Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 781173 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1520 Gepost op: 16 mei 2012, 18:43:11
Ik weet niet of dit het goede topic voor mijn vraag is maar toch:
Ik wilde graag weten of het fotograferen van politievoertuigen in België nou wel of niet mag.
Want heel vaak hoor ik dat ze daar veel moeite mee hebben.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1521 Gepost op: 16 mei 2012, 18:50:38
Ik weet niet of dit het goede topic voor mijn vraag is maar toch:
Ik wilde graag weten of het fotograferen van politievoertuigen in België nou wel of niet mag.
Want heel vaak hoor ik dat ze daar veel moeite mee hebben.
Stukje openbare weg, ik heb er nooit problemen mee gehad in de vakantie. Wel kan het voorkomen dat je wordt gevraagd met welk doel je de foto maakt, maar als ik laat zien dat ik een toerist ben zonder bomgordel met Nederlandse ID, tsja, meestal zeggen ze wel 'wacht even' en dan gaan ze achter je staan zodat ze niet zelf op de foto staan  O0

Nogmaals: dit is mijn ervaring en dit kan van fotograaf tot fotograaf van agent tot agent verschillen.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1522 Gepost op: 16 mei 2012, 20:06:28
Stukje openbare weg, ik heb er nooit problemen mee gehad in de vakantie. Wel kan het voorkomen dat je wordt gevraagd met welk doel je de foto maakt, maar als ik laat zien dat ik een toerist ben zonder bomgordel met Nederlandse ID, tsja, meestal zeggen ze wel 'wacht even' en dan gaan ze achter je staan zodat ze niet zelf op de foto staan  O0

Nogmaals: dit is mijn ervaring en dit kan van fotograaf tot fotograaf van agent tot agent verschillen.

Bedankt voor de reactie. O0 Ga namelijk binnenkort zelf naar België en wilde toch nog even een paar voertuigen fotograferen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1523 Gepost op: 16 mei 2012, 20:32:26
Bedankt voor de reactie. O0 Ga namelijk binnenkort zelf naar België en wilde toch nog even een paar voertuigen fotograferen.
Belangrijkste is dat je doet wat je doet. Doe het niet extra opvallend of onopvallend, maar ga gewoon er bij staan, klik links klik rechts en blijven lachen :) Aanspreken met 'mooie auto' werkt alleen bij Nederlands sprekende agenten, doe het niet met agenten die geen Nederlands praten, die gaan je raar aankijken  8)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1524 Gepost op: 18 mei 2012, 23:08:27
Het ernstige van dit verhaal en de persoon achter dit verhaal is, is dat het niet tot hem door dringt.. Ik vind het echt niet kunnen.
Het is een volkomen onnodige opmerking.
Maar op je eigen website staat het kenteken volledig in beeld. Doe dat dan ook niet.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1525 Gepost op: 18 mei 2012, 23:38:40
Het is een volkomen onnodige opmerking.
Maar op je eigen website staat het kenteken volledig in beeld. Doe dat dan ook niet.
nou als ik een nieuwsbericht aan het lezen ben hoef ik niet in detail te weten wat er is gebeurd is en dat is de reden waarom deze zin niet kan

in de wet staat ook niet dat kentekens geblurd moeten worden maar in de maatschappij wordt dat als "netjes" gezien  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1526 Gepost op: 19 mei 2012, 01:01:59
Het ernstige van dit verhaal en de persoon achter dit verhaal is, is dat het niet tot hem door dringt.. Ik vind het echt niet kunnen.

Waarom vind je dit niet kunnen in relatie tot de foto die je zelf plaats waarop het kenteken dan wel zichtbaar is?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #1527 Gepost op: 19 mei 2012, 02:08:03
Ik begrijp nog steeds dat gezeur over kentekens niet, dagelijks zie je er honderden, en niemand kan naw gegevens eruit halen.....


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1528 Gepost op: 19 mei 2012, 07:49:48
Ik begrijp nog steeds dat gezeur over kentekens niet, dagelijks zie je er honderden, en niemand kan naw gegevens eruit halen.....
Dat ben ik grotendeels met je eens, maar het is een ongeschreven regel die vaak conflicten voorkomt.
Het stukje waarin ik het niet met je eens bent heeft betrekking op 'lokale' bekendheid van het kenteken. Ik kan me een dodelijk ongeval herinneren waar het kenteken door de kennissen en buurtgenoten op internet werd gezien nog voordat de familie was getraceerd.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1529 Gepost op: 19 mei 2012, 08:36:13
Wat te voorkomen is door een paar uur te wachten met het publiceren van de foto's en het artikel  ;)