Vacature agent mei 2020

Auteur Topic: Vacature agent mei 2020  (gelezen 134443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest20700

  • Gast
Reactie #370 Gepost op: 19 april 2020, 10:01:19
Wat zouden jullie mij adviseren:

Ik heb a.s dinsdag mijn BGO gesprek (telefonisch). Behalve dat je 'overal' open en eerlijk over moet zijn, iemand nog tips? Tevens heb ik een opzegtermijn van 3 maanden en moet uiterlijk 10-05 mijn baan formeel opzeggen. Echter heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek nog niet gehad. Om niet in de knel te komen vroeg ik mij af wat het handigste is?

- Direct na het gesprek contact zoeken met de recruiter om te vragen hoe nu verder?
- Pas contact opnemen met de recruiter nadat ik te horen heb gekregen dat het BGO positief is?

Als ik voor de 2e optie kies kan het zijn dat ik alsnog in de knel kom met mijn opzegdatum. Zonder zekerheid ga ik ook niet opzeggen uiteraard.....


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #371 Gepost op: 19 april 2020, 10:08:15
BGO gesprek stelt niet super veel voor, ze willen zeker weten dat jij geen gevaar kan vormen voor de organisatie. Dus zolang je gewoon een helder beeld over jezelf schept en goed ingaat op de vragen die ze hebben is het niet meer dan een gesprekje :)

Ik vond het ook spannend worden met de opzegtermijn / zekerheid etc, maar wat het belangrijkste om te onthouden is dat zodra de screening positief is ga je een aanstelling krijgen. Er is dan namelijk geen reden meer om geen aanstelling te geven en ze hebben onwijs hard mensen nodig :)

Het probleem met voor de screeningsuitslag bellen is dat je al weet wat het antwoord gaat zijn: "dat kan ik helaas pas zeggen zodra wij de uitslag hebben". En zodra de uitslag er is krijg je als antwoord "wij hebben hem ontvangen en gaan het eea. opstellen, je ontvangt spoedig de aanstelling". De mensen van HRM zijn keihard aan het werk dus een telefoontje gaat deze zaken niet sneller maken ;)

Wat wel telefonisch / per mail sneller kan worden verhelderd zijn zaken als je opleidingslocatie (zodra je een aanstelling hebt), dat sturen ze pas later op maar is wel al van te voren bij hen bekend
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #372 Gepost op: 19 april 2020, 10:20:50
Kwa plekken is het in mijn geval wat lastiger. Ik ben in de race voor de politiekundige opleiding en daar is het echt heel erg schaars! Mijn opleiding word sowieso gegeven in Appeldoorn. Dus met andere woorden: jij geeft aan even afwachten totdat ik een positieve terugkoppeling heb ontvangen? Hoelang duurt het ongeveer voordat ze je salaris kunnen berekenen? Lijkt mij niet echt een hele lastige kwestie maar alles bij de politie duurt lang dus ik reken nergens op hahaha


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #373 Gepost op: 19 april 2020, 10:33:48
Kwa plekken is het in mijn geval wat lastiger. Ik ben in de race voor de politiekundige opleiding en daar is het echt heel erg schaars! Mijn opleiding word sowieso gegeven in Appeldoorn. Dus met andere woorden: jij geeft aan even afwachten totdat ik een positieve terugkoppeling heb ontvangen? Hoelang duurt het ongeveer voordat ze je salaris kunnen berekenen? Lijkt mij niet echt een hele lastige kwestie maar alles bij de politie duurt lang dus ik reken nergens op hahaha
Dit is hoe mijn sollicitatieproces liep:
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #374 Gepost op: 19 april 2020, 10:46:56
Bedankt voor je duidelijke schema! Had je tussentijds veel contact met je recruiter of helemaal niet?

Maar jou salarisaanbod was dus ook voor het BGO? Vandaar dat het misschien geen gek idee is om direct na het gesprek contact te zoeken om dit in orde te maken? Als er bij mij ook 18 dagen overheen gaan dan wordt het krap!! Lastige kwesties


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #375 Gepost op: 19 april 2020, 10:54:39
Bedankt voor je duidelijke schema! Had je tussentijds veel contact met je recruiter of helemaal niet?

Maar jou salarisaanbod was dus ook voor het BGO? Vandaar dat het misschien geen gek idee is om direct na het gesprek contact te zoeken om dit in orde te maken? Als er bij mij ook 18 dagen overheen gaan dan wordt het krap!! Lastige kwesties
Ja ik kreeg inderdaad het salarisaanbod en de arbeidsvoorwaarden al ruim voor het BGO :) Ze waren wel wat kwijtgeraakt dus het duurde wat langer bij mij, gok dat het normaal stuk sneller gaat dan 18 dagen ;)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #376 Gepost op: 19 april 2020, 11:07:27
Ik denk dat ik het zo doe:

Dinsdag eerst het BGO gesprek doorstaan. Daarna zal ik direct de recruiter mailen dat het gesprek is geweest, ik spoedig een positieve terugkoppeling verwacht en ik hem zal bellen zodra deze binnen is. Ook zal ik vermelden dat ik een opzegtermijn heb en dus snel moet schakelen. Misschien dat de recruiter uit zichzelf dan het salarisaanbod in gang gaat zetten. Anders is die alvast op de hoogte en weet die dat ik spoedig contact met hem ga opnemen. Een mailtje sturen is denk ik wel een veilige en fatsoenlijke manier. Als hij er dan voor kiest om te wachten dan is hij in ieder geval op de hoogte en zal dan bij een belletje (hopelijk) snel gaan schakelen. Enige wat mij dwars zit is dat de recruiter zelf had aangegeven, na de medische keuring, dat hij binnen een week het salaris in gang zou zetten. Destijds ook een mail gestuurd maar geen reactie ontvangen...... Anyway ik hoop/verwacht dat het gewoon goed gaat komen.


Loon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #377 Gepost op: 19 april 2020, 11:50:39
Ik heb voor het BGO mijn werkgever op de hoogte gesteld, mede ook omdat ik mijn leidinggevende als referentie had opgegeven. Maar ook omdat ik open kaart wilde spelen en mijn motivatie kenbaar wilde maken. Hierdoor deden zij ook niet moeilijk over mijn opzegtermijn.
Aspirant Eenheid Den Haag week 21 2020


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #378 Gepost op: 19 april 2020, 13:22:58
Ik heb voor het BGO mijn werkgever op de hoogte gesteld, mede ook omdat ik mijn leidinggevende als referentie had opgegeven. Maar ook omdat ik open kaart wilde spelen en mijn motivatie kenbaar wilde maken. Hierdoor deden zij ook niet moeilijk over mijn opzegtermijn.
Ik had na deel B mijn werkgever ook al ingelicht dat ik een overstap naar de politie ambieer en dat er een kans is dat ik per 18 mei niet meer bij ze werk. Dat vonden ze prima en fijn dat ik zo transparant was over mijn gedragingen. Maar ja, dat is natuurlijk per bedrijf / leidinggevende anders....
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


guest20700

  • Gast
Reactie #379 Gepost op: 19 april 2020, 14:07:23
Mijn werkgever is ook al reeds op de hoogte hoor. Ook direct na deel B gedaan. Echter gaat het er bij ons om dat we die 3 maanden (minimaal) nodig hebben om een goede vervanger te vinden.... Ik wil daarom ook richting mijn werkgever, waar ik al 13 jaar werk, duidelijkheid creëren. Mijn positie is niet zo 1,2,3 ingevuld dus vandaar