Aanrijding met letsel A4 HMP 9.9

Auteur Topic: Aanrijding met letsel A4 HMP 9.9  (gelezen 3085 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Gepost op: 24 december 2005, 11:15:58
0102998 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Amsterdam Amstelland (Monitorcode)
0101619 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Haarlemmermeer (Korps Hoofddorp) (Kazernealarm)
0101607 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Haarlemmermeer (Korps Hoofddorp) (HV 681)
0101606 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Haarlemmermeer (Korps Hoofddorp) (TS 644)
0100119 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Amstelveen (Lichtkrant)
0100116 08:37:56 24-12-05 GROUP HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 9,9 HFD 681 644 HLM744 685 BRW Amstelveen (Bemanning bijzondere voertuigen)

0107181 08:43:28 24-12-05 ALPHA PRIO 1 A4 L 9,9 HOOFDDORP VERKEERSONGEVAL MET BEKNELLING BRW Haarlem (Post Oost) (Lichtkrant)

Foto's:  Jeffrey Koper
Brandweer fotograaf Haarlemmermeer





[verwijderd door de beheerder]


Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 24 december 2005, 16:23:51
het word toch steeds gekker met dat alermeren, nou alermeren ze haarlem voor de A4 terwijl laatst de aalsmeerse brandweer daar mocht bij springen,

die nieuwe uitrukvoorstellen die GMS hier doet kloppen voor geen meter, van de week alermeren ze duikwagen willem voor een auto ter water, terwijl Hoofddorp EN Amstelveen een duikwagen hebben, en vele malen eerder terplaatse kunnen zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #2 Gepost op: 24 december 2005, 19:16:15
het word toch steeds gekker met dat alermeren, nou alermeren ze haarlem voor de A4 terwijl laatst de aalsmeerse brandweer daar mocht bij springen,

die nieuwe uitrukvoorstellen die GMS hier doet kloppen voor geen meter, van de week alermeren ze duikwagen willem voor een auto ter water, terwijl Hoofddorp EN Amstelveen een duikwagen hebben, en vele malen eerder terplaatse kunnen zijn

Het ligt er maar helemaal aan WAAR de aanrijding gebeurd.(Ik ken de locatie niet). Volgens de procedure wordt er tweezijdig aangereden op de autosnelwegen. Als Haarlem gealarmeerd is, wordt dat niet gedaan om Aalsmeer binnen te laten natuurlijk. Het heeft daarnaast geen zin om 2 TS-en van dezelfde kant te laten aanrijden!

Natuurlijk is het mogelijk dat er wat kleine blinde vlekken zitten in GMS, die worden er in de loop van tijd uitgevist. Het kan natuurlijk gebeuren dat de kazerne tabel niet klopt. Maar het kan ook veroorzaakt worden door het niet inzetbaar zijn van een eenheid, omdat men een ander incident heeft. Ook kan de AC voor de restdekking kiest om een andere eenheid voor te laten gaan.
Brandwacht 1e klas + WVD


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2005, 20:03:47
Het ligt er maar helemaal aan WAAR de aanrijding gebeurd.(Ik ken de locatie niet). Volgens de procedure wordt er tweezijdig aangereden op de autosnelwegen. Als Haarlem gealarmeerd is, wordt dat niet gedaan om Aalsmeer binnen te laten natuurlijk. Het heeft daarnaast geen zin om 2 TS-en van dezelfde kant te laten aanrijden!

Natuurlijk is het mogelijk dat er wat kleine blinde vlekken zitten in GMS, die worden er in de loop van tijd uitgevist. Het kan natuurlijk gebeuren dat de kazerne tabel niet klopt. Maar het kan ook veroorzaakt worden door het niet inzetbaar zijn van een eenheid, omdat men een ander incident heeft. Ook kan de AC voor de restdekking kiest om een andere eenheid voor te laten gaan.

De locatie was in dit geval op de A4 nabij de op en afrit Hoofddorp. Dat is voor een Haarlemse TS een behoorlijk eind rijden (hij heeft het incident ook niet gehaald). Op zijn route passert hij Zwanenburg en Badhoevedorp (beide in het bezit van een virjwillige brandweer). Tevens hadden Schiphol, Rijsenhout en Aalsmeer via een kleine omweg vanaf dezelfde kant aan kunnen rijden. Ik ben met Jeroen eens dat het een vreemde keuze is geweest maar aangezien dit besluit door twee AC's is genomen zal er vast een goede reden achter zitten...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2005, 20:30:04
Ja dat is waar

Alleen snappen jullie de keuze om bij een auto ter water, op de oosteinderweg (richting Amstelveen) de Duikwagen van Kazerne Willem te laten komen? En niet die van Amstelveen of van Hoofddorp?

Twee duikteams die in pakweg 10 a 15 minuten TP kunnen zijn, en dadn een auto sturen die binnen 20 tot 30 minuten tp is ?

Ik snap echt deze keuzes niet, en hoor van meerdere mensen dat het uitrukken voor geen meter klopt, zowel van Brandweer Aalsmeer als van Brandweer Uithoorn en Brandweer Rijsenhout
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #5 Gepost op: 24 december 2005, 22:03:46
Ja dat is waar

Alleen snappen jullie de keuze om bij een auto ter water, op de oosteinderweg (richting Amstelveen) de Duikwagen van Kazerne Willem te laten komen? En niet die van Amstelveen of van Hoofddorp?

Twee duikteams die in pakweg 10 a 15 minuten TP kunnen zijn, en dadn een auto sturen die binnen 20 tot 30 minuten tp is ?

Ik snap echt deze keuzes niet, en hoor van meerdere mensen dat het uitrukken voor geen meter klopt, zowel van Brandweer Aalsmeer als van Brandweer Uithoorn en Brandweer Rijsenhout

Ja, dat klinkt inderdaad vreemd.
Ik ken ook wel een paar voorbeelden dat de AC vreemde beslissingen neemt. Zo was er een bijvoorbeeld in Spaarndam-oost (Kennemerland) een aantal weken terug een afhijzing van een patient. Werd de HW van Hoofddorp gealarmeerd samen met de TS Zwanenburg. Dat is nogal uit de richting. Laat Kennemerland dat zelf doen. Ik vraag mij af of MBA Kennemerland geinformeerd is.
Het is dus wel aannemelijk dat GMS eens grondig doorgelopen moet worden. Maar ik denk dat de afdeling Preparatie van de korpsen wel aan de bel trekken na dergelijke fouten. Het is natuurlijk moeilijk om met steekproefen zulke fouten boven te krijgen, dus moeten de korpsen gewoon reageren. AC voert moet de procedures uitvoeren zoals vastgesteld door de korpsen.
Brandwacht 1e klas + WVD


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2005, 14:30:52
Ach, ik zie gister bij auto ter water in de De Kwakel wel de duikwagen van Amstelveen rijden, dus misschien zijn ze wakker geschrokken ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !