Vakbond

Auteur Topic: Vakbond  (gelezen 2546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Longway

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Gepost op: 26 juli 2023, 14:47:27
 98uiye

In het verleden helaas al eens de hulp nodig gehad van de vakbond, ander sector van werk maar toch altijd trouw lid geweest.

Nu ik per 1 augustus start met de opleiding wil ik mij inschrijven voor de vakbond maar twijfel welke, ACP of NPB?

Wat zijn jullie ervaringen? Voor/nadelen?

En op welk moment hebben jullie je ingeschreven?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2023, 19:51:02
Zelf ben ik eerst lid geweest van de ANPV. Daar kreeg ik (te) vaak geen antwoord op mijn vraag. Nu lid van het ACP en daar heb ik goede ervaringen mee. Altijd snel en kundig antwoord op vragen gehad. De bonden zijn overigens bezig om samen te gaan, dus over een tijdje heb je geen keuze meer.

Ik ben al lid geworden vanaf het eerste kwartiel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Blekkie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2023, 11:11:03
Op de academie kregen wij ook te horen dat de bonden samen gaan. Als je je via het inschrijfformulier op de academie aanmeld, dan kom je of bij de ACP of NPB. Ik heb gekozen voor de NPB omdat die gekoppeld is aan de FNV/AFMP, welke mijn vorige vakbond was. Daar ben ik meerdere malen goed geholpen.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2023, 11:50:57
Qua vakbond zijn er denk ik niet veel verschillen. Toen ik in 2007 begon werd er meer gekeken naar wie de mooiste gadgets had.
Wel het advies om je DIRECT in te schrijven. Je weet nooit of je de hulp van de bond een keer nodig hebt na een verkeerd gelopen examen, een strafzaak of intern onderzoek. Zeker als student, met nog niet alle kennis paraat, kan je soms in vervelende situaties terecht komen. Hulp van buitenaf is dan altijd handig.