Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 779198 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #580 Gepost op: 9 november 2009, 20:14:56


Filmpje zichtbaar getoverd, Mod Jerommeke
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #581 Gepost op: 9 november 2009, 20:30:17
Take a look at me now.. :|.. Waarom die muziek in godsnaam :-\..

Reanimatiepoging valt wat over te zeggen, maar gelukkig dat de kwaliteit niet goed is en dat er niemand herkenbaar in beeld is.. Twee doden is verder wel ANP nieuws maar dat gaat niet op voor de maker van het filmpje.. Het had er voor mij niet ingehoeven.. Vind de muziek erger dan de reanimatiepoging in het filmpje


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #582 Gepost op: 10 november 2009, 13:51:02
Take a look at me now.. :|.. Waarom die muziek in godsnaam :-\..

Reanimatiepoging valt wat over te zeggen, maar gelukkig dat de kwaliteit niet goed is en dat er niemand herkenbaar in beeld is.. Twee doden is verder wel ANP nieuws maar dat gaat niet op voor de maker van het filmpje.. Het had er voor mij niet ingehoeven.. Vind de muziek erger dan de reanimatiepoging in het filmpje

Gelukkig kwam hij pas laat tp. Anders stond ie wel dichtbij...
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie
Reactie #583 Gepost op: 10 november 2009, 17:13:08
Persoonlijk vind ik dit een verheerlijking van een drama door gebruik te maken van muziek. Reanimerende actie's zijn voor mij NIET voor publicatie toelaatbaar.

Het is nog een jonge jongen die met de jaren verstandiger moet worden. Bij het lezen van zijn profiel op YouTube stond dit: (copie)

Naam:nickelasKanaal
Website:http://www.brandweervriend.tk
Ik ben een jongen van twaalf jaar die foto's en filmpjes maakt van de hulpdiensten in heel de wereld
meestal in nederland
Wie ben ik: ik ben brandweerfotograaf en ik hoop om brandweerman te worden in amstelveen en uithoorn
Voorbeelden:brand, ongeval , kat in de boom noem maar op ik ben er bij... samen met mijn production team gaan wij er op uit voor nieuws maar ook voor grappige dingen en normale dingen zoals evenementen , gebeurtenissen.
Favoriete nieuwsbronnen:mijn nieuwsbronnen zijn een pager , brandweerkrant de blusser , P2000 en lokale brandweer en niuwswebsite's.
Woonplaats:uithoorn
Land:Nederland
Hobby's:
brandweer fotogravie,jeugdbrandweer,vliegtuigspotten


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #584 Gepost op: 10 november 2009, 17:28:50
Vind dit ook niet kunnen, collega van mij is bij dit incident gewond geraakt en heeft ook een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Denk dat hij er niet op zit te wachten om hier mee te worden geconfroteerd.

Gewoon niet doen, je moet je afvagen of als er doden zijn gevallen je een zogenaamd "mooii"filmpje gaat maken.  Waara de trauma helikopter en alle "mooie"auto's weer het belangrijkste zijn.

Nee, dit kan niet!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #585 Gepost op: 10 november 2009, 19:33:04
Heel simpel, even filmpje markeren als ongewenst cq schokkende inhoud ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #586 Gepost op: 10 november 2009, 19:36:25
Heel simpel, even filmpje markeren als ongewenst cq schokkende inhoud ::)

Heb ik ook gedaan. echt belachelijk dit  >:(
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #587 Gepost op: 10 november 2009, 19:57:05
Een kwalitatief erg slecht stukje filmwerk, om die reden alleen heb er zo mijn bedenkingen bij.
Inhoudelijk is er niet veel veel bijzonders op te zien en heb ik er niet zo veel problemen mee.

Er zijn andere hele bekende filmpjes in omloop waar reanimatie veel closer worden weergegeven.
Een hele bekende is de reanimatie van een zwemmer/surfer in Australie, dit filmpje wordt nu wereldwijd als een ehbo instructiefilmpje gebruikt om te laten zien wat gaspen nu precies inhoud.
Ook daar heb ik niet zo'n probleem mee eerlijk gezegd.
het gaat dan om dit filmpje:

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #588 Gepost op: 11 november 2009, 15:21:37
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #589 Gepost op: 11 november 2009, 15:24:29
Hoe halen ze het in hun hoofd om zulke dingen op internet te zetten  :-X :o Bizar echt bizar
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl