Uniform DV&O

Auteur Topic: Uniform DV&O  (gelezen 22947 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Gepost op: 28 februari 2015, 00:44:53
Beste forumcollega's,

Vanavond was ik wat aan het kijken op LinkedIn en kwam ik via mijn netwerk de volgende heer tegen.

https://www.linkedin.com/profile/view?id=281758517&authType=name&authToken=bxU4&trk=connect_hub_pymk_profile_photo
Volgens zijn beschrijving is hij directeur van DV&O (Dienst Vervoer & Ondersteuning van de DJI). Mijn vraag is, waar heeft hij dat uniform vandaan (niet letterlijk). Is dit een gangbaar (ceremonieel) uniform? Inclusief de rang en ROT's? Het doet mij erg denken aan het ceremonieel uniform van de politie. Het is niks belangrijks, ik ben gewoon benieuwd.

Bij voorbaat dank!




Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2015, 12:45:34
Gezien het koord is dit inderdaad het ceremonieel tenue. En ja het lijkt inderdaad een beetje op het politie tenue, maar het gewone uniform heeft weer wat weg van het douane uniform (de blouse dan), terwijl de douane vroeger weer leek op het vorige politie uniform. Gewoon een geval van beter goed gejat dan slecht verzonnen denk ik  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


D_K

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2015, 22:01:06
Is inderdaad een standaard ceremonieel uniform wat gezien wordt bij politie, Kmar, defensie, douane, BOA's. Gezien zijn leidinggevende functie is de 'rang' inspecteur wel op zijn plaats. Ook de brandweer heeft een ceremonieel uniform wat hier op lijkt.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2015, 23:47:58
Citaat van: D_K link=msg=1334216 date=1425243666
Is inderdaad een standaard ceremonieel uniform wat gezien wordt bij politie, Kmar, defensie, douane, BOA's. Gezien zijn leidinggevende functie is de 'rang' inspecteur wel op zijn plaats. Ook de brandweer heeft een ceremonieel uniform wat hier op lijkt.

Weinig verhelderend, zo ver was ik inmiddels ook. Ook de rang kan best op zijn plaats zijn, al zul je voor een dergelijke functie bij de politie doorgaans een hogere rang hebben. De betreffende organisatie moet wel met dezelfde rangen en standen werken. Toch dank voor de bijdrage.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2015, 12:15:55
Volgens mij draagt hij toch echt de ROT van commissaris. Hebben ze daar dezelfde en/of soortgelijke rangen?


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2015, 15:26:22
Citaat van: Maxx link=msg=1334316 date=1425294955
Volgens mij draagt hij toch echt de ROT van commissaris. Hebben ze daar dezelfde en/of soortgelijke rangen?

Excuus je hebt gelijk, ik keek te snel. (Sorry D_K  ;))


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2015, 11:16:58
Heb me indertijd al eens afgevraagd, in de discussie rondom het ontwikkelen van een nieuw gemeentelijk BOA uniform, waarom er in godsnaam zo moeilijk werd gedaan over lijken op de politie. -natuurlijk was dat vooral sentiment, en angst voor gemeentepolitie etcetc- Vooral omdat op Rijksniveau kennelijk niemand het een probleem vond/vindt dat BOA's er in politietenue (beetje kleurvariatie daargelaten) bijlopen.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2015, 20:57:43
Citaat van: Gadgetman link=msg=1348153 date=1430817418
Heb me indertijd al eens afgevraagd, in de discussie rondom het ontwikkelen van een nieuw gemeentelijk BOA uniform, waarom er in godsnaam zo moeilijk werd gedaan over lijken op de politie. -natuurlijk was dat vooral sentiment, en angst voor gemeentepolitie etcetc- Vooral omdat op Rijksniveau kennelijk niemand het een probleem vond/vindt dat BOA's er in politietenue (beetje kleurvariatie daargelaten) bijlopen.

Ik denk dat je vergist mbt de meningen binnen het Rijk over Gemeentelijke BOA's vs Politietenue.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2015, 10:22:40
Citaat van: DKAG link=msg=1351879 date=1432321063
Ik denk dat je vergist mbt de meningen binnen het Rijk over Gemeentelijke BOA's vs Politietenue.

Het kwam kennelijk niet helemaal over, maar probeerde de ambtelijke dubbelzichtigheid te duiden in dat proces. Overigens is dat geen aantijging, maar een constatering. Dit speelt op zoveel vlakken dat het staatkundige principe van 1 overheid in de praktijk niet altijd opgaat.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2015, 07:59:09
 Vwb dat laatste stukje ben ik het helemaal met je eens ! O0