Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 777923 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #300 Gepost op: 29 juli 2007, 09:02:13
En wat vinden jullie hier van ?

Deze blauwe auto is van een ''fotograaf''   Ieder zelf respecterend fotograaf snapt toch dat je daar je auto niet neerzet.
En als je ziet dat je per ongeluk in het werkgebied staat is verplaatsen toch een kleine moeite, of niet ?



Hebben we het hier over een persfotograaf of een 112(hobby) fotograaf ?


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #301 Gepost op: 29 juli 2007, 11:01:37
Leuk of niet maar het schept wel duidelijkheid. Als dat de regels en afsraken zijn is dat nu eenmaal zo en daar dient men zich wederzijds aan te houden. We hebben het hier wel over professionals die in het algemeen weten hoe het werkt (uitzonderingen daar gelaten)

Denk dat het probleem meer speelt bij de niet journalisten die dienken dat ze journalist of fotograaf zijn, en als enig doel hebben hun website zo snel mogelijk te vullen met bloederige foto's.


Mee eens. En daarom is het ook zaak dat je als "hobby-fotograaf" achter het lintje blijft, tenzij je van een agent toestemming krijgt om voor het lint te gaan staan. Als je achter het lint staat heb je inprincipe het recht om te fotograferen wat je wil, toch?


Fire Duif

  • Gast
Reactie #302 Gepost op: 29 juli 2007, 12:46:37
Hebben we het hier over een persfotograaf of een 112(hobby) fotograaf ?

Hij zegt van wel! Ik heb enkelt (en meer met mij van ditforum) me twijfels er over!

En overal waar ik na vraag doe is die niet bekend  ::) ::) ::)


Fire Duif

  • Gast
Reactie #303 Gepost op: 29 juli 2007, 12:50:08
Dat zijl spannen heeft ook niet veel nut, in Maart is hier een ongeval gebeurt. Ik stond er ook bij om te fotograferen maar ik wacht dan nog totdat het slachtoffer uit de auto is gehaald om dan foto's te gaan maken. Een of andere 'persfotograaf' die kwam met zijn auto keihard aangereden en sprong uit zijn auto, pakte zijn camera ging naar de politie toe met zijn perskaart, ging over het zijl heen fotograferen. Wagelijk!! :-X



Hmm denk en ik hoop dat ik weet wie jij bedoeld, deze is ruim bekend bij de politie. En ze blijvenhem wegsturen... maar de politie moet hem via PPK stichting aanpakken... Want hij blijft terug komen. Mede collega's (ook 1 bekende op VOPU) heeft al zoveel geklaagd bij zijn baas.. en politie uiteraard. Het is enkelt lastig opte lossen... maar verzieken doet tie het zeker!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #304 Gepost op: 17 september 2007, 11:57:21
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,19506.0.html

In navolging op dit topic, kwam ik deze website (en bij behorende foto's tegen) vinden jullie dit kunnen?
Bron www.hulpverleningsweb.nl

http://www.hulpverleningsweb.nl/graphics/september/16-09-07%20persoon%20onwel%20(2).JPG

Zuidoostbeemster - Omstreeks vijf voor half twee kreeg de 13-197 een melding van een onwel persoon op de Willen Molenaarstraat in de Zuidoostbeemster. Binnen enkele minuten was de Ambulancedienst ter plaatse. Nadat het persoon is onderzocht en op de brancard gekropen was is het slachtoffer afgevoerd naar het Waterland Ziekenhuis.

Volgens mij hebben dit soort dingen totaal geen nieuwswaarde, en dan dit soort foto's erbij, in mijn ogen totaal belachelijk  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #305 Gepost op: 17 september 2007, 13:43:26
Helemaal met je eens Jerommeke.

Die website staat overigens vol met dit soort berichten en foto's waarbij gelijk de vraag opkomt hoe deze fotograaf aan de info/meldingen komt maar daar gaat dit topic al over geloof ik...


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #306 Gepost op: 17 september 2007, 13:47:59
volgens mij heb je dan echt totaal geen respect voor de slachtoffers!
En waarom rijd iemand in godsnaam naar zo'n melding :-\
Weer of geen weer... altijd brandweer


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #307 Gepost op: 17 september 2007, 14:06:11
Zoals mijn voorgangers al zeiden: dit slaat écht nergens op. Totaal geen nieuwswaarde. Dit had net zo goed een mevrouw kunnen zijn die in het ziekenhuis moet bevallen. Of iemand die van het keukentrapje is gevallen en daarbij ongelukkig terecht is gekomen. Of iemand met een acute blinde darm, om maar wat voorbeelden te noemen. Totaal nutteloos. Maar het is nog altijd beter dan overal vooraan te staan om de meest "sappige" foto's te kunnen maken... :|


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #308 Gepost op: 17 september 2007, 14:09:37
Zoals mijn voorgangers al zeiden: dit slaat écht nergens op. Totaal geen nieuwswaarde. Dit had net zo goed een mevrouw kunnen zijn die in het ziekenhuis moet bevallen. Of iemand die van het keukentrapje is gevallen en daarbij ongelukkig terecht is gekomen. Of iemand met een acute blinde darm, om maar wat voorbeelden te noemen. Totaal nutteloos. Maar het is nog altijd beter dan overal vooraan te staan om de meest "sappige" foto's te kunnen maken... :|

de vraag is ook , hoe weet hij dat de ambulance daar heen gaat , de VZA werkt niet op p2000


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #309 Gepost op: 17 september 2007, 14:10:53
de vraag is ook , hoe weet hij dat de ambulance daar heen gaat , de VZA werkt niet op p2000
misschien toevallig bij hem/haar in de buurt? of wordt getipt?
Weer of geen weer... altijd brandweer