Vragen nieuwe sollicitanten

Auteur Topic: Vragen nieuwe sollicitanten  (gelezen 3708 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

2sain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Semper ad meliora
Gepost op: 3 oktober 2023, 17:41:14
Goedendag allemaal,

Zit je erover na te denken om bij de politie te gaan en heb je vragen?

Ik heb de sollicitatieprocedure 3x gedaan en ben intussen een jaar bezig aan de politieacademie dus ik kan je een prima beeld geven van de sollicitatie en de huidige opleiding.

Dus mocht je een vraag hebben, schroom dan niet om die hier te stellen!




Janneke

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #1 Gepost op: 21 november 2023, 19:57:52
Hi,
Ik begin Januari 2024 aan de opleiding in apeldoorn. Wat ik me afvroeg.. hoevaak sport je tijdens de opleiding? En heb ook gehoord dat je gaat zwemmen en zo ja, hoe vaak is dit precies? En is dit ook al in de eerste 9 maanden theorie? Heel benieuwd! ;D


S almelo92

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #2 Gepost op: 26 november 2023, 17:41:09
De zwemkleding krijg je wel uitgereikt in het kledingpakket, echter heb ik die nog nooit uit de verpakking hoeven halen. Ik weet niet of het reddingszwemmen nu wel weer in het lesprogramma zit, want ben zelf nu sinds een maand klaar met de opleiding. Het sport gedeelte tijdens de opleiding valt helaas erg mee. Je hebt de verplichte lessen IBT, maar daarmee houdt het sporten wel op. Wel moet je redelijk fit zijn om de proffit te halen tijdens de opleiding. Hiervoor heb je echter wel genoeg tijd om voor te trainen.

Hi,
Ik begin Januari 2024 aan de opleiding in apeldoorn. Wat ik me afvroeg.. hoevaak sport je tijdens de opleiding? En heb ook gehoord dat je gaat zwemmen en zo ja, hoe vaak is dit precies? En is dit ook al in de eerste 9 maanden theorie? Heel benieuwd! ;D


Fonz030

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2023, 20:03:18
Sinds een maand aan de slag op de PA, maar zwemmen wordt (nog steeds) niet gedaan inderdaad. Ik kreeg wel het zwembroekje in mijn pakket, maar meerendeel van mijn leergroep hebben die al niet meer gekregen dus ze zijn de voorraad aan het opmaken denk ik.


Blekkie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #4 Gepost op: 27 november 2023, 19:16:56
Hi,
Ik begin Januari 2024 aan de opleiding in apeldoorn. Wat ik me afvroeg.. hoevaak sport je tijdens de opleiding? En heb ook gehoord dat je gaat zwemmen en zo ja, hoe vaak is dit precies? En is dit ook al in de eerste 9 maanden theorie? Heel benieuwd! ;D

Wat leuk! Veel plezier alvast.

Er wordt van je verwacht dat je al met een bepaalde fysieke fitheid begint aan de opleiding. Niet iedereen gaat zwemmen, maar het kan zijn dat je 1x gaat zwemmen met een samenwerkingsdag. Hele leuke ervaring.

verder heb je wekelijks meerdere uren IBT en soms zijn die lessen behoorlijk intensief en heb je wel een paar dagen spierpijn of blauwe plekken. ;D