Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 573955 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Hier verdient er geloof ik ook iemand geld met foto's

http://www.hulpverleningsfotografie.nl/06-08-06_edam.htm

Foto 2 en 4 lijken mij niet "fotografisch verantwoord"

Alleen had 112brabant hiervoor niet binnen de afzetting hoeven te komen. (deze keer was hij het niet)
Maar het toont m.i. niet van het gebruiken van goed verstand.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Dat zeg jij ja, maar of de hulpverleners is jou regio er ook allemaal zo over denken is wat anders....

Maar we gaan offtopic.

 :-X


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Hier verdient er geloof ik ook iemand geld met foto's

http://www.hulpverleningsfotografie.nl/06-08-06_edam.htm

....

Deze foto's waren inderdaad ook opgemerkt in een andere topic. Ik zelf had ze er al afgehaald, laat staan erop gezet ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik zie vaak, nee heel vaak de zin: "Hoe zou jij je voelen as jij daar lag?, Hoe zou je het vinden als jij het slachtoffer was?"

Ja sorry hoor, maar zo blijft het  :-\ Als een bedrijf tot de grond toe afbrand hoe denk je dan dat de eigenaar zich voelt? denk je dat die het leuk vind dat zijn afgebrande bedrijf het middelpunt is bij HVNL en de volgende dag op de voorpagina staat? OOk niet nee  ::)

Maar zo kun je wel aan de gang blijven gaan..., het is altijd "hoe denk je dat.........hoe zou je het vinden als....." etc etc. Er zijn nou ook eenmaal mensen die hun broodje ermee moeten verdienen en de krant of tv zit niet te wachten op beelden van een opengeknipt wrak met een takelwagen erbij...

En ik weet haast wel zeker, dat 99 van de 100 fotografen/cameramensen, het slachtoffer niet expres in beeld zetten, zelf heb ik het ook weleens dat ik mij richt op een bepaald onderdeel met een foto te maken, en dan kom ik thuis en zie ik dat aan de ene kant van de foto het slachtoffer herkenbaar is....tja...er zal misschien een heeeeeeeeeele enkele fotograaf/cameraman zijn die volop op het slachtoffer in zal zoomen en dit vast legt, maargoed dan moet je ze per stuk aanpakken en niet in het algemeen praten, wat veel te vaak gebeurd. Is er 1 iemand van de pers die zich niet aan de regels houd of iets niet opvolgd, huppa mag gelijk iedereen wegwezen daar...

Ik vind dit een goed topic, hier mag best weleens over gepraat worden....een groot deel van de fotografen/cameramensen staan daar ten slotte hun werk te doen, net als de dienders  :)  
De site hulpverlenigsfotografie.nl is van jou hè,ik zie tenminste jouw naam eronder staan.Wat vindt jij er dan van dat deze foto,s pontificaal te zien zijn

http://www.hulpverleningsfotografie.nl/06-08-06_edam.htm
ga jij die fotograaf ook aanpakken?


Karim

  • Gast
De site hulpverlenigsfotografie.nl is van jou hè,ik zie tenminste jouw naam eronder staan.Wat vindt jij er dan van dat deze foto,s pontificaal te zien zijn

http://www.hulpverleningsfotografie.nl/06-08-06_edam.htm
ga jij die fotograaf ook aanpakken?

Ja die gaan mijns inziens ook veelste ver ja.


Rene112

  • Gast
http://www.hulpverleningsfotografie.nl/06-08-06_edam.htm
ga jij die fotograaf ook aanpakken?

Vast niet... want dan krijgt Jeroen! grote vervoersproblemen!   ;) ;D ;D ;D ;D ;D     :-X :-X


groeten,
René de Caluwé


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Vast niet... want dan krijgt Jeroen! grote vervoersproblemen!   ;) ;D ;D ;D ;D ;D     :-X :-X


groeten,
René de Caluwé

mwoah in zo'n geval moet een positieve ondertoon ook wel uitkomst bieden om slachtoffers niet meer herkenbaar in beeld te brengen
Politie Aspirant niveau 4


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Even om te reageren op die foto's van ongeval Edam op mijn website.

Als ik jullie nou eens mede deel dat het slachtoffer het totaal niet erg vind dat deze foto's zo op de site staan....... ::)

Ohja, misschien eerst maar even nadenken om gelijk van alles eruit te gooien  :)


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Even om te reageren op die foto's van ongeval Edam op mijn website.

Als ik jullie nou eens mede deel dat het slachtoffer het totaal niet erg vind dat deze foto's zo op de site staan....... ::)

Ohja, misschien eerst maar even nadenken om gelijk van alles eruit te gooien  :)

Zei hij dat voor de foto's werden gepubliceerd of toen ze al lang en breed op internet stonden  :-\
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
vrij interesante discussie  

ik als brandweer hulpverlener denk dat we het vooral met elkaar moeten rooien  
niemand heeft behoefte aan ruzie tussen 2 partijen
een fotograaf    en zeker die met perskaart   moet zijn plaatjes kunnen schieten   mits deze met respect voor het slachtoffer genomen worden   en de hulpdiensten niet gehindert worden

fotograven die dat dus niet doen  mogen wat mij betreft ook keihard van incidenten geweert worden

mochten er nou aanwijzingen gegeven worden door hvers  neem die dan ook aan   dit voorkomt onrust en ruzie op het incident   een hver zal daar gerust zijn redenen voor hebben  hetzij wel of niet gegrond   vecht dat soort dingen achteraf af en niet op het plaats incident