Zuid-Korea wordt al wekenlang genoemd als een voorbeeld waar men de situatie redelijk onder controle lijkt te hebben.
Onderstaand interview is een aanrader om te kijken, ik hoop oprecht dat onze experts in Nederland volledig op de hoogte zijn van de inhoud hiervan.
Professor Kim Woo-joo, expert van het Korea University Guro Hospital, geeft op een rustige, indringende en duidelijke manier uitleg over de Corona Covid-19 pandemie, met alle (on)mogelijkheden en uitdagingen.
Opvallende uitspraak in de 15e minuut en verder over het gebruik van mondmaskers:
Hij is ervan overtuigd dat iedereen mondmaskers zou moeten dragen, zoals gebruikelijk in Azië, en dat dit een groot verschil maakt in de verspreiding van het virus.
Hij denkt ook dat de instanties in VS (en Europa) dit ook weten, maar dit tegenspreken omdat er hier veel te weinig maskers zijn en deze beschikbaar moeten blijven voor het medisch personeel.
Al met al vind ik is dit interview duidelijker dan vele van de experts die ik de afgelopen weken op de Nederlandse televisie heb zien langskomen.