Amerikaanse brandweervoertuigen

Auteur Topic: Amerikaanse brandweervoertuigen  (gelezen 78273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #370 Gepost op: 25 maart 2006, 08:51:23
Iets wat vaker voorkomt bij de trekker met ladderopleggers is het gebruik van een nieuwere trekker voor een oudere laddertrailer. zo ook bij deze combinatie van brandweerkorps Stonewall Jackson. hier staat een Hahn trekker uit 1986 voor een Seagrave laddertrailer uit 1969.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Bart S

  • Gast
Reactie #371 Gepost op: 18 april 2008, 22:14:10
Om maar weer eens een gedateerd topic de lucht in te schieten..... ik heb een paar daagjes in de States mogen meekijken. Voor de liefhebbers wat klikbare plaatjes: (alle foto's zijn genomen tijdens de dagelijkse werkzaamheden.... ze zijn dus niet voor me neergezet)

Skyboom 1 in de kazerne:


Ladder 1 komt ter plaatse bij een binnenbrand. 2 minuten later had de halve straat geen kabeltv meer..... (kabels hangen boven de wagen):


TSU1 met spoed in New York City:


SQURT 8 van de Philadelphia Fire Department tijdens de dagelijkse voertuigcheck:


SQURT 4 van de Wilmington Fire Department bij de eerder genoemde binnenbrand:


KMarbiker

  • Gast
Reactie #372 Gepost op: 2 oktober 2008, 10:42:03



Dienst:                    Fire Department New York
Kazerne:                   Engine Company 10, 124 Liberty Street NYC
Roepnummer:                Onbekend
Soort voertuig:            Autospuit
Merk en type:              SeaGrave
Overige bijzonderheden:    Op de achtergrond Ground Zero. Gemaakt Juni 2008


Bart S

  • Gast
Reactie #373 Gepost op: 3 oktober 2008, 12:47:51
Heeeeeele bekende plek. Ik wilde graag Ladder 10 op de foto hebben, maar die was weg. Heb hem nog wel zien rijden toen ik bij de BK op de hoek zat. Heb je het museumpje naast de kazerne ook bezocht? Erg indrukwekkend.


KMarbiker

  • Gast
Reactie #374 Gepost op: 3 oktober 2008, 19:35:39
Heeeeeele bekende plek. Ik wilde graag Ladder 10 op de foto hebben, maar die was weg. Heb hem nog wel zien rijden toen ik bij de BK op de hoek zat. Heb je het museumpje naast de kazerne ook bezocht? Erg indrukwekkend.

Ik heb daar ook het zeer indrukwekkende museum bezocht. Woorden schieten te kort als je daar bent. Iedereen kent de beelden, maar als je dan ook nog op die plek staat waarvan je de beelden al zo vaak hebt gezien dan weet je helemaal even niet meer wat je moet zeggen.

Toen ik even wat foto's van de kazerne wilde maken waren beide auto's weg. Even later kwam Engine 10 terug, waardoor ik wat foto's kon maken. Ladder 10 heb ik niet gezien. Wel erg mooi, de mannen kwamen terug, en namen ook uitgebreid de tijd om iedereen foto's te laten maken, en in de kazerne het monument van hun zes omgekomen kameraden te laten bekijken. Misschien wel het meest indrukwekkende vond ik het diepe respect wat deze jongens voor hun overleden kameraden hebben. Naast het monument staan alle zes de namen ook op de zijkant van Engine 10. Uiteraard ook de FDNY memorial wall op de zijkant van de kazerne gezien, echt onbeschrijvelijk.

Ken je deze site ook? http://www.fdnytenhouse.com/





Stefan.O

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #375 Gepost op: 13 september 2009, 15:21:16


Gast

  • Gast
Reactie #376 Gepost op: 13 september 2009, 16:58:44


Is dít de in Nederland geďmporteerde US firetruck, waar ik al veel over gehoord heb?? Waar komt die vandaan, waar staat hij, wie is de eigenaar, meer info??


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #377 Gepost op: 13 september 2009, 17:08:42
Oude TS van de bedrijfsbrandweer van Aluchemie te Rotterdam Botlek. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #378 Gepost op: 13 september 2009, 17:08:59
De Heavy Rescue Tower 27 van het Denver Fire Department. Opname gemaakt in juli 2006.



Enige minuten na deze opname was er een inzet voor de Ladder, en was hij vertrokken. Gelukkig had ik de opname  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #379 Gepost op: 13 september 2009, 17:31:38
De Heavy Rescue Tower 27 van het Denver Fire Department. Opname gemaakt in juli 2006.



Enige minuten na deze opname was er een inzet voor de Ladder, en was hij vertrokken. Gelukkig had ik de opname  ;)

Weet je ook een merk en type van dit voertuig? En eventueel een opbouwer? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s