Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 333604 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #360 Gepost op: 4 februari 2009, 18:08:42
Hoorde van de week een nieuwe Transporter van de politie Rijnmond voorbij scheuren, en die toeters klonken ook nieuw in mijn oren. Kon het niet 100% goed horen, i.v.m. autoradio, uitwijken en het feit dat ie ongelooflijk snel voorbij was...
greetz,  Enrique


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #361 Gepost op: 4 februari 2009, 18:18:27
Is dat voertuig uit het filmpje niet toevallig zo'n nieuwe duikwagen uit regio Haaglanden... anders vraag ik van de week wel een keer of ik het  geluid (en als het mooi uitkomt een uitrukje vanaf onze post) even mag opnemen van het exemplaar van Leidschendam-Voorburg(70-772)...

Joost


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #362 Gepost op: 4 februari 2009, 19:21:26
Is dat voertuig uit het filmpje niet toevallig zo'n nieuwe duikwagen uit regio Haaglanden... anders vraag ik van de week wel een keer of ik het  geluid even mag opnemen van het exemplaar van Leidschendam-Voorburg(70-772)...

Joost
Is de W082 :)

(staat er ook bij :P)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #363 Gepost op: 4 februari 2009, 21:44:21
Hoorde van de week een nieuwe Transporter van de politie Rijnmond voorbij scheuren, en die toeters klonken ook nieuw in mijn oren. Kon het niet 100% goed horen, i.v.m. autoradio, uitwijken en het feit dat ie ongelooflijk snel voorbij was...

Nieuwe transporter was toevallig zondagavond bij 'das je goed recht' (http://www.sbs6.nl/web/show/id=297650/langid=43 vanaf minuut 37:45 ongeveer)

Hij klinkt inderdaad wel nieuw.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #364 Gepost op: 5 februari 2009, 00:53:25
Nieuwe transporter was toevallig zondagavond bij 'das je goed recht' (http://www.sbs6.nl/web/show/id=297650/langid=43 vanaf minuut 37:45 ongeveer)

Hij klinkt inderdaad wel nieuw.

dit is wel een van de goede sirenes, alleen de toonhoogte is nog niet aangepast (hij klinkt nog te hoog) en dus is hij het niet, overigens rijden deze sirenes in dit filmpje al sinds 2001 (met de oude tonen)
Nemo me impune lacessit


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #365 Gepost op: 5 februari 2009, 01:09:28
OVD's rijden naar mijn weten in Toyota LandCruisers..die Mitsubishi die jij hebt gezien is een Personen/Materialenwagen

http://www.regio15.nl/brandweer/brwvoertuigen O0

(sorry voor 't offtopic)

Het kan heel goed een Landcruiser zijn geweest (het was in elk geval geen pickup).
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #366 Gepost op: 5 februari 2009, 16:30:42
dit is wel een van de goede sirenes, alleen de toonhoogte is nog niet aangepast (hij klinkt nog te hoog) en dus is hij het niet, overigens rijden deze sirenes in dit filmpje al sinds 2001 (met de oude tonen)

Deze sirene valt me niet tegen moet ik zeggen. Helaas is het niet meer de "oude gebruikelijke" sirene.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #367 Gepost op: 5 februari 2009, 18:07:44
Deze sirene valt me niet tegen moet ik zeggen. Helaas is het niet meer de "oude gebruikelijke" sirene.

wat bedoel je met de oude gebruikelijke sirene, wat je in het filmpje hoort rijden sinds 2001 en een aantal van ongeveer 4000 in nederland, de klank blijft, alleen de tonen gaan naar beneden.
Nemo me impune lacessit


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #368 Gepost op: 5 februari 2009, 19:08:37
Het kan heel goed een Landcruiser zijn geweest (het was in elk geval geen pickup).
Nog een aantal weken en dan rijden er in Haaglanden 4 nieuwe Pajero's als OvD-voertuigen, de landcruisers blijven ook (RoVD-west en noord)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #369 Gepost op: 7 februari 2009, 20:20:48
wat bedoel je met de oude gebruikelijke sirene, wat je in het filmpje hoort rijden sinds 2001 en een aantal van ongeveer 4000 in nederland, de klank blijft, alleen de tonen gaan naar beneden.

Ik bedoel met de gebruikelijke sirene, de 'honac-sirene' die op alle Vito's van RR gebruikt worden.