hbo studie) uitoefent. Dan ga je gewoon terug naar het algemene; kwalitatief vs kwantitatief, experimenteel?, controle groepen, meerdere condities, om zo maar wat dingetjes op te noemen.

Het zal uiteindelijk niet meer verschillen dan andere studies van elkaar verschillen qua onderzoek doen of analytisch nadenken, lijkt mij :P


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #98 Gepost op: 23 juni 2016, 10:33:25
Heeft iemand al iets gehoord van W&S? :D
Of zal de mail met uitstel morgen komen?


Gerlof

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #99 Gepost op: 23 juni 2016, 11:25:03
Citaat van: Swaghetti link=msg=1431563 date=1466670805
Heeft iemand al iets gehoord van W&S? :D
Of zal de mail met uitstel morgen komen?

Eind juli krijgen we toch pas iets te horen?
Sollicitatie Politiekundige Oost-Brabant