Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 781121 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1070 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:06:20
En ja, soms weegt een financiëel infarct zwaarder als persoonlijk leed. Niet bij de nabestaanden, wel bij het volk.

Editje: we hebben het dan wel over verschillende soorten van IMPACT, maar dat moge duidelijk zijn.  O0


Stephen Peters

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #1071 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:32:22
Wil je naderhand weten wat er aan de hand was? Waarom jij je vlucht gemist hebt? Of waarom je 2 uur later dan gepland aan de boerenkool met worst zat? Ik denk iedereen wel... :)

Excuse my french maar wat is dat nou weer voor onzin? Als de snelweg is afgesloten kan jij niet voor jezelf invullen dat er een ongeval is gebeurd of een andere calamiteit?
Alle informatie die je meer wilt weten dan nodig is pure nieuwsgierigheid en/of sensatiezucht. En in dat geval hoef je niet meer te weten dan dat de snelweg dicht is ivm een ongeval en je die weg niet kunt kiezen.
Het geeft helemaal niet, nieuwsgierigheid en een zekere zucht naar sensatie zijn mens eigen, maar maak het niet mooier dan het is, omdat je jezelf bepaalde normen oplegt.

Ik hoop dat op een dag ook vaste leden een duidelijk onderscheid kunnen maken omtrent wat wel of niet kan, net als ik. Doelende op reportages en / of foto's.  O0

Aha dus jouw onderscheidsvermogen is dus de maatstaf voor wat kan en niet... Ik was al op zoek naar iets dergelijks aangezien mijn beoordelingsvermogen og niet geijkt is...  0021

Elke fotograaf, journalist en/of redactie moet zijn afweging maken of iets nieuwswaarde heeft of niet en je kan nooit iedereen bedienen. Al dient het bericht om 1 persoon te informeren is het al relevant.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1072 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:41:07
Toedeledokie!

Als je een mens bent die normaal deelneemt aan het normale leven, wil je weten hoe en wat. Betekent niet dat iedere TS op het net  hoeft te verschijnen. Gelukkig gebeurt dat ook niet.

Als jij 2 uur later als gepland thuis komt wil jij niet weten waarom je vaststond? Noem het lekker nieuwsgierigheid of sensatiezucht, ik noem het interesse. Ik durf het zelfs vak-gerelateerde-interesse te noemen. Omdat het mijn werk is. We zitten tenslotte op een HV-forum.

Nog steeds geen fotografen-forum.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1073 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:42:03
Laat ik namens de redactie van Regio15 dan maar eens mijn duit in het zakje doen.

En vergeet ook niet dat we in overleg met de voorlichters ter plaatse besloten hebben om dit te doen. In de buurt gingen namelijk de wildste geruchten de ronde; o.a. dat het een kind zou zijn en om een ongeluk zou gaan.

Om dit op deze manier publiek te maken, is de beste manier om die geruchtenstroom gelijk en afdoende te stoppen.

Peen
Redacteur van


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1074 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:53:33
Toedeledokie!

Als je een mens bent die normaal deelneemt aan het normale leven, wil je weten hoe en wat. Betekent niet dat iedere TS op het net  hoeft te verschijnen. Gelukkig gebeurt dat ook niet.

Als jij 2 uur later als gepland thuis komt wil jij niet weten waarom je vaststond? Noem het lekker nieuwsgierigheid of sensatiezucht, ik noem het interesse. Ik durf het zelfs vak-gerelateerde-interesse te noemen. Omdat het mijn werk is. We zitten tenslotte op een HV-forum.

Nog steeds geen fotografen-forum.
Als ik ergens vast sta hoef ik persoonlijk niet in detail te weten waardoor het komt. Normaal mens, of niet.  "Ongeval" of "afsluiting" is voor mij al voldoende om te weten waarom het veel langer duurt voordat ik van A bij B ben. Maar dat ligt voor iedereen anders natuurlijk.

Ik lees ook nergens dat het HV forum specifiek een bepaalde richting/doelgroep heeft. Naar mijn idee is het dus voor iedereen die er om wat voor reden dan ook interesse in heeft..   ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1075 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:56:10
Iedereen verschilt, gelukkig.

Back to basic dames: de Regio15 rapportage lijkt mij prima.  0021


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1076 Gepost op: 26 oktober 2010, 22:29:43
Wat was er ook al weer met die Herman Brood gebeurd, heeft daar niet iets over in de krant gestaan?  ???


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #1077 Gepost op: 26 oktober 2010, 23:23:02
Wat was er ook al weer met die Herman Brood gebeurd, heeft daar niet iets over in de krant gestaan?  ???

Meen je dit nou serieus ??


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1078 Gepost op: 27 oktober 2010, 15:54:40
Wat was er ook al weer met die Herman Brood gebeurd, heeft daar niet iets over in de krant gestaan?  ???

Ik heb me ook geërgerd aan de massale media aandacht nadat Antonie Kamerling zelfmoord pleegde.

Wij hebben op onze site ook voor een dubio gestaan, maar besloten geen item te plaatsen.
Er staat nu op de site één zin waardoor duidelijk is waarom wij hier geen verdere aandacht aan besteden, maar met die ene zin informeer je je publiek wel.
Wij hebben besloten één lijn te trekken, en we zijn consequent betreffende tentamen suicide. Dat komt niet op FotoBPR.nl, wij besteden er geen aandacht aan. Het is al triest genoeg.

Overigens begrijp ik de regio15 redactie wel, maar het is mij iets te uitgebreid.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1079 Gepost op: 27 oktober 2010, 16:05:50
Ik heb me ook geërgerd aan de massale media aandacht nadat Antonie Kamerling zelfmoord pleegde.


Dat bedoel ik nou precies, hoezo geen aandacht voor zelfmoord. Dat zijn zeer dynamische regels die men zichzelf op moet leggen. Als er één uitvoerig over gericht, roept men er schande van en kijkt jalours naar het aantal views. Als ergens staat hoe de heer Kamerlink de uitvoering aangepakt heeft ga ik dat ook even lezen.

Om er daarna schande van te spreken natuurlijk.