Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 575135 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
En waarom bij een ''echte'' brand wel en nu niet...
En ik heb netjes met die meneer gesproken en mocht alles plaatsen...
En dat van die wijsneusjes met een polo van de brandweer wel het terrein op gaan vind ik helemaal schandalig!

Dus ik heb mij netjes aan de regels gehouden van het bedrijf!
Bij een echte brand zul je dit ook vanaf de weg moeten fotograferen, aangezien er dan wat extra regeltjes zullen gaan gelden. Dan, kun jij niet oordelen hoe het zit met die "wijsneusjes met een polo van de brandweer". Het is ook zeker niet zo verstandig om zo hoog van de toren te blazen over hun, want dat vindt ik schandalig. En het is ook niet verstandig om dit zo openbaar te uitten, je zou die figuren nog wel eens hard nodig kunnen hebben om je vak als fotograaf te kunnen doen. Ik weet namelijk dat men in Nunspeet erg goed weet wie daar allemaal rondlopen ::)


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Bij een echte brand zul je dit ook vanaf de weg moeten fotograferen, aangezien er dan wat extra regeltjes zullen gaan gelden. Dan, kun jij niet oordelen hoe het zit met die "wijsneusjes met een polo van de brandweer". Het is ook zeker niet zo verstandig om zo hoog van de toren te blazen over hun, want dat vindt ik schandalig. En het is ook niet verstandig om dit zo openbaar te uiten, je zou die figuren nog wel eens hard nodig kunnen hebben om je vak als fotograaf te kunnen doen. Ik weet namelijk dat men in Nunspeet erg goed weet wie daar allemaal rondlopen ::)
Ik heb het ook helemaal niet over de mensen van brandweer Nunspeet! Ik heb het over een ramptoerist die dat doet!
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Paar maanden terug, ik sta foto's te maken bij de meldkamer van Arnhem, totdat er plotseling een noodhulpvoertuig aankomt om te vragen wat wij (ik en een vriend) aan het doen waren. Uitgelegd dat ik foto's maakte van de voorbijkomende voertuigen. Gegevens opgeschreven en wij werden verzocht om geen foto's meer te maken. Mogen zij dit bevelen? Wij stonden op openbaar terrein 200 meter van het politiebureau/meldkamer af.


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
En waarom bij een ''echte'' brand wel en nu niet...
En ik heb netjes met die meneer gesproken en mocht alles plaatsen...
En dat van die wijsneusjes met een polo van de brandweer wel het terrein op gaan vind ik helemaal schandalig!

Dus ik heb mij netjes aan de regels gehouden van het bedrijf!

Netjes en ongevraagd een afgesloten terrein betreden kan ik maar moeilijk combineren.


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Netjes en ongevraagd een afgesloten terrein betreden kan ik maar moeilijk combineren.
Ja om met de mensen van de Nestlé te praten ja! Foto's zijn gemaakt thv de slagbomen!
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
En waarom bij een ''echte'' brand wel en nu niet...
En ik heb netjes met die meneer gesproken en mocht alles plaatsen...
En dat van die wijsneusjes met een polo van de brandweer wel het terrein op gaan vind ik helemaal schandalig!

Dus ik heb mij netjes aan de regels gehouden van het bedrijf!

Ook bij een "echte" brand heb je het recht niet. Alleen is het dan vaak zo hectisch dat er andere mogelijkheden zijn.
De eigenaar is vrij om te bepalen wie wel en wie niet op zijn terrein mag komen en wie hij weg stuurt.
Wat je vanaf de openbare weg maakt ben je vrij om te publiceren.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik heb het ook helemaal niet over de mensen van brandweer Nunspeet! Ik heb het over een ramptoerist die dat doet!
En, kun jij daar wakker van liggen? Omdat hij wel iets doet wat niet mag? Jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen gedragingen, en als er dan tegen jou wordt gezegt dat je niet op het terrein mag komen, dan is dat maar zo. En kun je beter het goede voorbeeld geven. Nogmaals, ik weet dat men elkaar in die omgeving erg goed kent, en dat men ook regelmatig hier op het forum mee leest. Dus is het handig om zoveel stampij te maken?


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Ook bij een "echte" brand heb je het recht niet. Alleen is het dan vaak zo hectisch dat er andere mogelijkheden zijn.
De eigenaar is vrij om te bepalen wie wel en wie niet op zijn terrein mag komen en wie hij weg stuurt.
Wat je vanaf de openbare weg maakt ben je vrij om te publiceren.
Op dit moment zei een medewerker tegen mij dat ze het niet wilde hebben. Een hoger iemand kwam naar mij toe om dit te zeggen... dat ik bij een ''echte'' brand wel welkom ben!
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Ja om met de mensen van de Nestlé te praten ja! Foto's zijn gemaakt thv de slagbomen!

Probeer je je er nu uit te draaien?  ;) In je eerdere post schreef je;
Ik ging het terrein op en ging foto's maken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Op dit moment zei een medewerker tegen mij dat ze het niet wilde hebben. Een hoger iemand kwam naar mij toe om dit te zeggen... dat ik bij een ''echte'' brand wel welkom ben!
Tenzij bij die brand de gevaarszettingen zodanig zijn dat dan ook het terrein afgesloten blijft voor alles en iedereen. En er alleen hulpverleners op het terrein mogen komen.
Jij pint mensen vast op hun uitspraken, uitspraken die dan waardeloos zijn geworden omdat het gevaar te groot is geworden.