Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 579764 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Maar dat weten zij dan weer niet. ;)
Ben nog steeds benieuwd waarom jij vind dat je het recht hebt om hun terrein te betreden.


Dit heeft nieuws waarde!
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
En als het nieuwswaarde heeft mag je ongevraagd ieder afgesloten terrein betreden?
Interessante gedachtegang, deel je mening alleen niet.


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
En als het nieuwswaarde heeft mag je ongevraagd ieder afgesloten terrein betreden?
Interessante gedachtegang, deel je mening alleen niet.
Slagbomen stonden open, dus het was niet afgesloten ;-)
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Slagbomen stonden open, dus het was niet afgesloten ;-)
Dus als jouw voordeur open staat kan ik niet inbreken?
Volgens mij heeft Rutger een goed punt, als een terrein is afgesloten dan dien je dit te respecteren.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Slagbomen stonden open, dus het was niet afgesloten ;-)
De slagbomen staan alleen open om de brandweer op het terrein te laten, dan nog steeds is er sprake van afgesloten terein en als het bedrijf niet wil dat jij op hun terrein komt zul jeje daar bij neer moeten leggen.  ::)


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
De slagbomen staan alleen open om de brandweer op het terein te laten, dan nog steeds is er sprake van afgesloten terein en als het bedrijf niet wil dat jij op hun terein komt zul jeje daar bij neer moeten leggen.  ::)
Dat heb ik daarom ook gedaan... Maar ik denk toch dat de pers hier anders over denkt....
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat heb ik daarom ook gedaan... Maar ik denk toch dat de pers hier anders over denkt....
Dat kan wel wezen wat de pers erover denkt. Maar dit betreft geen openbaar terrein, wellicht is het een bedrijf waar gevaarlijke processen zich af kunnen spelen, wellicht EX-zones daar aanwezig. En wellicht dus HACCP regels. Dan is het al erg genoeg dat de brandweer op het terrein moet zijn, en is het dus te verantwoorden waarom jij niet op het terrein mocht.
Als de bedrijfsdeskundige vindt dat jij daar dan niets te zoeken hebt, is dat zijn beslissing, en die beslissing dient door een ieder gerespecteert te worden. Dit is ook om andere bijkomende gevaren uit te sluiten. Niet om jou eens even lekker te pesten. Dit is nogmaals voor de veiligheid van het bedrijf zelf, maar uiteindelijk ook voor jouzelf.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Dat heb ik daarom ook gedaan... Maar ik denk toch dat de pers hier anders over denkt....

Bekijk het vanuit een ander opzicht. Dit is afgesloten terrein, stel dat het jou huis is. En de pers wil er graag even wat dichterbij om het in beeld te brengen, zou je ze dan ook in je tuin laten lopen?


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Als pers heb je op privéterrein geen enkel recht, als de eigenaar je verzoekt weg te gaan heb je hier aan te voloen.
Mocht je op tweede vordering niet van het terrein verdwijnen, dan is dat gewoon reden om je aan te houden voor huisvredebreuk.
Dat kun je als pers wel niet leuk vinden, maar zo is de wet nu eenmaal.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
En waarom bij een ''echte'' brand wel en nu niet...
En ik heb netjes met die meneer gesproken en mocht alles plaatsen...
En dat van die wijsneusjes met een polo van de brandweer wel het terrein op gaan vind ik helemaal schandalig!

Dus ik heb mij netjes aan de regels gehouden van het bedrijf!
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via