Kansen op aanname

Auteur Topic: Kansen op aanname  (gelezen 2384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Teacher25

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Gepost op: 2 augustus 2016, 16:34:51
Beste lezers,

Ik heb zojuist een sollicitatie verstuurd naar de RAVHM voor chauffeur.
Kunnen/willen jullie mij een beetje helpen met het inschatten van mijn kansen? Ik ben nogal zenuwachtig. :D

25 jaar oud, HBO opgeleid en werkzaam als groepsleerkracht in het voortgezet speciaal onderwijs.
Hobbymatig zéér actief als evenementenhulpverlener bij de plaatselijke afdeling van het Rode Kruis.
Hobbymatig rijd ik zeer veel motor (tot 13000 kilometer per jaar) en heb ik daarvoor 3 voortgezette rijopleidingen gevolgd die natuurlijk van pas zullen komen in het ambulancevak.
Ik heb ervaring in de basiszorg (aankleden, wassen, eten geven en helpen bij de toiletgang) met lichamelijk gehandicapten tijdens speciale kampen voor deze doelgroep.
Mijn sterke kanten zijn absoluut mijn communicatieve, sociale vaardigheden, inlevingsvermogen.
Ik kan goed in teamverband werken maar ben ook zeker niet bang zelfstandig te beslissen/handelen als dat nodig mocht zijn.
Ik heb nog geen rijbewijs C (er is mogelijkheid om die na een geslaagde werving en selectieprocedure te behalen)en geen certificaat ambulancechauffeur.
Mijn leeftijd maakt natuurlijk wel dat ik nog kneedbaar ben en nog heel lang mee kan. (goede investering dus)




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2016, 16:46:43
Een vriend van mij heeft het laatst in IJsselland geprobeerd en eerder elders. Ze hadden voor één vacature ruim 450 reacties gekregen. Ik begreep van hem dat hij vaker achterin de rij heeft gestaan en ondanks alle kwalificaties af viel ten opzichte van mensen die al in de zorg werkten.

De kans is dus vrij klein, maar dat gezegd hebbende weet je nooit wat ze precies zoeken (jong, oud etc). Ik wens je veel succes.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2016, 18:42:47
Ik weet niet hoe het in Hollands Midden gedaan wordt,  maar bij ons is het in principe simpel: geen rijbewijs C => Afgewezen.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Teacher25

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2016, 18:49:00
Citaat van: Rhonus link=msg=1440308 date=1470156167
Ik weet niet hoe het in Hollands Midden gedaan wordt,  maar bij ons is het in principe simpel: geen rijbewijs C => Afgewezen.

In de vacature van HM wordt specifiek genoemd dat het behalen van rijbewijs C1 ná een geslaagde werving en selectieprocedure tot de mogelijkheden behoort.

Anders had ik inderdaad niet eens gesolliciteerd.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2016, 10:47:25
Citaat van: Rhonus link=msg=1440308 date=1470156167
Ik weet niet hoe het in Hollands Midden gedaan wordt,  maar bij ons is het in principe simpel: geen rijbewijs C => Afgewezen.
C1 is ook voldoende muv zuid, in het grijze verleden dat ik begon was het nog wel mogelijk om zonder c (1) in te stromen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2016, 13:42:18
Citaat van: jvo link=msg=1440387 date=1470214045
C1 is ook voldoende muv zuid, in het grijze verleden dat ik begon was het nog wel mogelijk om zonder c (1) in te stromen
Goede aanvulling, dank!

Vroeger, toen de kratjes nog van hout waren en je werk door moest zuipen om de kachel aan te houden? Zo'n grijs verleden?
Ik denk dat de keuze nu simpelweg te groot is. Als je te kiezen hebt, kun je makkelijker schiften op basis van de simpele eisen.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:13:24
Citaat van: Rhonus link=msg=1440430 date=1470224538
Goede aanvulling, dank!

Vroeger, toen de kratjes nog van hout waren en je werk door moest zuipen om de kachel aan te houden? Zo'n grijs verleden?
Ik denk dat de keuze nu simpelweg te groot is. Als je te kiezen hebt, kun je makkelijker schiften op basis van de simpele eisen.
Yup, zo hebben ze ook een mbo4 in de selectiecriteria zitten, dat scheelt ze een hoop brieven, hoewel ik me afvraag of het slim is, ik denk dat je best een hoop talent uit die groep kunt vissen, ervaren distributiechauffeurs scheelt echt een hoop rijtechnisch opleiden bijvoorbeeld, die hebben niet perse een mbo4-opleiding afgerond, en ook ervaring met veel verschillende (sociale) contacten over een dag heen.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-