Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.  (gelezen 17589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 23 november 2005, 21:23:26
Hey, leuk, die foto's ken ik uit de transmobiel :)
(maar daar lever je wel vaker bijdrages voor, het nieuwste nummer ligt nu voor mn neus)
Ja dat klopt, kreeg hem ook vandaag. Vandaag de oplossing van de Chevrolet van Monnickendam erin en er ligt noor meer van mij bij de red. van Transmobiel.

Groet
Johan


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #51 Gepost op: 24 november 2005, 13:55:10
Ik kwam er weer 1 tegen in mijn collectie. De bijgaande foto is een wagen van de brandweer Voorschoten. Het gaat hier om een FordThamesTrader55 uit 1960 met een opbouw van Kronenburg. In de opbouw zat een AS9LD200. Toen de wagen in 1982 werd afgevoerd is deze wagen verbouwd tot takelwagen tbv het garagebedrijf van de ondercommandant van de brandweer Voorschoten.

Groet
Johan
[/quote]

onderste is gaaf!!


Alexxxxx

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 24 november 2005, 17:11:56
Ja dat klopt, kreeg hem ook vandaag. Vandaag de oplossing van de Chevrolet van Monnickendam erin en er ligt noor meer van mij bij de red. van Transmobiel.

Groet
Johan

Ook hele stapels van mij, maar er is volgens mij een flink overschot aan materiaal om er in..


jwpots

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 27 november 2005, 20:20:53
Gisteren kreeg ik middels de mail een foto van de hierbij gaande Daf kraanwagen en het verzoek deze hier te plaatsen. Deze wagen bleek bij nadere bestudering de oude HD wagen van de brandweer Best te wezen. Deze wagen staat al een aantal jaren buiten weg te roesten [helaas]. Van oorsprong is dit een:

DafV1600BB358/Kronenburg
TS6HD250T2000
Bouwjaar 1963
Afvoer 1977.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 28 november 2005, 21:29:22
Johan,
naar mijn idee hetzelfde type wagen lijken wel veel op elkaar alleen dit is een daf a 1502 bj 59 opbouw kronenburg deze stond bij het trappistenklooster berkel en enschot
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder]


jwpots

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 28 november 2005, 21:41:08
Johan,
naar mijn idee hetzelfde type wagen lijken wel veel op elkaar alleen dit is een daf a 1502 bj 59 opbouw kronenburg deze stond bij het trappistenklooster berkel en enschot
groeten,
rinus

[/quote]
Inderdaad, dit is een DafA1502C406 met Kronenburg opbouw als TS8LD2500HD230T1000. De wagen dateerd uit 1959 en heeft dienst gedaan bij de brandweer Tilburg tot 1977 en is toen verkocht aan het Trappistenklooster.

Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 29 november 2005, 22:20:28
Een volgende uit mijn collectie foto's van een voertuig dat buiten de brandweer een bestemming vond. Deze AL van de brandweer Vlaardingen vond evenals zovele andere AL'ders een bestemming bij een boomchirug. In het geval van de AL van Vlaardingen liet fa. Copijn uit Utrecht zijn oog op deze wagen vallen. Deze foto maakte ik inmiddels ruim 30 jaar terug in Zoetermeer. Het gaat hier op een MagirusDeutzS3500 met een Magirus ladderopbouw. De wagen dateerd uit 1953 en is in 1973 verkocht aan Copijn. De ladderlengete is 25+2 mtr. Verder is aan deze AL bijzonder dat dit de eerste volautomatische AL in Nederland was. De wagen is momenteel in goede handen bij de Stichting Ladderwagen Niedorp die hem regelmatig showt tijdens optochten en evenementen.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #57 Gepost op: 29 november 2005, 22:25:25
En zo ziet ie er tegenwoordig uit:


(drie keer raden waar ik die op de foto heb gezet ::))

Ik had trouwens begrepen dat het "Stichting Ladderwagen Winkel" is uit Niedorp. Hoe zit dat nou precies?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #58 Gepost op: 30 november 2005, 18:34:31
En zo ziet ie er tegenwoordig uit:
(drie keer raden waar ik die op de foto heb gezet ::))

Ik had trouwens begrepen dat het "Stichting Ladderwagen Winkel" is uit Niedorp. Hoe zit dat nou precies?

Winkel is gemeente Niedorp (als ik het goed heb is het Nieuwe Niedorp)

Aaldert


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 30 november 2005, 18:38:48
Thank you ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s