Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 20621 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #60 Gepost op: 15 januari 2006, 15:09:06
@jvo: misschien moeten ze in het programma 'weg misbruikers' en 'blik op de weg' (doen het al een beetje) eens wat meer aandacht schenken aan de uitzonderingen die de politie heeft ipv de 'slechte' burger wijzen op hun overtredingen. Scheelt jou hier een hoop 'uitleg'!  ;) ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #61 Gepost op: 15 januari 2006, 15:13:16
@jvo: misschien moeten ze in het programma 'weg misbruikers' en 'blik op de weg' (doen het al een beetje) eens wat meer aandacht schenken aan de uitzonderingen die de politie heeft ipv de 'slechte' burger wijzen op hun overtredingen. Scheelt jou hier een hoop 'uitleg'!  ;) ;D
Mensen willen zich gewoon aan de politie irriteren volgens mij ::) :P je moet toch ergens op mopperen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 15 januari 2006, 15:14:20
Als ik al die postings zo lees kom ik maar tot 1 conclussie.In wat voor balle land leven we,een politie die ons het leven zuur maakt,er mogen geen foto,s gemaakt worden op straat.En als je daar wat van zegt wordt je meteen stevig aangepakt door die agenten,we leven in een rotland :o :-X :-X :-X

iedereen loopt hier te zeiken over de politie,maar er wordt massaal 1 ding vergeten.Zolang jij je normaal gedraagt op straat,en je meteen doet wat er wordt gezegt  door een agent is er niets aan de hand.
Maar er zijn een stelletje figuren die denken dat ze constant het onderste uit de kan moeten hebben,en als ze daarop worden aangesproken is het huis te klein en heeft de politie grove fouten gemaakt.Schei eens uit,het begint ergens alles heeft een oorzaak.En het schijnt bij een aantal niet tot de botte hersens door te dringen dat als je door een agent wordt aangesproken op je gedrag.Dat dat dan je EIGEN schuld is,en je daar zelf om gevraagt hebt


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #63 Gepost op: 15 januari 2006, 15:18:43
je kan het krijgen zoals je het wilt hoor,sluiten we de boel simpel af op een metertje of 200 van het incident.Zie je ook niks.
Wat jij zegt slaat al helemaal nergens op,"dat als je niet gefilmt wilt worden dat je dan niet in de hulpverlening moet gaan"Net of wij zitten te springen om een stel fotografen.Ik denk dat jullie harder staan te mauwen om die foto,s,worden er geen foto,s gemaakt van een incident is het ons ook best hoor maken we ze zelf wel.Scheelt een hoop publiek.

Wat die agent heeft gedaan is niet goed te praten,maar er wordt hier wel erg hard doorgedraaft

Dat ruim afzetten gebeurt al! Vanmorgen een vliegtuigje neergestort (mislukte noodlanding) in Naarden op de Amersfoortsestraatweg. Vanaf 500 meter mocht de pers met perskaart de foto's nemen. Met een 300mm lens nog het vliegtuig niet vullend in beeld.

Er zit weldegelijk een politiek beleid achter. De politie wordt hier (en elders ook wel denk ik) voornamelijk afgerekend op het "gevoel" van veiligheid van de burgerij, het onderzoek heet hier iets van de politie graadmeter.

Een pers die beelden laat zien van incidenten kost de politie punten, van het grootste belang is dat moord en doodslag zo lang mogelijk uit de pers gehouden wordt. Er is nooit asbest vrijgekomen, er is nimmer een gevaar voor de omgeving geweest en er is geen reden tot paniek.
We eens geboord van wel? Het sluiten van deuren en ramen is nooit anders dan uit voorzorg.

JVO verwoordt het al, persvrijheid is niet belangrijk meer. Je kan van alles tegenwoordig aandragen omdat te onderbouwen, je wil niet in beeld, terorristen, hinderen van de politie enz.

Je hebt alleen een probleem als je 600 agenten erbij wil, want je hebt net iedereen een veilig gevoel gegeven, er gebeurd nauwelijks meer wat en dan wil je 600 agenten erbij. Het is lastig om dat uit te leggen...

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #64 Gepost op: 15 januari 2006, 15:20:36
Als ik al die postings zo lees kom ik maar tot 1 conclussie.In wat voor balle land leven we,een politie die ons het leven zuur maakt,er mogen geen foto,s gemaakt worden op straat.En als je daar wat van zegt wordt je meteen stevig aangepakt door die agenten,we leven in een rotland :o :-X :-X :-X

iedereen loopt hier te zeiken over de politie,maar er wordt massaal 1 ding vergeten.Zolang jij je normaal gedraagt op straat,en je meteen doet wat er wordt gezegt  door een agent is er niets aan de hand.
Maar er zijn een stelletje figuren die denken dat ze constant het onderste uit de kan moeten hebben,en als ze daarop worden aangesproken is het huis te klein en heeft de politie grove fouten gemaakt.Schei eens uit,het begint ergens alles heeft een oorzaak.En het schijnt bij een aantal niet tot de botte hersens door te dringen dat als je door een agent wordt aangesproken op je gedrag.Dat dat dan je EIGEN schuld is,en je daar zelf om gevraagt hebt

En nog even een aanvulling op jou mooie betoog  ;D: er zullen door de politie ook fouten gemaakt worden maar dat zijn gelukkig in Nederland incidenten en geen strukturele zaken zoals in andere landen op de wereld...  ;) (en als je als agent een fout maakt zet je mogelijk je baan op het spel ipv een transactie voorstel voor een burger als die wat fout doet)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 15 januari 2006, 15:24:34
Dat ruim afzetten gebeurt al! Vanmorgen een vliegtuigje neergestort (mislukte noodlanding) in Naarden op de Amersfoortsestraatweg. Vanaf 500 meter mocht de pers met perskaart de foto's nemen. Met een 300mm lens nog het vliegtuig niet vullend in beeld.


Henk
Henk,sla even het blaadje van je dagagenda even om.Bij mij is dat vliegtuig gistermiddag al neergestort ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 15 januari 2006, 15:25:00
Dat ruim afzetten gebeurt al! Vanmorgen een vliegtuigje neergestort (mislukte noodlanding) in Naarden op de Amersfoortsestraatweg. Vanaf 500 meter mocht de pers met perskaart de foto's nemen. Met een 300mm lens nog het vliegtuig niet vullend in beeld.

Er zit weldegelijk een politiek beleid achter. De politie wordt hier (en elders ook wel denk ik) voornamelijk afgerekend op het "gevoel" van veiligheid van de burgerij, het onderzoek heet hier iets van de politie graadmeter.

Een pers die beelden laat zien van incidenten kost de politie punten, van het grootste belang is dat moord en doodslag zo lang mogelijk uit de pers gehouden wordt. Er is nooit asbest vrijgekomen, er is nimmer een gevaar voor de omgeving geweest en er is geen reden tot paniek.
We eens geboord van wel? Het sluiten van deuren en ramen is nooit anders dan uit voorzorg.

JVO verwoordt het al, persvrijheid is niet belangrijk meer. Je kan van alles tegenwoordig aandragen omdat te onderbouwen, je wil niet in beeld, terorristen, hinderen van de politie enz.

Je hebt alleen een probleem als je 600 agenten erbij wil, want je hebt net iedereen een veilig gevoel gegeven, er gebeurd nauwelijks meer wat en dan wil je 600 agenten erbij. Het is lastig om dat uit te leggen...

Henk

Is dat niet de schuld van de 'telegraaf' (e.d.). Alles extra uitlichten en de sappige details extra toelichten en de genuanceerde punten in de een na laatste alinea zetten..... Vind je het dat raar dat er vanuit de overheid een tegenreactie komt.... ;) Is het nu op straat daadwerkelijk objectief onveiliger?? Je gaf het zelf al aan dat het gaat om het 'gevoel' wat mensen hebben  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #67 Gepost op: 15 januari 2006, 15:42:31
Is dat niet de schuld van de 'telegraaf' (e.d.). Alles extra uitlichten en de sappige details extra toelichten en de genuanceerde punten in de een na laatste alinea zetten..... Vind je het dat raar dat er vanuit de overheid een tegenreactie komt.... ;) Is het nu op straat daadwerkelijk objectief onveiliger?? Je gaf het zelf al aan dat het gaat om het 'gevoel' wat mensen hebben  ;)

Als die tegenreactie bestaat uit het inperken van de persvrijheid, zijn alleen aanhangers van een politiestaat voor. Het staat de telegraaf vrij het nieuws te brengen op een manier die de overheid niet aanstaat zonder sancties die de hele pers treffen denk ik.
"De Telegraaf schrijft maar wat, wat er in staat is niet waar" is een subjectief gevoel wat wetenschappelijk geen solide onderbouwing is om een algehele perscensuur in te stellen.

Lijkt mij..

De pers wordt langzaam wakker dat er een en ander aan de hand is en de persvrijheid en daarmee de democratie langzaam aan banden gelegd wordt:

http://www.villamedia.nl/n/nvj/c2000/2005apr8c2000.shtm


Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #68 Gepost op: 15 januari 2006, 15:44:40
Als die tegenreactie bestaat uit het inperken van de persvrijheid, zijn alleen aanhangers van een politiestaat voor. Het staat de telegraaf vrij het nieuws te brengen op een manier die de overheid niet aanstaat zonder sancties die de hele pers treffen denk ik.
"De Telegraaf schrijft maar wat, wat er in staat is niet waar" is een subjectief gevoel wat wetenschappelijk geen solide onderbouwing is om een algehele perscensuur in te stellen.

Lijkt mij..


Henk
Het gaat hier niet om persvrijheid.... maar om ramptoerisme.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 15 januari 2006, 15:48:01
Het gaat hier niet om persvrijheid.... maar om ramptoerisme.....

het ontruimen van een wietplantage een ramp?

Ja je kan er van alles bij halen. Ik weet graag wat er gebeurd in mijn dorp. Als ik dan een ramptoerist ben so be it.

Henk