Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen met nieuwe bestemming BUITEN de brandweer.  (gelezen 17583 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 30 november 2005, 21:28:30
Bijgaand hierbij weer een voertuig dat buiten de brandweer een bestemming heeft gekregen. Dit is een Landrover van de brandweer Leiden. Deze van oorsprong Landrover109-PickUp is door de brandweer Leiden in eigen beheer voorzien van een dichte opbouw met rolluiken. Deze wagen was aangeschaft voor die kleine ongevallen waar de grote HV niet bij nodig was, dus feitelijk een voorloper van wat we tegenwoordig een HV-3 noemen. De wagen is aangeschaft in 1975 en afgevoerd in 1988 en verkocht aan werkgroep Remedi die hem heeft verbouwd verscheept naar Ghana.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 1 december 2005, 16:51:46
Vandaag onderweg tegengekomen een mercedes duikwagen kenteken VN-10-NZ deze was verkocht aan een particuliere handelaar en nu heeft maarten storm op de maasvlakte hem in zijn bezit
ik reken nu even weer op onze vriend Johan want ze konden mij niet vertellen waar deze wagen dienst had gedaan
volgens mijn mening was dit de duikwagen waar de duikers pas zijn opgeheven
groeten,
rinus


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #62 Gepost op: 1 december 2005, 17:04:10
Hey Rinus,

die wagen is inderdaad door SFS opgekocht. Was van 1991 tot 2001 een PM voor 6 personen van de gemeente Epe, korps Vaassen met roepnummer 873. Daarna is ie in 2001 voor de gemeente Apeldoorn gaan rijden als WO met roepnummer 880. Ik weet niet wat er met die wagen na 2001 gebeurd is. Deze gegevens heb ik van de brandbase.org. Volgens Maarten Storm had ie hem wel degelijk van de gemeente Apeldoorn gekocht, dus dat lijkt me ook logisch. Dan heeft dat ding van 2001 tot 2005 als WO daar gereden.
greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 1 december 2005, 18:17:54
Hey Rinus,

die wagen is inderdaad door SFS opgekocht. Was van 1991 tot 2001 een PM voor 6 personen van de gemeente Epe, korps Vaassen met roepnummer 873. Daarna is ie in 2001 voor de gemeente Apeldoorn gaan rijden als WO met roepnummer 880. Ik weet niet wat er met die wagen na 2001 gebeurd is. Deze gegevens heb ik van de brandbase.org. Volgens Maarten Storm had ie hem wel degelijk van de gemeente Apeldoorn gekocht, dus dat lijkt me ook logisch. Dan heeft dat ding van 2001 tot 2005 als WO daar gereden.
nou vandaag vertelde hij mij wat anders had hem gekocht van een tussenhandelaar,maar maakt niet uit we hebben al wat gegevens en we komen er wel achter wat er in de tussentijd gebeurt is met deze wagen
rinus


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #64 Gepost op: 1 december 2005, 18:39:31
Hey Rinus,

die wagen is inderdaad door SFS opgekocht. Was van 1991 tot 2001 een PM voor 6 personen van de gemeente Epe, korps Vaassen met roepnummer 873. Daarna is ie in 2001 voor de gemeente Apeldoorn gaan rijden als WO met roepnummer 880. Ik weet niet wat er met die wagen na 2001 gebeurd is. Deze gegevens heb ik van de brandbase.org. Volgens Maarten Storm had ie hem wel degelijk van de gemeente Apeldoorn gekocht, dus dat lijkt me ook logisch. Dan heeft dat ding van 2001 tot 2005 als WO daar gereden.

Hij is uit Vaassen vertrokken naar het korps Apeldoorn post De Maten.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #65 Gepost op: 1 december 2005, 19:02:41
Aha, nou dan heb ik waarschijnlijk niet goed naar Maarten geluisterd: dan zal ie inderdaad slechts in 2001 voor Apeldoorn De Maten als WO hebben gereden en daarna een duister bestaan zijn gaan leiden, totdat hij vorige maand door SFS werd gekocht.... ;)
greetz,  Enrique


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #66 Gepost op: 1 december 2005, 19:05:38
Maarten heeft het voertuig bij FTE gekocht. Had toevallig de nota gezien  ;D ;D


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 1 december 2005, 19:09:46
Maarten heeft het voertuig bij FTE gekocht. Had toevallig de nota gezien  ;D ;D

ook gezien voor hoeveel
groeten,
rinus


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #68 Gepost op: 1 december 2005, 19:26:51
Dat helaas niet, kon wel net het kenteken lezen.....Sorry dat ik niet langs geweest ben...Spoedklus tussendoor...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #69 Gepost op: 1 december 2005, 19:37:44
Maarten heeft het voertuig bij FTE gekocht. Had toevallig de nota gezien  ;D ;D

Zoooooooo!!!!! Jij kan zo bij de AIVD man! ;D
greetz,  Enrique