Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 778398 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1550 Gepost op: 17 juni 2012, 16:11:36
Raar, de fotografen waarmee ik heb gesproken vonden het niet kunnen.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1551 Gepost op: 17 juni 2012, 16:14:25
Slachtoffer herkenbaar in foto is dus niet erg?
Op deze manier niet nee.

Zoals de Amerikanen zeggen: 'get a life'. Oftewel: ga je druk maken over interessantere zaken.

Peen
Redacteur van


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #1552 Gepost op: 17 juni 2012, 16:25:44
Gisterenmiddag hier een 3 tal meldingen voor Ambulance, 1 melding voor brandweer en 1 melding voor de LifeLiner voor "hulp aan derden"

Ter plaatse bleek het een tentamen suicidii. Direct kwam er een collega fotograaf naar me toe, of er geen foto`s gemaakt konden worden. Elke fotograaf inclusief ik heeft zich hier netjes aan gehouden.

Maar hoe gaan jullie hiermee verder om? Wijden jullie hier een artikel aan? Plaatsen jullie iets op Twitter? Want ik zie wel dat (vanwege de massale inzet van de hulpdiensten) veel mensen opzoek zijn waarom er zoveel hulpdiensten door het dorp gingen. Of alleen een klein berichtje, dat het een tentamen suicidii was en verder geen mededelingen over worden gedaan?

Als het niet in het goede topic staat, graag een link naar de goede. Kon niet echt iets vinden waar dit op zn plaats was.

Wat is een: tentamen suicidii e050 e050???
Maar ik was vanmiddag bij een buitenbrandje die was aangestoken, hij kreeg een bekeuring. Maar hij riep de hele tijd ik heb het aangestoken, moet je hem dan blurren?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1553 Gepost op: 17 juni 2012, 16:26:52
Wat is een: tentamen suicidii e050 e050???
Maar ik was vanmiddag bij een buitenbrandje die was aangestoken, hij kreeg een bekeuring. Maar hij riep de hele tijd ik heb het aangestoken, moet je hem dan blurren?
2 tellen werk...
Citaat
Met de uitdrukking 'poging tot zelfmoord' (tentamen suicidii of TS) bedoelt men een aanslag op zichzelf die niet tot de dood heeft geleid, inclusief die handelingen waarvan de persoon in kwestie vooraf vermoedt dat hij er niet aan zal overlijden: doorgaans gaat het om een ultieme kreet om hulp of aandacht, waarmee hij anderen tot handelen verplicht en ze eventueel met een schuldgevoel opzadelt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfmoord


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1554 Gepost op: 17 juni 2012, 16:30:56
Maar hij riep de hele tijd ik heb het aangestoken, moet je hem dan blurren?
Nee, in mijn ogen niet, want hij wil aandacht en kan het dus ook krijgen. >:D


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1555 Gepost op: 17 juni 2012, 16:34:33
Helaas zelf meegemaakt dat we tot twee keer toe een fotograaf moesten aanspreken of hij geen foto's wilde maken imv. suicide. Zelfde fotograaf als in mijn vorige posts. Helaas al veel met hem meegemaakt wat niet pluis is  :|

Ik ga er verder maar geen woorden aan vuil maken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1556 Gepost op: 17 juni 2012, 16:39:17
Blijkbaar wil hij dus niet ingaan op jullie verzoek en zolang het niet verboden is, is het jullie woord tegen dat van hem.
Of het netjes is, is een 2e.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1557 Gepost op: 17 juni 2012, 17:02:56
Wat vinden jullie van deze foto:

http://dylanwildschut.weebly.com/uploads/8/4/8/9/8489100/3502364_orig.jpg ??

Verhaal achter de foto: Er zat een meisje vast tussen twee zeecontainers, nadat ze op een van de containers is gaan lopen. Brandweer kwam om het meisje te bevrijden. Ze was natuurlijk behoorlijk geschrokken.

Nu keek ik naar die foto en zag dat het meisje in kwestie niet geblurd was. Nu lijkt het mij dat het meisje een slachtoffer is en daarom wel geblurd moet worden.
Er moet niets. Of het wenselijk is is een ander verhaal. In dit geval kan ik me voorstellen dat je dat niet blurred.


Inmiddels de fotograaf gevraagd of hij het gezicht van het meisje wilt blurren imv. privacy. Van zijn antwoord schrok ik een beetje:

>Als ik de foto verander is het verhaal eruit en dat vind ik zonde
Welk verhaal. Er staan drie foto's van de brandweer en een foto van het meisje met de moeder. Alles er tussen ontbreekt. Niet echt een verhaal dus ;-)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1558 Gepost op: 17 juni 2012, 17:06:23
Er moet niets. Of het wenselijk is is een ander verhaal. In dit geval kan ik me voorstellen dat je dat niet blurred.

Welk verhaal. Er staan drie foto's van de brandweer en een foto van het meisje met de moeder. Alles er tussen ontbreekt. Niet echt een verhaal dus ;-)

Citaat
6/16/20120
 
VLAARDINGEN – Zaterdagavond heeft een kind vast gezeten tussen 2 zeecontainers aan de insulinesingel. Hoe het kind tussen de containers is gekomen is onbekend. De brandweer heeft kind bevrijd.Het kind is alleen hevig geschrokken en niet gewond geraakt.

Citaat
welkom
Ik ben Dylan Wildschut,17 jaar en "hobbyfotograaf".

 :-X :(


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1559 Gepost op: 17 juni 2012, 17:13:21
Wat is er mis met het laatste?