Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 224929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Het lijkt wel weer of we de gemeente politie terug hebben...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum

Deze op commons.wikimedia.org

Dienst: Zuid Holland (?) > Groenservice Zuid-Holland (GZH)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Dienstauto 4x4 (?)
Merk & type: Suzuki Grand Vitara
Bijzonderheden:

G.Z-H is 15 jaar geleden opgericht als gevolg van een samenwerking tussen verschillende Zuid-Hollandse recreatieschappen. Er werken ruim 160 mensen.
(bron: www.gzh.nl)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


gebruiker0401206

  • Gast


Uploaded with ImageShack.us

Dienst: Sinvest (BOA dienst, wordt ingehuurd door gemeente, voertuig doet dienst in Echt-Susteren)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk & type: Seat Ibiza TDI/ Lemmens Special Vehicles
Bijzonderheden: Voertuig voorzien van oranje Whelen Freedom balk, voorzien van 2 zijdige stopmatrix.


gebruiker0401206

  • Gast




Dienst: Gemeente Vaals (Limburg)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk & type: Dacia Sandero/ Lemmens Special Vehicles
Bijzonderheden: Voertuig voorzien van ambergele Whelen magneetpit


sylvester1986

  • Gast
Nette wagen O0


Uploaded with ImageShack.us

Dienst: Sinvest (BOA dienst, wordt ingehuurd door gemeente, voertuig doet dienst in Echt-Susteren)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk & type: Seat Ibiza TDI/ Lemmens Special Vehicles
Bijzonderheden: Voertuig voorzien van oranje Whelen Freedom balk, voorzien van 2 zijdige stopmatrix.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy


Uploaded with ImageShack.us

Dienst: Sinvest (BOA dienst, wordt ingehuurd door gemeente, voertuig doet dienst in Echt-Susteren)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk & type: Seat Ibiza TDI/ Lemmens Special Vehicles
Bijzonderheden: Voertuig voorzien van oranje Whelen Freedom balk, voorzien van 2 zijdige stopmatrix.
Zou die balk ook graag op onze auto's willen zien, mooie auto trouwens ook. Mag ik vragen waarom het kenteken onherkenbaar
is gemaakt? Want van opvallende auto's is het toch geen probleem dat de kentekens zichtbaar zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252




Dienst: Gemeente Vaals (Limburg)
Afdeling: Toezicht en handhaving
Soort voertuig: Surveillancewagen
Merk & type: Dacia Sandero/ Lemmens Special Vehicles
Bijzonderheden: Voertuig voorzien van ambergele Whelen magneetpit

Thnx Ruud :)

Zal binnenkant even een rondje om de auto lopen en de rest ook op de foto zetten.

Ter info. Dit striping ontwerp is van het ROIT en als het goed is komen alle gemeentelijke handhavingsvoertuigen in de regio limburg-zuid (welke aangesloten zijn bij het ROIT) er zo uit te zien.

Wij als gemeente Vaals hadden de primeur, maar heb begrepen dat ook de voertuigen van Kerkrade inmiddels voorzien worden van deze striping.
Waarschijnlijk is alleen de gemeente Heerlen een "dwarsligger" in deze. Zij rijden liever met hun appeltjes groene Multipla's.
Servo Per Amikeco


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Ter info. Dit striping ontwerp is van het ROIT en als het goed is komen alle gemeentelijke handhavingsvoertuigen in de regio limburg-zuid (welke aangesloten zijn bij het ROIT) er zo uit te zien.

Dit soort zinnen triggeren mij altijd, dus ik ben even gaan zoeken op internet. Daar kwam ik een pdf-bestand tegen waarin de striping is uitgewerkt:
http://www.bopv.nl/Gemeente_Kerkrade.pdf

Ik vind dit een heel goed initiatief! Vooral de regionale invoering draagt denk ik bij aan de herkenbaarheid van handhavers (herkenbaarheid die wellicht verder gaat dan alleen de voertuigen?!). Lijkt me helemaal niet verkeerd als andere gemeenten in Nederland dit ook gaan overnemen!
Senior GGP / Oost-Brabant


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Zal nog even duren voordat het regiobreed uitgevoerd is, maar het idee is er.
Was er overigens ook al met het vorige striping ontwerp, alleen was dat ontwerp erg summier uitgevoerd.

Ben het met je eens dat er wat betreft de herkenbaarheid en eenheid voor, met name gemeentelijke, handhavers
nog veel te verbeteren valt. Binnen het ROIT willen ze wat ik begrepen heb het uniform van Rotterdam gaan invoeren.
Denk echter dat dit op veel weerstand gaat stuiten van de handhavers op straat, omdat niemand nog serieus
genomen wordt in dat ceremonieel clownspak, want buiten de praktische bezwaren van het "nette" uniform ziet het er
ook nog eens niet uit. De politie heeft niet voor niets net de aanbesteding uitgeschreven voor een workerbroek voor het
personeel op straat.

Wat is er mis met een degelijke workerbroek en een donkerblauw poloshirt met daarop duidelijk de BOA-logo's en tekst
Handhaving. Het is praktisch tijdens de werkzaamheden en het heeft de uitstraling van een handhavings organisatie. Ik zit er namelijk niet op te wachten om bij ieder pv dat ik uitschrijf te moeten uitleggen van welke fanfare ik lid ben.
Servo Per Amikeco


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Zal nog even duren voordat het regiobreed uitgevoerd is, maar het idee is er.
Was er overigens ook al met het vorige striping ontwerp, alleen was dat ontwerp erg summier uitgevoerd.

Ben het met je eens dat er wat betreft de herkenbaarheid en eenheid voor, met name gemeentelijke, handhavers
nog veel te verbeteren valt. Binnen het ROIT willen ze wat ik begrepen heb het uniform van Rotterdam gaan invoeren.
Denk echter dat dit op veel weerstand gaat stuiten van de handhavers op straat, omdat niemand nog serieus
genomen wordt in dat ceremonieel clownspak, want buiten de praktische bezwaren van het "nette" uniform ziet het er
ook nog eens niet uit. De politie heeft niet voor niets net de aanbesteding uitgeschreven voor een workerbroek voor het
personeel op straat.

Wat is er mis met een degelijke workerbroek en een donkerblauw poloshirt met daarop duidelijk de BOA-logo's en tekst
Handhaving. Het is praktisch tijdens de werkzaamheden en het heeft de uitstraling van een handhavings organisatie. Ik zit er namelijk niet op te wachten om bij ieder pv dat ik uitschrijf te moeten uitleggen van welke fanfare ik lid ben.

En het mooie ervan is is dat die piccolo pakken 1700.- per uniform kosten !
Groetjes, Marco