Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 778467 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1570 Gepost op: 8 juli 2012, 22:24:11
Ik zou het graag omdraaien.

Hoe zou je het vinden als jij, een familielid, vriend, kennis daar lag?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1571 Gepost op: 8 juli 2012, 23:41:19
Ik zou het graag omdraaien.

Hoe zou je het vinden als jij, een familielid, vriend, kennis daar lag?

Iedereen reageert weer anders. De een is er niet van gediend en de ander stuurt een mail naar de fotograaf met het verzoek om de foto's zodat e.e.a. een plaatsje kan krijgen.

Maar zo werkt het met hulpverleners ook. De ene agent verzint ter plekke nieuwe regels om jou als fotograaf maar niet toe te laten en de ander bedelt omdat hij foto's wil waar ie zelf op staat.

Geen zwart/wit situatie dus.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1572 Gepost op: 8 juli 2012, 23:45:31
Iedereen reageert weer anders. De een is er niet van gediend en de ander stuurt een mail naar de fotograaf met het verzoek om de foto's zodat e.e.a. een plaatsje kan krijgen.

Maar zo werkt het met hulpverleners ook. De ene agent verzint ter plekke nieuwe regels om jou als fotograaf maar niet toe te laten en de ander bedelt omdat hij foto's wil waar ie zelf op staat.

Geen zwart/wit situatie dus.

Ik bedoelde meer: hoe zou je reageren als je partner daar zou liggen?

Het is nooit zwart/wit, wat je zegt. Maar wel iets om over na te denken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1573 Gepost op: 9 juli 2012, 00:06:52
Ik bedoelde meer: hoe zou je reageren als je partner daar zou liggen?

Het is nooit zwart/wit, wat je zegt. Maar wel iets om over na te denken.

Wie zegt dat het ze om het filmen van de voetganger gaat? Ze lijken niet echt bezorgd. Ik zou eerder denken dat ze de inzittenden van de auto beschermen.

Als mijn partner daar zou liggen en ik zou het belangrijker vinden om met een videograaf te bakkelijen dan me om haar te bekommeren was ik geen knip voor de neus waard.

Mijn zoon staat nog ergens op Gooinieuws, hoe hij met de ambu afgevoerd werd. Geen problemen mee, hoor. De meeste normale mensen niet. Deze zijn van het soort waarvoor je even aan de overkant gaat lopen als je ze tegen komt als ze net uit de kroeg komen. Maar het staat iedereen vrij om het voor " onze jongens" op te nemen.


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1574 Gepost op: 9 juli 2012, 00:35:55
Wie zegt dat het ze om het filmen van de voetganger gaat? Ze lijken niet echt bezorgd. Ik zou eerder denken dat ze de inzittenden van de auto beschermen.

Als mijn partner daar zou liggen en ik zou het belangrijker vinden om met een videograaf te bakkelijen dan me om haar te bekommeren was ik geen knip voor de neus waard.

Mijn zoon staat nog ergens op Gooinieuws, hoe hij met de ambu afgevoerd werd. Geen problemen mee, hoor. De meeste normale mensen niet. Deze zijn van het soort waarvoor je even aan de overkant gaat lopen als je ze tegen komt als ze net uit de kroeg komen. Maar het staat iedereen vrij om het voor " onze jongens" op te nemen.

Nee, in het algemeen.

Ik wil echt niet terecht komen op het internet, zeker niet als ik slachtoffer ben. Misschien denk jij dat het tegenovergestelde waar is voor de normale mensen, ik denk van niet.


Gast

  • Gast
Reactie #1575 Gepost op: 9 juli 2012, 00:59:37
Nee, in het algemeen.

Ik wil echt niet terecht komen op het internet, zeker niet als ik slachtoffer ben. Misschien denk jij dat het tegenovergestelde waar is voor de normale mensen, ik denk van niet.

... Laat staan dat er een zwart/wit definitie bestaat voor wat "normale mensen" zijn, zo heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur en kan niemand voor een ander spreken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1576 Gepost op: 9 juli 2012, 10:21:53
... Laat staan dat er een zwart/wit definitie bestaat voor wat "normale mensen" zijn, zo heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur en kan niemand voor een ander spreken.

Laat ik het zo zeggen, ik ken gelukkig niemand waarbij ik het mij voor kan stellen dat die bij zijn gewonde partner weg loopt om met de rug naar de camera te gaan staan om de opname te verhinderen.

Ik heb wel opnames van weg misbruikers (ook puur ramptoeristme) gezien waarbij de cameraman gehinderd werd door mensen van hetzelfde caliber. Daar werd toen meteen korte metten mee gemaakt. Maar daar ligt een belang van de politie natuurlijk, dat is wat anders als het algemeen belang.

@ caprice 9C1 Iedereen mag zijn mening hebben, ik ook. Ik mag zelfs sommige mensen "normaal' vinden en sommige mensen niet. Normaal is "volgens de norm". Als in normen en waarden.
Zo mag jij uitspreken dat ik dan voor een ander spreek en dat normaal niet te definieren is. Dat ook dat is een mening. Het is normaal dat mensen een mening hebben.


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1577 Gepost op: 9 juli 2012, 10:39:43
... Laat staan dat er een zwart/wit definitie bestaat voor wat "normale mensen" zijn, zo heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur en kan niemand voor een ander spreken.

Dan kunnen we het hele forum wel opdoekken.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1578 Gepost op: 9 juli 2012, 10:47:16
Waarom?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1579 Gepost op: 9 juli 2012, 10:59:53
Dan kunnen we het hele forum wel opdoekken.
Je zit nog geen 24 uur op het forum en je wilt het nu al opdoeken? Misschien kan je je beter eerst even inlezen, want wat jij doet is een herhaling van zetten. Daarbij gebruik je ook nog oneigenlijke argumenten. Wat er bij de bank gebeurd is heeft niets te maken met incidentfotografie. En als je even verder kijkt dan zie je dat het een goede gewoonte om slachtoffers niet herkenbaar op internet te zetten. Gebeurd dit wel dan zijn het vaker omstanders dan persfotografen.