Iets wat niet vaak voorkomt?? , 2 trauma artsen aan boord van de PH-ELP

Auteur Topic: Iets wat niet vaak voorkomt?? , 2 trauma artsen aan boord van de PH-ELP  (gelezen 6697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Dan denk ik ook dat het een stagiair is. Naast de opleidingen die een arts moet voltooien moet hij ook ervaring opdoen op dat gebied. En de take off check gaat dat niet via de intercom?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Dan denk ik ook dat het een stagiair is. Naast de opleidingen die een arts moet voltooien moet hij ook ervaring opdoen op dat gebied. En de take off check gaat dat niet via de intercom?

Die intercom is nodig om je verstaanbaar te maken maar je zal er nog steeds in moeten praten meestal kijk je de ander dan toch nog aan.

En als er een stagiair aan boord is krijgt die misschien nog even een snelle safety instruction. Heb zelf 1x de mazzel gehad mee te mogen vliegen (en gelukkig niet als patiënt) en kreeg ook nog een hele snelle instructie die als volgt ging:

"Als de piloot dit zegt dan storten we neer, dan je goede hand onder je been door halen want die wil je behouden. Hoofd tussen je benen. Op de grond hieraan draaien dan gaat je gordel los. Dit touwtje trekken en op deze 2 punten duwen op het raam, dat valt er dan uit. Succes we stijgen nu op."  ;)

Wel een fantastische ervaring  ;D


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Leuk, zo'n safety-tips. Zo heb ik er ooit eens een gelezen voor parachute-springen.
"Als je shute niet wil openen moet je je benen gestrekt onder je over elkaar heenleggen en je linkerhand omhooghouden. Zo blijft je horloge tenminste heel en kunnen ze als een kurketrekker uit de grond draaien."

Het zal je maar gezegd worden bij je eerste sprong :o
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge