Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten

Auteur Topic: Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten  (gelezen 525407 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #220 Gepost op: 12 mei 2008, 22:19:39
Mooie foto Kolkkie, pannen is heel lastig, maar je hebt het voertuig mooi in beeld gezet! Nog wel gecropt? En wat voor sluitertijd kies je hiervoor? 1/200 of nog wat lager?

1/125 zegt de EXIF :P O0


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #221 Gepost op: 12 mei 2008, 22:22:41
Ik vindt hem ook niet slecht gelukt!! 8)

Ik ben ook pas begonnen ermee en die resultaten waren stukken minder... :|


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #222 Gepost op: 12 mei 2008, 22:28:47
Mooie foto Kolkkie, pannen is heel lastig, maar je hebt het voertuig mooi in beeld gezet! Nog wel gecropt? En wat voor sluitertijd kies je hiervoor? 1/200 of nog wat lager?

Ik heb deze ietsjes gecropt, niet veel. Eerder om de plaat wat rechter te zetten.

Ik zet even de volledige exif neer:

Sluiter: 1/125
Diafragma: F22
Belichtingscomp. +0.3 stap
ISO: 320
Focuslengte 90mm

De reden voor deze aparte exif is dat ik de cam nog niet helemaal door heb. Sinds vrijdag heb ik een 40D en ik heb er nog niet mee kunnen schieten.
Kennelijk heb ik via het wieltje de belichting op +0.3 gezet. Maar al met al vind ik het wel een nette plaat
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Fire Duif

  • Gast
Reactie #223 Gepost op: 12 mei 2008, 22:49:06

Geen uitleg nodig!, Foto: Kazerne Baan - Frank de Roo


En komt TP Foto Kazerne Baan- Rémon Duivestein


paul_hartog

  • Gast
Reactie #224 Gepost op: 12 mei 2008, 23:16:07
grappig dat je de ambu van RAVU zo'n eind uit de buurt aantreft.

die tas op de 1e foto staat aardig voor paal :P


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #225 Gepost op: 12 mei 2008, 23:20:51
Politie komt ter plaatse bij een aautobrand op een parkeerdek in Haarlem





tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #226 Gepost op: 12 mei 2008, 23:35:32
Ik was vanmidag aan het oefenen met panning/pannen toen ik deze in mijn zoeker kreeg.

Het aparte is wel, het is een voertuig uit Utrecht die prio 1 reed net buiten de bebouwde kom van Apeldoorn richting de A1.

http://i65.photobucket.com/albums/h219/Kolkkie12/Brand%20Hoog%20Soeren/IMG_0072resize.jpg



Ik weet niet hoe het in andere regio's zit maar in NOG willen ze nog wel eens het volgende doen:
Als er een melding komt voor een A1 en als er geen ambulance uit NOG vrij is en ze toevallig via de responder zien dat er een ''onbekende'' ambulance in NOG rond rijdt voor bijv. een B vervoer, dan vragen ze of zij misschien de A1 willen doen. Weet natuurlijk niet of dat deze keer zo is.

p.s. wat een geweldige foto ;)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #227 Gepost op: 12 mei 2008, 23:41:00
uiteraard sturen ze de dichts bij zijnde ambulance TP als er echt geen andere wagen in de buurt is


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #228 Gepost op: 13 mei 2008, 17:38:45
Ik heb deze ietsjes gecropt, niet veel. Eerder om de plaat wat rechter te zetten.

Ik zet even de volledige exif neer:

Sluiter: 1/125
Diafragma: F22
Belichtingscomp. +0.3 stap
ISO: 320
Focuslengte 90mm

De reden voor deze aparte exif is dat ik de cam nog niet helemaal door heb. Sinds vrijdag heb ik een 40D en ik heb er nog niet mee kunnen schieten.
Kennelijk heb ik via het wieltje de belichting op +0.3 gezet. Maar al met al vind ik het wel een nette plaat

Kolkkie, nette plaat, je zou eventueel de volgende keer je onderwerp nog meer kunnen bevriezen door lager te gaan zitten met je sluitertijd.
Maarrr.. Netjes gedaan.
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #229 Gepost op: 13 mei 2008, 19:38:39
Kolkkie, nette plaat, je zou eventueel de volgende keer je onderwerp nog meer kunnen bevriezen door lager te gaan zitten met je sluitertijd.
Maarrr.. Netjes gedaan.

Tnx  :)

De sluitertijd van 1/125 had ik juist bewust ingesteld. Ik was zoals gezegd aan het oefenen op panning/pannen. De beweging die er nu inzit vind ik mooi. Je kan echt zien dat de ambulance snelheid had.
Bevriezen vind ik juist weer zo statisch in dit soort gevallen. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk  :)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.