Voertuigen van onbekende herkomst

Auteur Topic: Voertuigen van onbekende herkomst  (gelezen 26751 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j.scheele

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 5 januari 2006, 18:25:19
Een tweede voertuig waar ik de herkomst van zoek is deze FordV8. Ook bij deze dezlfde vraag al bij de vorige, wie herkent dit voertuig of misschien de achtergrond waar dit voertuig staat.



Groet
Johan

johan,

probeer eens het (ex)dorpje Kethel, ik heb daar geen wapen van.
Geanexeerd in 1941 door Schiedam.
De naam begint zo te zien met Ket--- of kat--- en zo te zien is het wapen zwaard of zo met een
ring boven het midden.????

groet Jan


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 5 januari 2006, 18:43:12
johan,

probeer eens het (ex)dorpje Kethel, ik heb daar geen wapen van.
Geanexeerd in 1941 door Schiedam.
De naam begint zo te zien met Ket--- of kat--- en zo te zien is het wapen zwaard of zo met een
ring boven het midden.?

groet Jan


Hier staat wat over het wapen van Kethel - Spaland: www.ngw.nl/k/kethel.htm Het is in ieder geval geen zwaard met een ring...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


j.scheele

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2006, 13:18:31
wie weet wat voor voertuig er hier wordt gebouwd op de achtergrond.
Het is bij geesink en het jaar is 1941???

Jan

[verwijderd door de beheerder]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2006, 20:25:48
nou Jan

daar kan ik wel een antwoord opgeven. het is inderdaad 1941 en gemaakt in de afbouwhal van Geesink in Weesp. de wagen op de achtergrond is een hele opvallende wagen. het is namelijk een Opel Blitz autospuit welk tot frontstuurwagen is verbouwd en opgebouwd werd door Geesink in opdracht van brandweer Maastricht. de wagen heeft tot in de jaren Vijftig in Maastricht dienst gedaan als wagennummer 4. uiteindelijk werd de wagen vervangen door een Commer tankautospuit.

Louis
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 24 januari 2006, 20:44:23
nou Jan

daar kan ik wel een antwoord opgeven. het is inderdaad 1941 en gemaakt in de afbouwhal van Geesink in Weesp. de wagen op de achtergrond is een hele opvallende wagen. het is namelijk een Opel Blitz autospuit welk tot frontstuurwagen is verbouwd en opgebouwd werd door Geesink in opdracht van brandweer Maastricht. de wagen heeft tot in de jaren Vijftig in Maastricht dienst gedaan als wagennummer 4. uiteindelijk werd de wagen vervangen door een Commer tankautospuit.

Louis

Louis,

Daar ben ik het niet mee eens. De wagen op de achtergrond op de foto van jan heeft een lichtbak boven de voorruit, en die heeft de wagen van Maastricht niet. Ik heb vanmiddag ook zitten vergelijken.



Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #35 Gepost op: 24 januari 2006, 20:57:27
Johan

het is hem toch echt. de lichtbak is uiteindelijk komende te vervallen, die in verband met de verduistering. daardoor kon men de verlichting niet laten branden en had het eigelijk ook geen zin om een lichtbak in te bouwen. trouwens de wagen kreeg als herkenning een blauwe lamp boven op het dak in het midden van de spijl in de voorruit. dus was dat nog een reden om geen lichtbak te hebben aangezien de blauwe lamp in de avonduren voorzien van een hoes aangepast kon worden tot slechts een kleine streepje licht. net zo als de koplampen van de Hilversumse Dodge. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


j.scheele

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2006, 00:35:15
nou heren,

hoe het ook zij, ik vind dat er toch weer een uniek (denk ik, enigste exemplaar?)
plaatje wordt getoond, en dat is wel wat waar in deze tijd van europees aanbestenden!!!!
 Het toont toch aan dat wij toch nog een hart hebben voor ons verleden.

Jan


jwpots

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2006, 00:39:26
nou heren,

hoe het ook zij, ik vind dat er toch weer een uniek (denk ik, enigste exemplaar?)
plaatje wordt getoond, en dat is wel wat waar in deze tijd van europees aanbestenden!!!!
 Het toont toch aan dat wij toch nog een hart hebben voor ons verleden.

Jan
De kunst is om al die mooie oude plaatjes op 1 hoop / bijelkaar te krijgen.
Er zitten meer oude plaatjes onder de mensen [oud brandweerlieden etc] dan wij ooit zullen weten.

Groet
Johan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #38 Gepost op: 25 januari 2006, 13:48:15
Tussen alle oude voertuigen, van ver voor mijn tijd, even een vraagje over een recent voertuig.  ;)

Op IVIC 2005 stond een nieuwe TS (roepnummer 845) voor de brandweer Wieringen (of Hippolytushoef). Dit betreft een Renault met HDS opbouw. (stond in de stand van HDS)

De vraag is of iemand  het kenteken van dit voertuig heeft? Brandbase.org heeft het kenteken ook nog niet.

Alvast bedankt,

Peter


poster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #39 Gepost op: 25 januari 2006, 13:48:58
Gelukkig is er ook internet, wat de mogelijkheden van informatie verkrijgen uitgebreid, en vergemakkelijkt heeft.
Kijk maar eens in de online databanken van de verschillende gemeentearchieven. En er komt via deze bron nog veel meer aan!
http://beeldbanken.pagina.nl/  Deze link en dan naar de archieven en laat maar zoeken op brandweer  :o :D (ben nog niet uitgekeken)

Johan, ik doe nog steeds mijn best hoor!

succes met kijken,

René
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer