Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 778125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #610 Gepost op: 12 november 2009, 07:22:19
Nee, ik doelde er dus uiteindelijk op dat je als goede fotograaf een afweging kan maken in je foto tussen fotograferen wat de hulpdiensten doen en ondertussen op een nette manier het incident laat zien in je foto. Als je puur en alleen een foto maakt een dood lijk op de grond, sla je wat mij betreft de plank mis (tenzij je een Telegraaf lezer bent en daar op kickt bij wijze van spreke ;))...

Klopt helemaal.
En als je als "goede" fotograaf een "nette" foto hebt gemaakt waarmee je de essentie van een gebeurtenis in één beeld hebt gevangen kan je die foto voor publicatie aanbieden.
Als vervolgens blijkt dat er gekozen wordt voor een foto van een (al dan niet profesionele) concollega waarin de essentie van de gebeurtenis op een "wat minder beschaafde manier" in beeld wordt gebracht waardoor je achter het net vist ... tsja ... dan heb je geen centjes maar wel je beroepseer ... en dat is ook wat waard.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Glenn2

  • Gast
Reactie #611 Gepost op: 12 november 2009, 10:39:59
Klopt helemaal.
En als je als "goede" fotograaf een "nette" foto hebt gemaakt waarmee je de essentie van een gebeurtenis in één beeld hebt gevangen kan je die foto voor publicatie aanbieden.
Als vervolgens blijkt dat er gekozen wordt voor een foto van een (al dan niet profesionele) concollega waarin de essentie van de gebeurtenis op een "wat minder beschaafde manier" in beeld wordt gebracht waardoor je achter het net vist ... tsja ... dan heb je geen centjes maar wel je beroepseer ... en dat is ook wat waard.
Beroepseer is ook wat waard, maar als daardoor uiteindelijk je inkomsten 0 worden dan kan ik me goed voorstellen dat de beroepsgroep verhard.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #612 Gepost op: 12 november 2009, 18:59:58
Beroepseer is ook wat waard, maar als daardoor uiteindelijk je inkomsten 0 worden dan kan ik me goed voorstellen dat de beroepsgroep verhard.

Nederland wordt steeds asocialer.... mooi he, die campagne... ;D


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #613 Gepost op: 12 november 2009, 20:15:39
Nederland wordt steeds asocialer.... mooi he, die campagne... ;D

Uitermate waardevolle bijdrage aan deze discussie  >:(


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #614 Gepost op: 12 november 2009, 21:37:24
Uitermate waardevolle bijdrage aan deze discussie  >:(

Dit zijn allemaal neveneffecten van het internet-gsm-tijdperk. Iedereen filmt en schiet (foto's) er maar op los. Iedereen, met of zonder normen en waarden. Iedere lamstraal mag en kan fotograferen.

Kun je heel hoog gaan springen en heel erg laag, het is zo. Dat wil ik er maar mee zeggen.

En dank je.  ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #615 Gepost op: 12 november 2009, 23:21:00
Dit zijn allemaal neveneffecten van het internet-gsm-tijdperk. Iedereen filmt en schiet (foto's) er maar op los. Iedereen, met of zonder normen en waarden. Iedere lamstraal mag en kan fotograferen.
Kun je heel hoog gaan springen en heel erg laag, het is zo. Dat wil ik er maar mee zeggen.

Ah, nu zeg je heel iets anders/inhoudelijks. Maar dat er in het vorige
bericht niet echt uit te halen  ;)
Alhoewel de meeste GSM-fotografen juist niet kunnen fotgraferen  ;D

En dank je.  ;)

Geen dank, ik neem het terug ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #616 Gepost op: 12 november 2009, 23:51:12
Ah, nu zeg je heel iets anders/inhoudelijks. Maar dat er in het vorige
bericht niet echt uit te halen  ;)
Alhoewel de meeste GSM-fotografen juist niet kunnen fotgraferen  ;D

Geen dank, ik neem het terug ;)

Een lullige toevallige passant maakt de foto van de eeuw...of filmpie...Maar wie vertel ik het?  O0
Iemand die met tachtig miljoen pixels een foto van Beatrix maakt die een joint rookt, of iemand die met 6 pixels een foto maakt van Obama die een dikke lijn wegsnuift....snap je? maar nogmaals, wie vertel ik het. Ik neem aan dat je een vakman bent.   O0


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #618 Gepost op: 18 november 2009, 22:51:40
hoofd is gelukkig niet zichtbaar, toch geen mooie foto
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #619 Gepost op: 18 november 2009, 22:59:58