Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 786238 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1560 Gepost op: 17 juni 2012, 17:18:54
Wat is er mis met het laatste?
De keuze om de foto op deze manier te plaatsen, de woordkeuze in het "nieuwsbericht", deed me al vermoeden naar de leeftijd. Bleek een goeie gok te zijn.

Zeg niet dat "jonge" fotografen niks "kunnen", sommige hebben echter nog wel een wat langere weg te gaan in mijn ogen.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #1561 Gepost op: 17 juni 2012, 19:59:44
@ Ko van Leeuwen: De tweets die je 2 pagina`s terug vermeldde als reactie op mijn bericht, zijn geen tweets van mij.

Maar vandaar dus de vraag van mij. Maak je er wel melding van. Of laat je het gewoon rusten.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1562 Gepost op: 17 juni 2012, 20:11:38
Heren. Gekibbel onderling mag (of beter gezegd, als het al gevoerd moet worden MOET) het via PM of een andere weg, maar niet via het forum. Enkele berichten verwijderd.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1563 Gepost op: 17 juni 2012, 20:35:41
@ Ko van Leeuwen: De tweets die je 2 pagina`s terug vermeldde als reactie op mijn bericht, zijn geen tweets van mij.

Maar vandaar dus de vraag van mij. Maak je er wel melding van. Of laat je het gewoon rusten.

Wisselend. Staat er een alleen een ambu voor de deur en wordt het verder low profile afgehandeld dan werkt ik daar aan mee door weer weg te gaan. Komt echter het hele circus met toeters en bellen dan is de informatievraag vanuit de buurt groot. Dan ook wil de krant informatie en een foto hebben. In het verleden heb ik nog wel tegengeprutteld, maar ik doe het liever zelf dan dat een of andere nitwit onzin gaat leveren aan de krant.

Ondertussen is de hoeveelheid sirenes en het arriveren van de traumaheli eigenlijk de norm geworden, maar ik ben en blijf terughoudend.

In mijn archief zitten de nodige afhijzingen die je niet terug ziet op mijn website. Ik maak een duidelijk verschil tussen mijn eigen website en die van de krant. De krant betaalt en verwacht van mij info en foto's. Als ik dat niet doe dan gaan ze naar een ander. Mijn eigen website is geen nieuws-website, maar een foto-website. De noodzaak tot plaatsen is dan veel minder.

Dat laatste is ook van toepassing op veel websites van forumleden. Ik denk dat er altijd een verschil zal zijn tussen beroeps- en hobbu-fotografen. Beroeps hebben een noodzaak tot leveren (niet alleen financieel, zie boven), hobby-fotografen hebben dat niet. Dan is het ook makkelijker om te roepen geen foto's te maken.

Twitter gebruik ik ter plaatse vrijwel nooit. Ten eerste vind ik het onzin om P2000-meldingen op twitter te gooien, ten tweede duurt het een tijdje voordat je de juiste info hebt. Wel is er vraag naar info over wegafsluitingen e.d., maar als ik dat doe moet ik ook twitteren als de afsluiting wordt opgeheven. En of dat er van komt?

Of alleen een klein berichtje, dat het een tentamen suicidii was en verder geen mededelingen over worden gedaan?
Of gewoon 'gezondheidsprobleem'.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1564 Gepost op: 17 juni 2012, 20:51:50
Nog even iets anders wat wel te maken heeft met wel/niet fotograferen:

Bij een ongeval werd mij door een begeleidster gevraagd de jongeren onder haar hoede niet op de foto te zetten. Zonder in detail te treden ging het om jongeren die in een instelling wonen. Het argument van de begeleidster was steekhoudend. Afgesproken dat zij de jongeren bij elkaar hield buiten het tumult en ik de aansnellende fotografen informeerde.

Dit is van de afgelopen jaren de enige keer geweest dat ik echt serieus alle fotografen langs ben geweest. Maar de reden was dan ook heel specifiek en het maken van foto's van het ongeval was verder geen bezwaar.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #1565 Gepost op: 18 juni 2012, 17:37:45
Ik heb er voor gekozen om maar niets te melden. Zie wel dat de bezoekersaantallen nog steeds hoger zijn dan normaal, en de zoekwoorden waardoor ze op mijn website uitkomen allemaal de melding bevatten van zaterdag. Maar heeft nu geen toevoegende waarde om er melding van te maken


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1566 Gepost op: 8 juli 2012, 19:54:23
En ik was al pissig als Rode Kruiser dat er foto's werden gemaakt van een gewonde man.  :-\


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1567 Gepost op: 8 juli 2012, 20:07:14
Ik begrijp nog steeds dat gezeur over kentekens niet, dagelijks zie je er honderden, en niemand kan naw gegevens eruit halen.....

Nou, zoals m'n ex die m'n nieuwe adres achterhaalde d.m.v. mijn rekeningnr. Een vriendin van haar werkt bij een bank.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1568 Gepost op: 8 juli 2012, 20:15:32
Als je hulp van binnenuit krijgt, dan kun je inderdaad aan veel gegevens komen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1569 Gepost op: 8 juli 2012, 20:17:55
Als je hulp van binnenuit krijgt, dan kun je inderdaad aan veel gegevens komen.
En ik was al pissig als Rode Kruiser dat er foto's werden gemaakt van een gewonde man.  :-\

1 topic verwijderd van je. Lees jezelf gerust even in, op dit forum, alvorens je gaat tikken.  ;)