Nieuwe brancherichtlijnen en de HAP

Auteur Topic: Nieuwe brancherichtlijnen en de HAP  (gelezen 11508 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Gepost op: 29 april 2006, 14:41:42
hallo allemaal

per 1 juli 2006 treden de brancherichtlijnen in werking
nu is mijn vraag aan jullie:

wordt er door jullie werkgever aandacht geschonken hierhaan?
hoe uit zich dat? (presentatie of samen met een rijopleiding)
wat vinden jullie van deze brancherichtlijnen?

laat wat van jullie horen




Jean

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Laot gaon dae wage !
Reactie #1 Gepost op: 29 april 2006, 18:36:09
Hallo ach-zuid,

Kun je wat meer info geven over de branche-richtlijnen ?
Alvast bedankt !

Gr. Jean.
EHV-er NRK Sigma lid Lotus  lid


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2006, 11:53:44
http://www.geocities.com/cnvambulancezorg/BrancherichtlijnAmbulancezorgtwee.doc

daar vindt je een concept maar er is ondertussen een definitieve versie. als ik inderdaad links en rechts de discussies volg vraag ik me wel eens af hoe jullie hapch er mee omgaan of je wordt verteld dat je er mee om kunt gaan. ik wacht rustig af binnekort gaat het een keer fout en ik hoop dat je baas er dan net zo over denkt als hier nu wel eens wordt geschetst


trevelyan006

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2006, 22:46:18
Vind het nou niet echt bepaald super die nieuwe brancherichtlijnen...
Stel je voor.. je krijgt midden in de nacht een a1 melding van iemand die een hartaanval heeft, mag je op een provinciale weg
niet harder dan 100 km/h omdat dat de richtlijnen zijn...  :'( Dat is toch echt gewoon belachelijk?
Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat deze brancherichtlijnen het lang volhouden...


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2006, 09:14:30
:-\ Hoe hard wilde je dan over die provenciale weg crossen?

Ik vind 40 km/u boven op de daar geldende maximale snelheid toch redelijk hard gaan, dat wil niet zeggen dat ik op bepaalde stukken misschien niet nog wat harder zal rijden, maar mocht er dan onverhoopt wat gebeuren dan zal de rechter toch echt wijzen op die richtlijnen.

Die richtlijnen verdwijnen niet zo gauw, gelukkig maar, maar het is aan jezelf hoe je er uiteindelijk mee omgaat.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


haribo

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2006, 06:39:31
Vind het nou niet echt bepaald super die nieuwe brancherichtlijnen...
Stel je voor.. je krijgt midden in de nacht een a1 melding van iemand die een hartaanval heeft, mag je op een provinciale weg
niet harder dan 100 km/h omdat dat de richtlijnen zijn...  :'( Dat is toch echt gewoon belachelijk?
Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat deze brancherichtlijnen het lang volhouden...
Geweldige uitvinding hoor, die brancherichtlijnen. Het is nu gewoon duidelijk wat wel en niet kan. Bij de brandweer is de richtlijn al een tijdje van toepassing en geloof me, het is een verbetering.


trevelyan006

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2006, 14:45:41
Sorry... heb het volgens mij verkeerd gelezen! 40 km/h bovenop de geldende snelheid is idd nog wel vrij hard! Ik had begrepen dat 20 km/h harder was toegestaan! Beetje verkeerd gelezen...


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2006, 19:21:20
Sorry... heb het volgens mij verkeerd gelezen! 40 km/h bovenop de geldende snelheid is idd nog wel vrij hard! Ik had begrepen dat 20 km/h harder was toegestaan! Beetje verkeerd gelezen...

Als ik het goed heb, dan mag je 20 km. harder als je binnen de bebouwde kom moet rijden, dus 50 wordt dan 70. Buiten de bebouwde kom wordt 80 dus 100 en op de snelweg mag je 40 km. harder rijden dan het toegestane maximum snelheid. Dit is wat ik gelezen heb in de richtlijnen die wij hebben gekregen.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2006, 13:21:05
Hé circuleren er nu verschillende richtlijnen?  :D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2006, 14:09:28
Hé circuleren er nu verschillende richtlijnen?  :D



Geen idee, dit is wat wij te horen hebben gekregen, zal het nog eens nakijken, als ik op de post bent.