Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 859877 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #320 Gepost op: 11 juli 2008, 20:58:40
Hier de nieuwe 17-132 van de BIOS-groep uit Rotterdam-Rijnmond (standplaats: Brugwachter). Er is ook een nieuwe 17-126 van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, die zal binnen enkele dagen in dienst komen (standplaats: Breslau). Van dit type zijn er, naast de 26 en de 32, nog 7 besteld. Deels vervanging, deels uitbreiding (de VRR mag weer een paar extra ambulances hebben van de minister).





En voor de oplettende kijker: inderdaad, ik ben eindelijk in het bezit van een digitale camera.  O0
greetz,  Enrique


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #321 Gepost op: 11 juli 2008, 22:41:38
Gisteren is de laatste monitor geinstalleerd, vind hem nog vrij snel op straat, maar wel beter zo, in rotterdam kunnen ze aardig wat ambu`s erbij gebruiken, mocht je specefieke vragen hebben, ik ken persoonlijk de indeler van de auto  ;)

(eindelijk ut licht gezien enrique, welke nikon heb je ? )

mvg roy


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #322 Gepost op: 11 juli 2008, 22:44:25
Gisteren is de laatste monitor geinstalleerd, vind hem nog vrij snel op straat, maar wel beter zo, in rotterdam kunnen ze aardig wat ambu`s erbij gebruiken, mocht je specefieke vragen hebben, ik ken persoonlijk de indeler van de auto  ;)

(eindelijk ut licht gezien enrique, welke nikon heb je ? )

mvg roy

D300 als de Exif klopt


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #323 Gepost op: 11 juli 2008, 23:21:37
Hier de nieuwe 17-132 van de BIOS-groep uit Rotterdam-Rijnmond (standplaats: Brugwachter). Er is ook een nieuwe 17-126 van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, die zal binnen enkele dagen in dienst komen (standplaats: Breslau). Van dit type zijn er, naast de 26 en de 32, nog 7 besteld. Deels vervanging, deels uitbreiding (de VRR mag weer een paar extra ambulances hebben van de minister).

En voor de oplettende kijker: inderdaad, ik ben eindelijk in het bezit van een digitale camera.  O0
Ben ff zo vrij geweest om em even door de photoshop heen te halen!
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #324 Gepost op: 11 juli 2008, 23:30:03
Dank! Ben inderdaad nog effe aan het oefenen, dus vandaar dat ie niet helemaal scherp is (vermoedelijk sluitertijdprobleempje). En ik weet niet HOE Timmos het ziet, maar inderdaad, een D300.
greetz,  Enrique


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #325 Gepost op: 11 juli 2008, 23:57:45
Ziet er zeer strak uit!
Ben wel benieuwd wat voor sirene er op zit!
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #326 Gepost op: 20 juli 2008, 22:19:30
Nieuwe ambulance voor Ambulancedienst Kennemerland

De Ambulancedienst Kennemerland heeft sinds kort de beschikking over een nieuwe ambulance. De wagen met roepnummer 12-159 staat sinds vrijdag paraat op de ambulancepost in Velsen. De nieuwe ambulance vervangt een oude wagen, die zal worden afgevoerd.

Het is de tweede ambulance van het vernieuwde type Sprinter van Mercedes-Benz. De eerste heeft roepnummer 12-154 en is vorig jaar in gebruik genomen. De belangrijkste verschillen van de nieuwe wagens met de oudere busjes zijn het veranderde uiterlijk, de robuustere bouw, snellere acceleratie en de verbeterde binnenkant. Ook zijn de zwaailichten voorzien van felle LED-verlichting. In tegenstelling tot de vorig jaar aangeschafte ambulance, heeft de 12-159 vrijwel dezelfde sirene als de oudere wagens.

De ambulance beschikt over alle benodigde materialen en wordt uitgerust met het reanimatieapparaat LUCAS. Tevens is ook de nieuwe ambulance voorzien van het routenavigatie- en informatiesysteem CityGIS. Dit speciaal voor hulpdiensten ontwikkelde systeem is voorzien van een zogenaamde Mobile Data Terminal (MDT). De meldkamer kan razendsnel belangrijke informatie zoals een adres naar de MDT sturen. Het gealarmeerde ambulancepersoneel hoeft bij een melding niet zelf het adres in te voeren, waardoor kostbare tijd wordt gespaard.

De nieuwe ambulance zal op post Velsen komend jaar dienst doen als eerste auto. Afgelopen dagen zijn nog enkele kleine aanpassingen gedaan, maar nu is de nieuwe ambulance helemaal ‘ter beschikking’.

Foto's Niels Folkers - meer foto's op www.ravregio12.nl
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #327 Gepost op: 28 juli 2008, 23:20:30
Ziet er zeer strak uit!
Ben wel benieuwd wat voor sirene er op zit!

http://nl.youtube.com/watch?v=r4fig8LpUvM

Bij deze dan  ;)


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #328 Gepost op: 28 juli 2008, 23:24:48
Dezelfde sirene als die op de vw's van amstra hier in o.a. Zoetermeer en Den Haag zitten. Ga er vanuit dat die er op de vw's in regio17 ook op zitten.

Maar mooie wagens, heb begrepen dat de GGD Den Haag ook dit type voertuig krijgt.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #329 Gepost op: 30 juli 2008, 23:05:43
In Oldenzaal is een wensambu gepresenteerd aan het publiek




Sorry voor het slechte beeld (telefoon) maar de Ambu werd over de huizen gedraaid en neergezet.

( Wat doe ik verkeerd dat ik de foto niet direct op de site heb staan?)
Groet Nico_B