Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016

Auteur Topic: Politieman niet vervolgd na slaan verdachte dollemansrit - Arnhem 14-05-2016  (gelezen 3688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Verdachte geeft zich over op 0:15, maar toch blijft de agent in burger op de verdachte in meppen 98uiye
Ook als de verdachte rond 0:27 al uit de auto hangt blijft de agent op zijn rug meppen.....

! No longer available
GelreNieuws




Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Sylvester link=msg=1424066 date=1463237107
Verdachte geeft zich over
Gelukkig ben jij één van de agenten die met de verdachte bezig is en weet je dus precies wat de verdachte wel en niet doet...

[tot zover het sarcasme]


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Daniel! link=msg=1424069 date=1463237474
Gelukkig ben jij één van de agenten die met de verdachte bezig is en weet je dus precies wat de verdachte wel en niet doet...

[tot zover het sarcasme]
Ja hoor daar gaan we weer met deze dooddoener :-X
Precies zoals de Blauwe kant vaker een discussie afkapt.....


guest15549

  • Gast
Citaat van: Daniel! link=msg=1424069 date=1463237474
Gelukkig ben jij één van de agenten die met de verdachte bezig is en weet je dus precies wat de verdachte wel en niet doet...

[tot zover het sarcasme]

Misschien kunnen we beter gelijk het hele forum sluiten dan.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Citaat van: Sylvester link=msg=1424071 date=1463237695
Ja hoor daar gaan we weer met deze dooddoener :-X
Precies zoals de Blauwe kant vaker een discussie afkapt.....

Wat valt er hierover precies te discussiëren dan zonder kennis van de zaak?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Sylvester link=msg=1424071 date=1463237695
Ja hoor daar gaan we weer met deze dooddoener :-X
Precies zoals de Blauwe kant vaker een discussie afkapt.....
Ik mag reageren op een aanname die jij doet. Net zoals dat jij mag reageren op een video in dit topic. Heeft niet zoveel met afkappen te maken hoor... ::)


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Citaat van: R0N4NN link=msg=1424082 date=1463243696
Wat valt er hierover precies te discussiëren dan zonder kennis van de zaak?

We hebben allemaal ogen en zien allemaal dat dit niet gaat zoals het hoort.....
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39

We hebben allemaal ogen en zien allemaal dat dit niet gaat zoals het hoort.....

Onzin. De bestuurder kan wel net doen alsof hij zich overgeeft, ondertussen trapt hij het gas van zijn auto vol in wat voor gevaarzetting zorgt. (Let op de rook die van de banden afkomt).


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Wat zou jij doen als er met een knuppel in je gezicht geslagen wordt. Ik zou me schrap zetten en niet bezig zijn met wat voor pedalen ik indruk. En als de situatie dan toch zo onveilig is, wat doet de collega dan op de motorkap van die auto.

De vw golf is overigens een voorwiel aangedreven auto, ik ben overtuigd van het feit dat die rook uit de motorkap van de auto achter de golf komt en dat de golf helemaal niet 'vol gas' gaat.

Auto staat helemaal ingebouwd en er staan minimaal 10 collega's toe te kijken hoe de wapenstok in het rond slingert onder andere op het gezicht van verdachte. Rust kan je redden.... Communiceren is in de situatie zoals in de video praktisch onmogelijk.
En juist beheerst en duidelijk zeggen wat je van je verdachte wilt kan je nu helpen, niet door los te gaan en je frustratie en adrenaline in een paar tikken met de wapenstok te leggen.
 Daar kan je beter fantastische pijnprikkels mee geven zonder kneuzingen en verwondingen achter te laten. Om niet te spreken over de klappen op het achterlichaam als ve uit de auto getrokken wordt

En kom nu niet met dooddoeners als je was er niet bij, durf ook eens kritisch te zijn.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
(Let op de rook die van de banden afkomt).

Dat lijkt mij eerder koelvloeistof of iets anders wat door de schade aan de auto vrij komt. Zie ook de plas die onder de auto ligt.
Je zult bij "rokende banden" toch ook een motor op hogere toeren moeten horen lijkt mij.

Misschien pleegt deze verdachte die "zich overgeeft" nog steeds passief verzet tegen zijn aanhouding door aanwijzingen niet op te volgen of bijvoorbeeld zijn spieren aan te spannen, armen onder zijn lichaam te houden, etc Dat kunnen ook allemaal redenen zijn om in dit geval toch (gepast) geweld te moeten (en mogen) gebruiken.
We weten het gewoon niet en alleen door dit filmpje oordelen lijkt me een discussie op te leveren die al 100 keer is gevoerd. ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten