Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 123560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #250 Gepost op: 23 maart 2020, 23:51:22
Natuurlijk zijn harde maatregelen nodig! We moeten voorkomen dat ons zorgstelsel net zo overbelast raakt als in Italië. Het zal je moeder zijn die niet te redden is doordat ze Corona heeft gekregen en er geen zorgbed beschikbaar is. Tegelijk heb ik het idee dat de paniek nu soms wel de rationaliteit overtroffen heeft. Ik heb nog steeds het gevoel dat de scholen gesloten zijn op basis van de publieke opinie en niet op basis van de reeële risico's. Gelukkig zitten we nog niet in een lockdown. Zodra je die opheft krijg je alleen maar nieuwe besmettingshaarden met nieuwe lockdowns tot gevolg. Zolang we dit virus niet kunnen temmen zullen we het geduldig moeten ondergaan. Voor nu gaat dat prima.

In de VS zijn alleen al deze week 2,25 miljoen mensen werkloos geraakt. Ook in Nederland zijn we tientallen miljarden, zo niet honderden kwijt. Dat is een rekening die nog lang voelbaar zal zijn.

Het is een blijft een weegschaal waar geen goed in te doen is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://twitter.com/NOS/status/1242210780919062541

Wat hij en zijn collega's zien is bijzonder pijnlijk. Zo'n 15 procent van de zieken belandt in het ziekenhuis en zo'n 9 procent op de intensive care met zware klachten. Als de patiënten overlijden, is het niet zachtzinnig. "Als chirurg kan ik zeggen dat de dood door dit virus de naarste is die ik ooit heb gezien."

Ondertussen zijn in Nederland de maatregelen weer aangescherpt. "Een soort lockdown", noemde premier Rutte het. Maar dokter Ismaili begrijpt er niks van dat onze regering niet verder gaat. "Er zijn nog niet zoveel besmettingen in Nederland. Maar als de Nederlandse regering niet snel alles dichtgooit, krijg je hetzelfde als in Lombardije. Er is geen andere weg."
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #252 Gepost op: 24 maart 2020, 07:30:42
Opzich ben ik dan wel blij dat we in Nederland redelijk goede mogelijkheden hebben voor palliatieve zorg.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #253 Gepost op: 24 maart 2020, 07:35:51
https://twitter.com/rtvnoord/status/1242127381445427202

Eindelijk eens goed nieuws, dat een ziekenhuis hier in Nederland de zaken op orde heeft wat betreft testen, is de minister het er niet mee eens....


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #254 Gepost op: 24 maart 2020, 07:52:50
Hopelijk komen de 2000 bestelde beademingsmachines ook echt allemaal naar Nederland.
Niet alleen nu, maar ook in de toekomst is die extra capaciteit gewoon nodig. Laten we even aannemen dat we COVID-19 de kop in weten te drukken.
Dan is het natuurlijk gewoon wachten op de volgende epidemie of pandemie, want die komt hoe dan ook. Het is natuurlijk niet echt ideaal om om de zoveel tijd heel de maatschappij op slot te gooien.
We moeten zorgen daar als maatschappij op voorbereid te zijn, zowel preventief als repressief. Want we hebben nu wel door dat je het niet buiten de deur kunt houden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #255 Gepost op: 24 maart 2020, 09:44:36
https://twitter.com/rtvnoord/status/1242127381445427202

Eindelijk eens goed nieuws, dat een ziekenhuis hier in Nederland de zaken op orde heeft wat betreft testen, is de minister het er niet mee eens....

Roche, de producent van deze testen heeft aangegeven dat er terughoudens getest moet worden omdat zij de vraag niet aankunnen. Vanuit die optiek heeft de minister wel gelijk.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #257 Gepost op: 24 maart 2020, 10:25:34
Roche, de producent van deze testen heeft aangegeven dat er terughoudens getest moet worden omdat zij de vraag niet aankunnen. Vanuit die optiek heeft de minister wel gelijk.

Aan de andere kant lijkt het UMCG mede daardoor de boel wel onder controle te hebben:
https://twitter.com/rtvnoord/status/1242361798696861697


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #258 Gepost op: 24 maart 2020, 12:52:08
Apart, dat deze man er überhaupt tijd voor heeft om zich in de situatie in Nederland te verdiepen.

https://twitter.com/mousmar/status/1242403523930787841?s=20
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #259 Gepost op: 24 maart 2020, 17:24:36
En ook weer fijn, die saamhorigheid... :-X

Containers op de grensovergangen, dit soort uitspraken, je gaat je daadwerkelijk afvragen wat de toegevoegde waarde van de EU is tijdens deze crisis.

Belgische minister klapt uit de school: Hoekstra in paniek over virus

In het VRT-programma De Afspraak deed de Belgische minister van Financiën Alexander De Croo maandagavond een opvallende uitspraak over zijn Nederlandse collega Wopke Hoekstra. Die zou vrezen voor Italiaanse corona-toestanden in Nederland.

"Ik heb dat deze middag nog gehoord van mijn Nederlandse collega tijdens een conference call met Europese collega’s ministers van Financiën, die zei, toch met een lichte paniek in zijn stem: Nederland zit exact op de curves van Italië en van Spanje. Dus hun strategie van wat zij toen noemden group immunization, we gaan de mensen wel met elkaar laten interageren, het is toch gebleken dat dat misschien toch niet de juiste keuze was."

lees verder: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/belgische-minister-klapt-uit-de-school-hoekstra-in-paniek-over-virus







Samen sterk in de hulpverlening!