Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 126381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 22 oktober 2005, 20:25:20
Ik heb een vraag.......hoe is het in de branche van de bergings/takel bedrijven geregeld op het gebied van rijden naar een ongeval?

Ben nu al een paar keer een bergingswagen tegen gekomen die pontificaal door rood licht reedt ondanks dat deze wagen enkel en alleen oranje zwaailampen gebruikte en witte flitsers in de gril?

Kan me haast niet voorstellen dat dit volgens de landelijke regels is gezien de brancherichtlijn voor de bijvoorbeeld de brandweer!




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:50:56
nee dat mag niet punt .

of ze moeten onder begeleiding rijden OF vrijgesteld zijn om MET blauwe LAMPEN EN sirene te rijden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ltdoka

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:56:12
Die berger is net zo fout als jij en ik als we iets doen wat niet mag.
Oranje lampen geven geen enkel recht op voorrang het zijn namelijk WAARSCHUWINGSSIGNALEN net als je alarmlichten op je auto alleen iets beter zichtbaar.
In Amsterdam zitten er ook een aantal die er een handje van hebben om op die manier de files (bijv. voor de coentunnel) over de vluchtstrook te passeren.
Enkele maanden geleden werd daar door de politie op gecontroleerd en meneer de bergingsshauffeur ging toen net als elk ander gewoon op de bon en terecht


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2005, 21:43:42
nee dat mag niet punt .

of ze moeten onder begeleiding rijden OF vrijgesteld zijn om MET blauwe LAMPEN EN sirene te rijden
Gaan we weer met die zinloze discussie beginnen?  ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2005, 22:58:07
Ik zie het discussiepunt ook niet.  :P


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2005, 01:52:46
Ik zie het discussiepunt ook niet. :P

ik vraag ook niet wie het nut van de discussie wel of niet zit zitten, alleen wil ik weten of er binnen de branche van de bergingsbedrijven daar ook regels voor gelden aangezien ik het al meerdere malen heb gezien en een beetje vreemd vind dat een bergingswagen zomaar door rood licht mag kachelen zonder daarbij gebruik te maken van de voor de overige weggebruikers herkenbare blauwe zwaailichten en sirene als zijnde voorrangsvoertuigen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2005, 02:29:49
ik vraag ook niet wie het nut van de discussie wel of niet zit zitten, alleen wil ik weten of er binnen de branche van de bergingsbedrijven daar ook regels voor gelden aangezien ik het al meerdere malen heb gezien en een beetje vreemd vind dat een bergingswagen zomaar door rood licht mag kachelen zonder daarbij gebruik te maken van de voor de overige weggebruikers herkenbare blauwe zwaailichten en sirene als zijnde voorrangsvoertuigen.

er 'kachelen' wel meer mensen door het rode licht, staat er een camera die gevuld is ben je gewoon de klos.
Nemo me impune lacessit


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2005, 12:30:17
Gaan we weer met die zinloze discussie beginnen?  ::)

ik geloof het niet  ::)  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2005, 20:42:03
Ik heb een vraag.......hoe is het in de branche van de bergings/takel bedrijven geregeld op het gebied van rijden naar een ongeval?

Ben nu al een paar keer een bergingswagen tegen gekomen die pontificaal door rood licht reedt ondanks dat deze wagen enkel en alleen oranje zwaailampen gebruikte en witte flitsers in de gril?

Kan me haast niet voorstellen dat dit volgens de landelijke regels is gezien de brancherichtlijn voor de bijvoorbeeld de brandweer!
Rijden naar een ongeval =regels volgen....enige uitzondering is dan op de snelweg, dan mogen ze van mij door over de vluchtstrook....anders staat binnen een paar uur elke snelweg in nederland in de file ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2005, 20:45:42
ik vraag ook niet wie het nut van de discussie wel of niet zit zitten, alleen wil ik weten of er binnen de branche van de bergingsbedrijven daar ook regels voor gelden aangezien ik het al meerdere malen heb gezien en een beetje vreemd vind dat een bergingswagen zomaar door rood licht mag kachelen zonder daarbij gebruik te maken van de voor de overige weggebruikers herkenbare blauwe zwaailichten en sirene als zijnde voorrangsvoertuigen.
Daarom zei ik ''ik zie het discussiepunt niet.'' Want aan een aantal reactie's te lezen wilde men die weer als een discussie afwimpelen terwijl het duidelijk een vraag was.  ;)