Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 780998 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #320 Gepost op: 17 september 2007, 22:28:28
@NikonDirk

als je op z'n site kijkt zie je meer van dat soort meldingen staan , laatst ook bij een afhijzing wist hij te vertellen dat de mevrouw in schock was ( hoorde via een brandweerman dat de mevrouw er de hele tijd bij is geweest tijdens de afhijzing )

en als je op z'n site reageerd dat er wel heel vaak de zelfde ambulance medewerkers op de foto staan verwijderd hij deze berichten


Rene112

  • Gast
Reactie #321 Gepost op: 17 september 2007, 22:32:45
De bron (FVD-Purmerend) lijkt behoorlijk zeker van zijn zaak. Begrijpelijk dat er dan van "buitenstaanders" zulke reacties op komen. Maar inderdaad, het blijft link, ook voor "melder".  :|

Mee eens (dat anderen logischerwijze op een vermoeden reageren)  ;)    Maar "FVD-Purmerend" gebruikt zelf de vette tekst "Vermoed" in zijn berichtje.... en dáár stoor ik mij enorm aan!  ;)  Ik vraag mij af wat hij wil bereiken met het plaatsen van zo'n vermoeden...  :-\

groeten,
René de Caluwé


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #322 Gepost op: 17 september 2007, 22:35:25
@NikonDirk

als je op z'n site kijkt zie je meer van dat soort meldingen staan , laatst ook bij een afhijzing wist hij te vertellen dat de mevrouw in schock was ( hoorde via een brandweerman dat de mevrouw er de hele tijd bij is geweest tijdens de afhijzing )

en als je op z'n site reageerd dat er wel heel vaak de zelfde ambulance medewerkers op de foto staan verwijderd hij deze berichten


Dan ben je dus blijkbaar goed overtuigd van hetgene je hier neerzet.  O0

Maar ik schat zo in dat we maar weer on-topic moeten... 8)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #323 Gepost op: 17 september 2007, 22:38:45
en dáár stoor ik mij enorm aan!  ;)  Ik vraag mij af wat hij wil bereiken met het plaatsen van zo'n vermoeden...  :-\

groeten,
René de Caluwé



Meer mensen in deze persoonlijke vete betrekken om vervolgens massaal tegen deze persoon aan te schoppen lijkt me. Als deze persoon en inderdaad wordt getipt, en indien de vraagsteller ook werdt getipt was er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand geweest. We zullen er nooit achter komen want in dit geval gooi je kaarten niet open en bloot op tafel.
Nou zal men wel op de tenen zijn getrapt maar het is niet meer als mijn persoonlijk vermoeden. Net zoals anderen vermoeden dat er iligaal getipt wordt :D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #324 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:10:08
De betreffende foto's zijn volgens mij offline gehaald


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #325 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:08:12
De betreffende foto's zijn volgens mij offline gehaald

Ja, nieuwsbericht is niet meer op de voorpagina terug te vinden. Via mijn browsergeschiedenis was het bericht nog wel te vinden maar de schokkendste foto's zijn gelukkig weggehaald uit het nieuwsbericht.

Alhoewel ik het met Palmpie eens ben dat dit forum niet bedoeld is om extra aandacht hiervoor te genereren is mogelijk toch deze aandacht nuttig geweest om 112actueel te corrigeren... Ik weet dat ik in ieder geval een boze mail gestuurd heb en ook de comment-functie bij het nieuwsbericht werd volop gebruikt om de walging voor deze berichtgeving te uiten.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #326 Gepost op: 15 oktober 2007, 18:10:11
De betreffende foto's zijn volgens mij offline gehaald

Vanmorgen de foto’s gezien.

En dit noemen ze de hulpdiensten in beeld brengen? Ik zie helemaal geen hulpdiensten maar tenminste 1 persoon die ligt te vechten tegen de dood, of inmiddels overleden is.

Even wat vragen van me afschrijven.

Is dit een van de redenen waarom we hobbyfotografen  liever kwijt dan rijk zijn bij incidenten?
Met welk idee heeft men deze foto's gemaakt?
Met welk idee heeft men deze foto's geplaatst?
Ook in dit geval geldt, wat op internet heeft gestaan komt er nooit meer af! (Ik heb ze in ieder geval gedownload voor een presentatie onder HV- ers om te laten zien hoe het niet moet)
Zouden familie en vrienden hun dochter man, broer zus neef nicht vriend vriendin de foto's gezien hebben, en wat moeten die mensen gewalgd hebben van de plaatser.

Veel gezien en meegemaakt bij bepaalde mensen die zogenaamd de hulpdiensten in beeld willen brengen, maar toch verbaas ik me steeds weer hoe bepaalde mensen de lat weten te verleggen.

Ik durf in ieder geval open te zeggen dat ik gruwel van de plaatser van deze foto's. Wat moet dit toch een stuk vlees zijn zonder hersens en gevoel!

En dan druk ik me nog heel zacht uit om te voorkomen dat ik een tik van de mods krijg!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #327 Gepost op: 15 oktober 2007, 19:25:35
Zouden deze foto's uberhaupt zijn gemaakt door iemand die vaker '112-foto's' maakt?

Uiterraard maakt dit het niet minder erg, het blijft een schande...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #328 Gepost op: 16 oktober 2007, 17:38:56
Zouden deze foto's uberhaupt zijn gemaakt door iemand die vaker '112-foto's' maakt?

Uiterraard maakt dit het niet minder erg, het blijft een schande...

Geen idee maar ze staan (stonden) wel op betreffende 112- site. De webmaster beslist uiteindelijk wat die wel en niet plaatst.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #329 Gepost op: 21 oktober 2007, 15:20:43
Hallo forumleden,

Ik heb een tijdje meegelezen en heb jullie schijnbaar lang in spanning kunnen houden. Ik zal dan eindelijk de goede kaarten op tafel leggen:

- Ik hoorde iemand zeggen dat wij vaak eerder ben dan een ambulance. Dit is zeker niet het geval. Eigenlijk altijd later.
- Jullie maken jullie druk over hoe ik aan deze meldingen kom. Nou dat is niet zo moeilijk. Ikzelf zit inmiddels al een aantal jaren in het vak. Ik weet z´n beetje alle straten en routes in Purmerend. Via de alarmering van de burggen kan je er al snel achter komen in welke omgeving de Ambulance zit. Tevens heb ik veel kennissen die mij ook wel eens een seintje geven als ze een ambulance zien. Ikzelf woon al in een wijk waar de ambulance regelmatig te zien is.

- Een gevallen persoon geen nieuwswaarde? Dat kan misschien wel zo zijn voor sommige van u. Maar misschien zijn er ook nog andere bezoekers die dit wel intressant vinden. Misschien het slachtoffer zelf wel? Die graag de foto´s toch wel wilt hebben.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is voor die gene.

Bericht aangepast.

Shave
moderator