Kinderopvang bij brandweer tijdens uitruk!?

Auteur Topic: Kinderopvang bij brandweer tijdens uitruk!?  (gelezen 6443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 19 oktober 2005, 17:49:41
0706324 11:01:44 19-10-05 G BRAN  AL DE AA 50 Breukelen (BRK) BRW Breukelen ( Kinderopvang )

hebben ze dat ook al bij de brandweer ??




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2005, 19:09:07
0706324 11:01:44 19-10-05 G BRAN  AL DE AA 50 Breukelen (BRK) BRW Breukelen ( Kinderopvang )

hebben ze dat ook al bij de brandweer ??
Volgens mij welja,ik meen zelfs datde brw Wijk bij Duurstede dat ook heeft.Misschien dat Ger@rd daar meer van weet.
Maar wel ideaal voor brandweermensen die overdag net een keer niet weg kunnen ivm de kinderen,die opvang wordt dan op de kazerne geregeld.


Baz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2005, 19:35:45
Haha...

Ik ga bij brw Wijk bij Duurstede stage lopen..

Hoop niet dat ik dan op al die kinderen moet gaan passen.... >:( >:(
alles op zijn tijd...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2005, 19:38:16
Haha...

Ik ga bij brw Wijk bij Duurstede stage lopen..

Hoop niet dat ik dan op al die kinderen moet gaan passen.... >:( >:(
nee hoor,dat zijn een paar echtgenotes van brandweerlieden die een pieper hebben gekregen.En die als er overdag een alarm is ook opkomen naar de kazerne,en dan de kinderen opvangen.Maar nogmaals,ik weet niet zeker of Wijk bij Duurstede dat ook doet ;)


brw_sluis

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2005, 20:57:22
Haha...

Ik ga bij brw Wijk bij Duurstede stage lopen..



Ik mag ook stage lopen bij brandweer Sluis...bij de commandant en de ovd's maargoed weer ontopic ;)


brw.mam

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 november 2005, 22:49:34
Hallo allemaal.........

Wie van jullie heeft ervaring met kinderopvang tijdens de uitruk?!! Ons korps is als 'pilot' in onze gemeente aangewezen om dit uit te proberen!
Dus als de pieper gaat, kids zitten thuis of op school, hebben jullie dan op de kazerne ook iets van een opvang?

Welk korps heeft dit al, en werkt dat ook goed?  ???
Ik wil graag alle ideeen horen, met alle voor en nadelen natuurlijk!!! ;)

Groetjes......... :D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #6 Gepost op: 3 november 2005, 09:18:08
ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet dat brandweer vught hier al een aantal jaar ervaring mee heeft en dit met naar eigen zeggen groot succes.

vught ligt in noord brabant.
succes ermee.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 3 november 2005, 09:30:23
Ik weet niet meer waar ik het in las (volgens mij in B&B). De buurvrouw van een brandweermoeder beschikt ook over een pieper. Als die gaat, gaat ze naar de kazerne en neemt het kind van moeders daar over. :D

Dat is dus ook een idee babysitters een pieper geven. ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 november 2005, 13:02:52
Mijn moeder heeft altijd een pieper gehad, zolang ik al bij de brandweer ben. Was allemaal perfekt geregeld door ons toemalige commandant.

Nu zijn ze al wat groter, en kan ik in eerste instantie zo weg. Als het langer duurd, dan bel ik mijn moeder.


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2005, 08:32:17
wel leuk om dit allemaal te horen,toen ik erbij kwam in 1998 waren onze kids 8 en 9,ik had het geluk dat mijn man in ploegen werkt,en lieve buren te hebben,die dan mijn kids opvingen.
Moet zeggen met het mobiele tijdperk is het toen nog makkelijker geworden,belde ik mijn man of oma/opa.
Ben benieuwd hoe het nu dadelijk bij jullie zal gaan,ik ben de enigste vrouw in ons korps,dus kan je helaas niet verder helpen.
groetjes Karin ;)
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............