WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)

Auteur Topic: WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)  (gelezen 277799 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #213 Gepost op: 24 maart 2015, 10:41:02
Citaat van: JJ75 link=msg=1339025 date=1427178772
WAS alarmeert beter dan de telefoon die als ik in de tuin ben gewoon binnen ligt.

Ik kan ook tal van voorbeelden bedenken wanneer WAS minder goed werkt als de telefoon. Het zal altijd zo zijn dat je een deel van de mensen niet bereikt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #214 Gepost op: 24 maart 2015, 12:01:56
Bereik je er ook een significant deel van de bevolking mee op tijd is de vraag.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,327
Reactie #215 Gepost op: 24 maart 2015, 12:20:50
Ik geloof niet dat ik daar blij mee ben, zeker niet voor mensen die in de buurt van de grote(re) chemische complexen en kerncentrales wonen...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #216 Gepost op: 24 maart 2015, 13:09:41
Het voordeel van alarm via social media is dat mensen elkaar kunnen alarmeren. Als de sirenes niet (goed) werken dan zal daar meestal een grotere groep last van hebben. Bij mobiele telefonie kunnen sommige telefoons/operators haperen, de kans dat er dan iemand in de buurt is die het alarm wel heeft ontvangen zal groter zijn dan in geval van WAS.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #217 Gepost op: 24 maart 2015, 13:18:53
Citaat van: Hunter link=msg=1339105 date=1427198981
Het voordeel van alarm via social media is dat mensen elkaar kunnen alarmeren. Als de sirenes niet (goed) werken dan zal daar meestal een grotere groep last van hebben. Bij mobiele telefonie kunnen sommige telefoons/operators haperen, de kans dat er dan iemand in de buurt is die het alarm wel heeft ontvangen zal groter zijn dan in geval van WAS.

Bij een ernstige ramp is social media nou net iets om niet op te vertrouwen. Overbelasting en veel non informatie van trollen. Dat was nou toch ook de reden van NL-alert in de huidige opzet, dat dataverkeer snel overbelast is?


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #218 Gepost op: 24 maart 2015, 14:09:50
Met de huidige isolatiewaarde van nieuwbouwwoningen is het binnen amper te horen (bij mij iig met muziek aan) , dan is het handiger om via telefoon/internet/tv mij te bereiken ipv de paddenstoel op een stokkie  098uo
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,327
Reactie #219 Gepost op: 24 maart 2015, 16:39:45
Men hoeft het binnen in principe ook niet te horen; dat signaal is net bedoeld om iedereen naar binnen te krijgen in een relatief veilige ruimte.