Filmpje Politie Rotterdam

Auteur Topic: Filmpje Politie Rotterdam  (gelezen 20793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Gepost op: 13 januari 2006, 18:00:08
Dit kwam ik tegen op internet; het is wel even het kijken waard, een filmpje over de Politie van Rotterdam die het niet zo heeft op camera's........vanaf de 3e minuut word het intresant.

http://www.cineac.tv/pbcinema/count_video.php?film_ID=763




Robin Hundman

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2006, 18:15:18
Dit kwam ik tegen op internet; het is wel even het kijken waard, een filmpje over de Politie van Rotterdam die het niet zo heeft op camera's........vanaf de 3e minuut word het intresant.

http://www.cineac.tv/pbcinema/count_video.php?film_ID=763

Hoe moet je zo'n ''ram.'' bestand openen? Met welk programma?


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2006, 18:17:09
Realplayer.

Zeer interessante video. Vanaf de 3e minuut wordt het inderdaad gewoon te gek voor woorden. Een ZEER TRIEST optreden van de politie.  :-X


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2006, 18:21:23
Realplayer.

Zeer interessante video. Vanaf de 3e minuut wordt het inderdaad gewoon te gek voor woorden. Een ZEER TRIEST optreden van de politie.  :-X

Jaa dit zijn gewoon K*T woute!!! Goed voorbeeld van mensen die niet met macht om kunnen gaan.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2006, 18:47:06
dr is ook nix zo erg als mensen die je werk staan te filmen
ik heb daar zelf ook een hekel aan hoor.
waarom moeten ze de elende van een ander filmen


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2006, 19:08:38
De Nederlandse politie denkt zelf volgens mij ook in een eigen vrijstaatje te verkeren, en alles te kunnen en mogen doen, die agent die moeten ze is flink aan de tand voelen, op gesprek laten komen en die jongens een nieuwe camera aanbieden. Dit is toch weer een slechte bladzijde in het boek "politie"   >:( >:( >:( >:( :-X :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2006, 19:25:24
Ik vind dit heel erg!!!   >:(  >:(  ???  
Dat agenten dit zomaar kunnen doen :o, als dit mij zou overkomen, dan had ik binnen de kortste keren een advocaat in geschakeld. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt?
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2006, 20:28:28
De politie zal altijd gelijk krijgen.

Ik vind dat ze eens een wed moeten schrijven voor de politie waar duidelijk instaat wat wel en niet mag, en dan ook geen uitzonderingen. En niet dat als een politie agent een fijne dag heeft je zo laat doorlopen en een politieagent die het op de heupen heeft je van het terrein afstuurd. Ik geef een voorbeeld wat mij is overkomen:
Ik mocht van de brandweercommandant het terrein op om een paar foto's te maken. Nadat ik goed en wel 2 foto's geschoten had werd ik door een zeer boze politieagent weggestuurd. Terwijl een oudere (buurman) zo de achtertuin inloopt en niet wordt tegen gehouden door een andere politieagent. Het betrof hier een schoorsteenbrand die al niet meer brande. Ik stond op het terrein ver weg van de brandweerauto ik liep niemand in de weg, dan denk ik waar slaat dit op en laat degene die door de brandweer het terrein is opgestuurd gewoon zijn foto's maken fotograaf blij en niemand in de weg gelopen. Als de fotograaf zijn foto's heeft vetrekt hij echt wel weer.

Jordi


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2006, 23:38:42
ow wat walg ik van dit filmpje zeg...wat een stelletje schijnheilige gasten die filmploeg en dan dat afsluitende liedje "only god can judge me now..." we leven hier in een land met wetten en regels waar IEDEREEN zich aan heeft te houden, het is niet altijd zo dat de politie het bij het rechte eind heeft maar 9 van de 10 keer wel zo ook deze keer. En tjah als je je daar dan als een malle tegen gaat verzetten zul je de gevolgen zelf moeten dragen maar kom op zeg, die mensen die hij daar filmt zijn misschien wel rechercheurs die bezig zijn met 1 of ander belangrijk onderzoek...lekker voor hun als die met hun porem op film staan.

Ik kan niets anders zeggen als dat de politie in deze prima werk heeft geleverd, daar zijn ze uiteindelijk voor he handhaven van de wet en in deze dus het beschermen van de privacy
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2006, 00:18:43
Ik word gewoon stil van dit filmpje :(
Hier hebben we dus duidelijk te maken met agenten die de zaak niet snappen. Personen staan keurig achter het lintje op de openbare weg.Zoals al in het filmpje gemeld wordt mag hier gefilmd en gefotografeerd worden. Een politieagent heeft daar dan weinig over te zeggen. Dat hij het niet plezierig vindt, dat hij gefilmd wordt is erg jammer. Had hij in een snackbar moeten gaan werken ofzo.
En dan ook nog eisen dat het filmpje gewist wordt of foto's verwijderd...het moet niet gekker worden. Geeft de persoon hier geen gehoor aan, dan maar in beslag nemen. Reden hiervoor? Toegestaan? Volgens de cameraman niet maar.... ach dat weten de agenten in kwestie volgens eigen zeggen wel beter. Wil meneer de camera niet afgeven...dan doen we het toch met geweld!
Een erg aparte situatie. Zoals mijn voorganger al zei...Iedereen moet zich aan regels houden....zo ook de politie dus!
Enne...de ppk is ook niet heilig hoor....! Hoe vaak hoor ik wel niet dat een journalist, fotograaf of cameraman achter het lintje staat bij een klein brandje of iets...Meneer wat doet u hier? Ik film voor de lokale omroep(Rijnmond in mijn geval). Ik heb een perskaart. Niets mee te maken. Achter het lint.....Erg apart als er met de korpsleiding duidelijke afspraken zijn gemaakt over de rechten van ppk-houders bij incidenten in het rijnmond en zhzgebied.....En wat dan nog veel lulliger is....een paar dagen later krijg je een mailtje in je box van betreffende agent of hij de foto's zou mogen hebben voor zijn privé collectie... :o *hijst zijn broek weer ff op*
Laat ik wel duidelijk zijn. De keerzijde is er ook. Dat je bij een incident aankomt en het eerste wat opgemerkt wordt door een agent "Jemig, jullie zijn ook laat...de koffie is al bijna koud". Of een situatie waar het lint voor je omhoog wordt getrokken door een agent met de woorden "Schiet maar weer mooie plaatjes he!"
Negen van de tien agenten gaan goed met de media om....maar sommige....
Gelukkig zijn er sinds kort diverse verenigingen voor mediabelangen opgericht...Zo ook die van Roel Dijkstra...
 
Voor de twijfelaars onderons....lees onderstaande teksten maar is goed door....
http://www.roeldijkstra.nl/leidraad.html