Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 781177 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #1510 Gepost op: 2 mei 2012, 20:54:01
Ik ben zelf fotograaf maar ik zou zo`n foto toch niet graag op mijn site zetten, hoe denken jullie hierover ?

http://www.112brabant.nl/reportages/2012/5/2/3/7.jpg

Foto: 112brabant.nl


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1511 Gepost op: 2 mei 2012, 20:59:53
Ik ben zelf fotograaf maar ik zou zo`n foto toch niet graag op mijn site zetten, hoe denken jullie hierover ?

http://www.112brabant.nl/reportages/2012/5/2/3/7.jpg

Foto: 112brabant.nl
Misschien even wachten totdat de vpk of de ch voor het slachtoffer (bestuurder) staat, maar verder is er niets mis mee. SO is geblurred en er stromen geen liters bloed uit die ene arm. Mijn mening zegt een 'go'.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #1512 Gepost op: 4 mei 2012, 00:59:35
Prima foto die een goed overzicht van de situatie geeft. Slachtoffer is onherkenbaar in beeld en er zijn geen schokkende verwondingen zichtbaar.

Foto kan dus wat mij betreft gepubliceerd worden. Misschien dat het nog net wat beter is wanneer er een hulpverlener het slachtoffer "verbergt" waardoor er een nog beter beeld ontstaat van de hulpverlening, wat uiteindelijk het doel van de foto is.

kort gezegd: Ik ben het met Haageneesch eens  ;)


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #1513 Gepost op: 4 mei 2012, 07:33:35
Zo denk ik er inderdaad ook over, ik wacht meestal wel het moment af dat er een hulpverlener voor staat alleen uit respect voor het slachtoffer.
Dankjewel heren ! ;)


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1514 Gepost op: 4 mei 2012, 09:07:37
Prima foto die een goed overzicht van de situatie geeft. Slachtoffer is onherkenbaar in beeld en er zijn geen schokkende verwondingen zichtbaar.

Foto kan dus wat mij betreft gepubliceerd worden. Misschien dat het nog net wat beter is wanneer er een hulpverlener het slachtoffer "verbergt" waardoor er een nog beter beeld ontstaat van de hulpverlening, wat uiteindelijk het doel van de foto is.

kort gezegd: Ik ben het met Haageneesch eens  ;)

Prima foto? Ik vind het eerder een oninteressante foto. Het enige wat ik zie zijn niksende hulpverleners en een autowrak met een slachtoffer.

Tip voor een volgende keer: maak foto's als de brandweer het slachtoffer aan het bevrijden is. Dat maakt de foto gelijk een stuk spannender om naar te kijken. Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over de herkenbaarheid van het slachtoffer, er zit namelijk altijd 1 of meerdere hulpverleners bij het slachtoffer tijdens het knippen. Er staat er dan altijd wel eentje "in de weg" en dat scheelt weer blurren.


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1515 Gepost op: 8 mei 2012, 08:53:07
En de ongeschreven regels worden weer overtreden. Dit lijkt eerder op moedwillig vastleggen van het kenteken dan een verhaal vertellen met deze foto.



Bron: http://dnp.nu/index.php/hardnieuws/item/222-automobilist-knalt-tegen-lantaarnpaal


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1516 Gepost op: 8 mei 2012, 09:58:04
En de ongeschreven regels worden weer overtreden. Dit lijkt eerder op moedwillig vastleggen van het kenteken dan een verhaal vertellen met deze foto.
En de retourvraag komt dan ook weer: waar staat dat een kenteken onherkenbaar gemaakt moet worden ?

Het is een niet zo vreselijk veelzeggende foto. Maar als je het kenteken blurt, wordt het een onduidelijk stapeltje rommel op straat en snapt geen hond meer dat het hier om de stille getuigen van een aanrijding gaat.

Woehaha "moedwillig vastleggen van een kenteken". Alsof dat verboden en/of een doodzone is. Het wordt vaak gedaan omdat het als 'netjes' gezien wordt, maar meer dan dat is het niet - een gedragsregel/gewoonte.

Peen
Redacteur van


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1517 Gepost op: 8 mei 2012, 16:13:59
En de ongeschreven regels worden weer overtreden.
@Peen van Dienst Zie mijn eerste zin  ;)

Het is sowieso een nietszeggende foto, met of zonder blur.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1518 Gepost op: 8 mei 2012, 17:17:00
Mee eens dat hij waarschijnlijk niet de Pulitzer prijs 2012 gaat winnen; of de persfoto van het jaar zal worden.

Maar goed - met geblurd kenteken is het gewoon niet meer duidelijk wat het is, dus in dit geval moet je hem m.i. wel ongeblurd laten zien.

Peen
Redacteur van


mikemike413

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #1519 Gepost op: 9 mei 2012, 14:40:33
Buiten dat is de foto zelf al onscherp

ik heb er niets op tegen dat kentekenplaten gefotografeerd worden. Je kan hier uiteindelijk niets nuttigs mee..