Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 785948 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1850 Gepost op: 27 mei 2013, 20:14:15
Citaat van: Speedy link=msg=1167008 date=1369674369
Via de mail ja, denk dat niet toegestaan is om volledige mail te quoten... is denk ik ook beetje lullig tegenover die 'fotograaf' zelf ;)
Ok, we nemen wel de fotograaf in bescherming maar niet het slachtoffer?  :P :P :P

Ik zou zeggen: nodig de fotograaf hier even uit dan kan ik hem melden wat ik vind van de foto's...
(doelend dus op de foto's van de motoragent.)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1851 Gepost op: 27 mei 2013, 21:00:35
Citaat van: mesecur link=msg=1167003 date=1369673443
Is het niet bij wet verboden om beelden van de slachtoffers te openbaren o.i.d.? Staat mij bij dat mij in mijn begintijd zoiets is verteld.

Nee dat is niet verboden. Er is alleen een portretrecht. Dit betekend dat je geen foto mag uploaden waarin het 'slachtoffer' het onderwerp is. Echter is dit geen regel uit het strafrecht maar uit het civielrecht. Het slachtoffer zou na plaatsing van de foto's zelf een rechtzaak moeten beginnen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1852 Gepost op: 28 mei 2013, 16:40:30
Citaat van: Jos v L link=msg=1167036 date=1369677846
ik zie links, bloed en rechts zie ik iets wat voor mij niet te identificeren is. Zouden menselijke resten kunnen zijn, maar ook iets anders.
Het betrof een redelijke hoeveelheid bloed dat het slachtoffer verloren was na het ongeval. Gezien ik vrij lang heb gewacht totdat het slachtoffer was opgehaald door de begrafenisondernemer had ik geen zin om het shot niet te gebruiken en daarom koos ik er voor om het bloed te blurren. Afgezien van het bloed waren er absoluut geen andere menselijke resten te vinden.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #1853 Gepost op: 28 mei 2013, 17:19:25
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1167323 date=1369752030
Het betrof een redelijke hoeveelheid bloed dat het slachtoffer verloren was na het ongeval. Gezien ik vrij lang heb gewacht totdat het slachtoffer was opgehaald door de begrafenisondernemer had ik geen zin om het shot niet te gebruiken en daarom koos ik er voor om het bloed te blurren. Afgezien van het bloed waren er absoluut geen andere menselijke resten te vinden.

Dank voor je reactie Stefan. Het is nu een stuk duidelijker.

Door de lagere kwaliteit op Omroep Gelderland was het niet duidelijk te zien wat het was. In combinatie met het bloed leek het om menselijke resten te gaan, maar dat is dus niet zo  :)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1854 Gepost op: 30 mei 2013, 19:25:56
Voor losse menselijke resten is een ENORME impact nodig.... Bij een dergelijk ongeval heb je wel een grote impact, maar meestal niet voldoende voor losse delen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #1855 Gepost op: 7 juni 2013, 15:03:32
Nu een keer geen foto maar een tweet..


Citaat
@WilbertTintel: Vorige maand foto's verkocht van een dodelijk ongeval. Gisterenavond geld ontvangen; leuk zakcentje! :)

Ik zelf vind dit gewoonweg respectloos. Dat een fotograaf zijn geld ermee verdient, kan ik volledig begrijpen. Maar als je dan dergelijke tweets gaat plaatsen, kan ik begrijpen hoe er op een gegeven moment tegen persfotografen aangekeken wordt  :-\
If you can dream it, you can do it.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #1856 Gepost op: 7 juni 2013, 15:23:49
Account is inmiddels verwijdert. De reactie's zijn ook niet mals..

https://twitter.com/search?q=wilberttintel&src=typd


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1857 Gepost op: 7 juni 2013, 15:39:01
Citaat van: Jims link=msg=1170996 date=1370610212
Nu een keer geen foto maar een tweet..


Ik zelf vind dit gewoonweg respectloos. Dat een fotograaf zijn geld ermee verdient, kan ik volledig begrijpen. Maar als je dan dergelijke tweets gaat plaatsen, kan ik begrijpen hoe er op een gegeven moment tegen persfotografen aangekeken wordt  :-\
Account is niet meer te vinden.....veel reacties op twitter naar deze persoon 98uiye
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1858 Gepost op: 7 juni 2013, 15:42:44
Internet vergeet niets. Laat dit gelijk een mooie waarschuwing zijn...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1859 Gepost op: 7 juni 2013, 15:54:41
Citaat van: Jims link=msg=1170996 date=1370610212
Nu een keer geen foto maar een tweet..

Ik zelf vind dit gewoonweg respectloos. Dat een fotograaf zijn geld ermee verdient, kan ik volledig begrijpen. Maar als je dan dergelijke tweets gaat plaatsen, kan ik begrijpen hoe er op een gegeven moment tegen persfotografen aangekeken wordt  :-\

Ikzelf las laatst een aantal keer stukjes in de krant over politiepersoneel dat had gestolen, vertrouwelijke info had gelekt etc. etc. Idem over frauderende artsen die zorgverzekeringen hadden opgelicht.  Moet ik nou alle politiemensen en medisch personeel onbetrouwbaar vinden?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)