Copyright op foto's en video's

Auteur Topic: Copyright op foto's en video's  (gelezen 41585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bommie

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 23 juli 2007, 22:02:30
Mensen mensen mensen wat een moeite zeg om 2 foto's wat ik wel KNAP LULLIG VAN JE VIND DIRK is dat je gelijk het forum maar af gaat zitten zeiken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Een algemene berichtgeving had wat netter geweest.

Zelf heb ik er namelijk geen moeite mee is toch juist weer een positief punt dat je foto's ergens worden geplaats. Zou het zelf als een compliment opvangen. Maargoed dat is ieder ze eigen mening.

En achja staan van mij hier ook foto's op het forum ook al jat een nieuwsblad het zal me niets uitmaken. Ik als hobbyist zou het super vinden.

Tja smaken verschillen en iedereen heeft er een andere mening over (gelukkig) ^-^


patrick r

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 23 juli 2007, 22:04:37
Mensen mensen mensen wat een moeite zeg om 2 foto's wat ik wel KNAP LULLIG VAN JE VIND DIRK is dat je gelijk het forum maar af gaat zitten zeiken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Een algemene berichtgeving had wat netter geweest.

Zelf heb ik er namelijk geen moeite mee is toch juist weer een positief punt dat je foto's ergens worden geplaats. Zou het zelf als een compliment opvangen. Maargoed dat is ieder ze eigen mening.

En achja staan van mij hier ook foto's op het forum ook al jat een nieuwsblad het zal me niets uitmaken. Ik als hobbyist zou het super vinden.

ik vind het persoonlijk een goedkope manier om aan foto's te kunnen komen.
moet je eens informeren wat een foto graaf voor zijn foto's vraagt die van zijn foto's moet leven.

daarom vind ik het toch minimaal zo netjes als je via een e-mail bericht toestemming vraagt.


Bommie

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 23 juli 2007, 22:09:27
Helemaal mee eens Patrick O0
Dat is nou wat ik bedoel ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #43 Gepost op: 24 juli 2007, 17:53:47
Het is goed dat er een copyright is.
Maar laat alle fotografen die moord en brand schreeuwen eerst eens de hand in eigen boezem steken.
Hoeveel 'fotografen' hebben op hun pc illegale software staan waar het copyright aan alle kanten van overtreden is ?
Ik kan de vraag vermoedelijk beter andersom stellen welke van deze klagende mensen hebben geen kopietje van photoshop of een andersoortig tool illegaal op hun pc staan ?

Verbeter de wereld en begin ...... Juist !
De pot verwijt de ketel ....... En zo zijn er nog wel meer te noemen

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 24 juli 2007, 19:14:35
Het is goed dat er een copyright is.
Maar laat alle fotografen die moord en brand schreeuwen eerst eens de hand in eigen boezem steken.
Hoeveel 'fotografen' hebben op hun pc illegale software staan waar het copyright aan alle kanten van overtreden is ?
Ik kan de vraag vermoedelijk beter andersom stellen welke van deze klagende mensen hebben geen kopietje van photoshop of een andersoortig tool illegaal op hun pc staan ?

Verbeter de wereld en begin ...... Juist !
De pot verwijt de ketel ....... En zo zijn er nog wel meer te noemen

Jacques

Je mag gerust even komen kijken hoor  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #45 Gepost op: 24 juli 2007, 19:24:55
Het is goed dat er een copyright is.
.....................................................................
Jacques
Waarom denk je dat ik zo fel ben? Ik koop gewoon netjes al mijn programma's en dat kost mij gewoon een bom duiten. Daar kies ik zelf voor. Dan vindt ik ook dat ik best een grote b*k kan hebben (en die heb ik soms, ik weet 't :P) naar diegenen die het niet zo nauw nemen met dit soort zaken...  :)

Gr,

Dirk.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #46 Gepost op: 24 juli 2007, 20:08:51
Ik ken veel mensen die semi-professioneel foto's maken, en van hen hebben velen zo niet iedereen wel iets op de pc staan wat er eigenlijk niet thuis hoort, en dat zelfde geldt ook voor mij.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, mensen die alles kopen, geen kopietjes maken van software, mp3's, boeken en andere zaken waar copyright op rust, maar neem van mij aan, je zult ze met een lampje moeten zoeken.
Wanneer al die mensen die het zelf met het copyright van anderen niet zo heel nauw nemen, of het nu (MP3) muziek, software of boeken/tijdschriften betreft, stoppen met klagen over de schendingen van anderen, dan weet ik zeker dat het een stuk rustiger wordt op dit gebied :-)

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #47 Gepost op: 24 juli 2007, 20:11:04
Je mag gerust even komen kijken hoor  ::)

Durf je met droge ogen te stellen dat je geen enkel stukje muziek, software of kopietjes uit een boek of tijdschrift hebt zonder toestemming van de rechthebbende eigenaar ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #48 Gepost op: 24 juli 2007, 20:22:08
Ik vind dat het ieder persoonlijk is. Als Dirk naar de politie was gestapt (bij wijze van spreken) had ik hem succes gewenst. Als hij de krant had gebeld of een uitgebreid bedankje had geschreven omdat ze zijn foto's hadden geplaats, had hij dat nog moeten weten. Iedereen gaat op een andere manier met het copyright om, ik vind het niet boeiend als mijn foto's 'gepikt' worden (tenzij de persoon/ de eigenaar van iets wat op die foto staat dat niet wil) maar een ander denkt er anders over.

En zo lang de wet het verbied, staat in dit geval Dirk nog altijd in zijn gelijk.
*leegheid*


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #49 Gepost op: 24 juli 2007, 21:04:56
Ik ken veel mensen die semi-professioneel foto's maken, en van hen hebben velen zo niet iedereen wel iets op de pc staan wat er eigenlijk niet thuis hoort, en dat zelfde geldt ook voor mij.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, mensen die alles kopen, geen kopietjes maken van software, mp3's, boeken en andere zaken waar copyright op rust, maar neem van mij aan, je zult ze met een lampje moeten zoeken.
Wanneer al die mensen die het zelf met het copyright van anderen niet zo heel nauw nemen, of het nu (MP3) muziek, software of boeken/tijdschriften betreft, stoppen met klagen over de schendingen van anderen, dan weet ik zeker dat het een stuk rustiger wordt op dit gebied :-)

Jacques


iets op je pc hebben is iets anders dan "publiceren en verspreiden"
Politie Aspirant niveau 4