Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 20618 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #70 Gepost op: 15 januari 2006, 15:49:20
Als die tegenreactie bestaat uit het inperken van de persvrijheid, zijn alleen aanhangers van een politiestaat voor. Het staat de telegraaf vrij het nieuws te brengen op een manier die de overheid niet aanstaat zonder sancties die de hele pers treffen denk ik.
"De Telegraaf schrijft maar wat, wat er in staat is niet waar" is een subjectief gevoel wat wetenschappelijk geen solide onderbouwing is om een algehele perscensuur in te stellen.

Lijkt mij..


Henk

Ik zeg niet dat ze leugens schrijven maar dat ze bepaalde zaken naar de voorgrond brengen die juist het onveiligheidsgevoel van de de burgers aanwakkert. Lees je ooit wel eens grote positieve berichten op de voorpagina....  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #71 Gepost op: 15 januari 2006, 15:51:22
het ontruimen van een wietplantage een ramp?

Ja je kan er van alles bij halen. Ik weet graag wat er gebeurd in mijn dorp. Als ik dan een ramptoerist ben so be it.

Henk
Je weet toch dat er een vliegtuig is neergestort? dat is dan toch voldoende? of wil je er ook graag foto's bij om aan de familie te laten zien?? dan kun je het wel over persvrijheid hebben maar ik blijf mezelf herhalen: ik heb hier nog niemand gezien die zijn brood verdient als fotojournalist.... alleen hobbyisten met een eigen website of vriendjes met een eigen website...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #72 Gepost op: 15 januari 2006, 15:51:51
Ik ben een hele rare burger. Als er een iemand neergestoken/geschoten wordt, een ongeluk gebeurt, een oplichter aktief is, een kinderlijkje gevonden wordt, iemand vermist wordt kortom als er wat aan de hand is wil ik dat de volgende dag nog in mijn krantje lezen. Zo is dat altijd geweest en ik wil dat dat zo blijft.

Ik ben een ramptoerist. Dan maar.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #73 Gepost op: 15 januari 2006, 15:52:30
het ontruimen van een wietplantage een ramp?


Henk
Dit zijn zaken die als die niet op de juiste manier worden aangepakt,inderdaad op een ramp uit kunnen draaien.En daar zijn dan inderdaad geen ramptoeristen bij nodig


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #74 Gepost op: 15 januari 2006, 15:54:43
@jvo: misschien moeten ze in het programma 'weg misbruikers' en 'blik op de weg' (doen het al een beetje) eens wat meer aandacht schenken aan de uitzonderingen die de politie heeft ipv de 'slechte' burger wijzen op hun overtredingen. Scheelt jou hier een hoop 'uitleg'!  ;) ;D
Om hierop door te gaan. Ik had laatst zo'n voorval op de A-4 thv Schiphol. Op m'n werk heb ik meteen een klachtenbrief geschreven.
Zie hier de brief:
------------------------------------------
(persoonlijke gegevens heb ik weggelaten)

datum_en_tijd_voorval:   5 september om ongeveer 13:35 uur.
plaats_voorval:                   A-4 thv Schiphol
omgeving_voorval:                   Schiphol
id_collega:                                   Geen naam/persnr. wel mogelijk plotnr. AD 71.31
omschrijving_voorval:   

Eerst telefonisch contact gehad met de KLPD in Driebergen en de klacht bij hen neergelegd. Toen ik enige kenmerken van de desbetreffende Volvo kenbaar maakte was het al bijna duidelijk dat het niet ging om een voeruig van het KLPD, maar om een voertuig van wijkteam Hoofdwegen van de regiopolitie Amsterdam-Amstelland. Zij zouden daarentegen toch wat navraag doen bij hun eenheden die op dat moment in de omgeving van Amsterdam/Haarlemmermeer surveilleerden, deze bevonden zich op dat moment niet op de A-4, maar hebben enige tijd terug de AD 71.31 op de A-4 zien rijden. Het desbetreffende voertuig, een Volvo S60, reed op de hoofdrijbanen van de A-4 richting Leiden, verwisselde van rijstrook naar de oprijstrook van Schiphol richting de Schipholtunnel, ging linea recta naar de vluchtstrook, haalde een busje/kleine vrachtwagen dus rechts over de vluchtstrook in. Toen de Volvo S60 voorbij het busje/kleine vrachtwagen was, ging hij weer de oprijstrook van Schiphol op en zo weer richting de hoofdrijbanen van de A-4. Een paar honderd meter verder verwisselde de Volvo weer van de rijstrook van de A-4 en wederom naar de oprijstrook van Schiphol, en dit alles zonder enige signalering van (richting)verandering en zonder het voeren van optische- en geluidssignalen. Plus dat de snelheid van het voertuig onnodig hoog was. Als het desbetreffende voertuig telefonisch (telefonisch, want ten tijde van dit gebeuren stond in mijn voertuig de algemene mobilofoon bij) een melding door had gekregen van de meldkamer dan is die snelheid enigszins nog wel te begrijpen, maar met deze zeer zeer achtelijke en gevaarlijke "manouvre" zijn zeker grote onnodige risico's genomen! Ik hoop dat ik deze klacht voor u duidelijk heb omschreven en dat u hier wat mee kan ondernemen.
------------------------------------------

De volgende dag werd ik terug gebeld door iemand van de regiopolitie Amsterdam Amstelland met de mededeling dat ze hier iets mee gingen doen en dat zulke acties niet door de beugel konden. Nette afhandeling.....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #75 Gepost op: 15 januari 2006, 15:54:58
Je weet toch dat er een vliegtuig is neergestort? dat is dan toch voldoende? of wil je er ook graag foto's bij om aan de familie te laten zien?? dan kun je het wel over persvrijheid hebben maar ik blijf mezelf herhalen: ik heb hier nog niemand gezien die zijn brood verdient als fotojournalist.... alleen hobbyisten met een eigen website of vriendjes met een eigen website...

Van iemand die daar woont en dan nog met de verkeerde datum (hè Peter  ;D) ik wil het niet via de tam tam horen -die tijd hadden we gehad geloof ik- maar lezen in de krant. En niet omdat de journalist toevallig gebeld werd door een tipgever, maar omdat op tijd persalarm gegeven werd.

Henk


Sam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #76 Gepost op: 15 januari 2006, 16:05:24
Je weet toch dat er een vliegtuig is neergestort? dat is dan toch voldoende? of wil je er ook graag foto's bij om aan de familie te laten zien?? dan kun je het wel over persvrijheid hebben maar ik blijf mezelf herhalen: ik heb hier nog niemand gezien die zijn brood verdient als fotojournalist.... alleen hobbyisten met een eigen website of vriendjes met een eigen website...

Tjonge jonge, laat iedereen zijn eigen hobby hebben A.U.B!!!

Als iemand als hobby motorcross heeft, en gaat daar foto`s maken en er valt net iemand, dan wordt hij toch ook niet van het terrein afgestampt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 15 januari 2006, 16:07:59
Dit zijn zaken die als die niet op de juiste manier worden aangepakt,inderdaad op een ramp uit kunnen draaien.En daar zijn dan inderdaad geen ramptoeristen bij nodig

De pers is er juist om er op toe te zien dat het op de juiste manier wordt aangepakt. De juiste manier zoals de politie die ziet is niet altijd de juiste manier zoals de wet het ziet. Een onafhankelijke vrije pers is een recht, en het belangrijkste instument in handen van het volk om te zorgen dat de natie  niet afglijdt naar een politiestaat.
De reacties hier maken echt niet dat ik me er geruster op voel...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #78 Gepost op: 15 januari 2006, 16:11:11
Is dat niet de schuld van de 'telegraaf' (e.d.). Alles extra uitlichten en de sappige details extra toelichten en de genuanceerde punten in de een na laatste alinea zetten..... Vind je het dat raar dat er vanuit de overheid een tegenreactie komt.... ;) ~
Ik zeg niet dat ze leugens schrijven maar dat ze bepaalde zaken naar de voorgrond brengen die juist het onveiligheidsgevoel van de de burgers aanwakkert. Lees je ooit wel eens grote positieve berichten op de voorpagina....  ;)

Ze schrijven zelden iets positiefs en dat is de reden voor "tegenmaatregelen van de overheid".

Oja ik snap het nu :P  :o  :-\

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #79 Gepost op: 15 januari 2006, 16:14:23
De pers is er juist om er op toe te zien dat het op de juiste manier wordt aangepakt. De juiste manier zoals de politie die ziet is niet altijd de juiste manier zoals de wet het ziet. Een onafhankelijke vrije pers is een recht, en het belangrijkste instument in handen van het volk om te zorgen dat de natie  niet afglijdt naar een politiestaat.
De reacties hier maken echt niet dat ik me er geruster op voel...

Henk
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11391.0
Lees eens deze topic door,en bedenk daarna nog eens of jij nog wel zo vooraan wilt staan ::) ::)