Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 780984 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1120 Gepost op: 16 maart 2011, 21:37:56
Foei, het is echt een kwajongen, vol streken! Hij groeit nog op voor galg en rat! Dat zal mij een gedonder geven bij pa als hij voor het eten thuis komt, en terecht!

Het was nog lang onrustig in de straat.

Mooie foto's trouwens!

En als hij eruit gedonderd was? Vol met zijn hoofd op straat in stukken slaan?
En mooi vind ik de foto's ook niet. Totaal niet bijzonder..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1121 Gepost op: 17 maart 2011, 09:30:15
En als hij eruit gedonderd was? Vol met zijn hoofd op straat in stukken slaan?
En mooi vind ik de foto's ook niet. Totaal niet bijzonder..

Natuurlijk mag dat niet. Maar het is niet misdadig, weinig om ophef over te maken. Ik zou het niet leuk vinden als een van mijn zonen het zou doen, de schrik slaat je om het hart. Maar als ie weer veilig beneden zou staan zou ik me niet voor 'm schamen. Dat zal ik wel doen als ie gepakt wordt voor winkeldiefstal, of dat tie iemand een pak slaag gegeven heeft omdat ie homo is.

Het leuke is dat mensen die dit soort bijzondere dingen doen (nee, niet homo's in elkaar slaan, maar in een kraan klimmen) vaak best wel ver komen later in de maatschappij, het zijn geen grijze muizen, maar houden van een uitdaginkje en zijn niet bang uitgevallen. Moet je dit dan gaan promoten? Beslist niet.
Moet je blij zijn dat niet iedereen keurig in het gareel loopt? Beslist wel.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #1122 Gepost op: 17 maart 2011, 09:32:23
Natuurlijk mag dat niet. Maar het is niet misdadig, weinig om ophef over te maken. Ik zou het niet leuk vinden als een van mijn zonen het zou doen, de schrik slaat je om het hart. Maar als ie weer veilig beneden zou staan zou ik me niet voor 'm schamen. Dat zal ik wel doen als ie gepakt wordt voor winkeldiefstal, of dat tie iemand een pak slaag gegeven heeft omdat ie homo is.

Het leuke is dat mensen die dit soort bijzondere dingen doen vaak best wel ver komen later in de maatschappij, het zijn geen grijze muizen, maar houden van een uitdaginkje. Moet je dit dan gaan promoten? Beslist niet.
Moet je blij zijn dat niet iedereen keurig in het gareel loopt? Beslist wel.
 

Henk keurig gesproken ben het helemaal met je eens
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #1123 Gepost op: 17 maart 2011, 10:29:51
Natuurlijk mag dat niet. Maar het is niet misdadig, weinig om ophef over te maken. Ik zou het niet leuk vinden als een van mijn zonen het zou doen, de schrik slaat je om het hart. Maar als ie weer veilig beneden zou staan zou ik me niet voor 'm schamen. Dat zal ik wel doen als ie gepakt wordt voor winkeldiefstal, of dat tie iemand een pak slaag gegeven heeft omdat ie homo is.

Het leuke is dat mensen die dit soort bijzondere dingen doen (nee, niet homo's in elkaar slaan, maar in een kraan klimmen) vaak best wel ver komen later in de maatschappij, het zijn geen grijze muizen, maar houden van een uitdaginkje en zijn niet bang uitgevallen. Moet je dit dan gaan promoten? Beslist niet.
Moet je blij zijn dat niet iedereen keurig in het gareel loopt? Beslist wel.
 

Als dit een van mijn jongens was geweest, was ie nog niet jarig. Dit vind ik geen kwajongens streek meer, omdat 1) het risico te groot is, 2) de kans op vernieling/beschadiging van ander mans eigendommen groot is en dan nog 3) er een voorbeeld functie is door het op internet te zetten.

Een beetje kwajong/burgelijke ongehoorzaamheid is soms best te begrijpen/waarderen, maar er zijn grenzen aan. Het risico van dit soort acties is mi. te groot om als te begrijpen. Niet alleen omdat ie naar beneden kan vallen (open deur) maar hij kan blijven hangen/haken en iemand moet zijn leven wagen om hem te redden. Er kan op grote hoogte iets kapot door zijn toe doen. Wie gaat dan de kosten van reparatie betalen?

En tot slot het op internet zetten, onder het mom van kijk ons eens goed bezig zijn... Ok, we weten dat het niet mag, maar wij vinden dat we het wel mogen....
Digitaal onderzoek


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1124 Gepost op: 17 maart 2011, 13:08:44
Als dit een van mijn jongens was geweest, was ie nog niet jarig. Dit vind ik geen kwajongens streek meer, omdat 1) het risico te groot is, 2) de kans op vernieling/beschadiging van ander mans eigendommen groot is en dan nog 3) er een voorbeeld functie is door het op internet te zetten.

Een beetje kwajong/burgelijke ongehoorzaamheid is soms best te begrijpen/waarderen, maar er zijn grenzen aan. Het risico van dit soort acties is mi. te groot om als te begrijpen. Niet alleen omdat ie naar beneden kan vallen (open deur) maar hij kan blijven hangen/haken en iemand moet zijn leven wagen om hem te redden. Er kan op grote hoogte iets kapot door zijn toe doen. Wie gaat dan de kosten van reparatie betalen?

En tot slot het op internet zetten, onder het mom van kijk ons eens goed bezig zijn... Ok, we weten dat het niet mag, maar wij vinden dat we het wel mogen....

Niemand hoeft zijn leven te wagen om 'm te redden. Met goede PBM is het volkomen veilig om in zo'n kraan te klimmen. Een beetje rigger lacht er om en de brandweer heeft mensen die kunnen dat met twee vingers in hun neus. Je moet eens bij mijn tak van sport in de evenementenopbouw komen kijken of je nu ondersteboven van 10 of zestig meter naar beneden vals maakt nietzo'n verschil. Het is een gammele kraan die al beschadigd raakt van het beklimmen...  Overdrijven is ook een vak. >:D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1125 Gepost op: 17 maart 2011, 13:12:42
Feit blijft dat het terrein van een ander is en spullen van een ander zijn en dat hij er niets te zoeken heeft.
het zal niet de eerste keer zijn dat een dergelijk figuur opeens niet meer voor of achteruit durft of onwel wordt en dan kan er wel iemand naar boven om hem er weer uit te halen.

Maar los daarvan, je blijft gewoon met je p*ten van de spullen van een ander af ..... (zo is in ieder geval altijd mijn opvoeding geweest en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor)  O0
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1126 Gepost op: 17 maart 2011, 16:05:48
Niemand hoeft zijn leven te wagen om 'm te redden. Met goede PBM is het volkomen veilig om in zo'n kraan te klimmen. Een beetje rigger lacht er om en de brandweer heeft mensen die kunnen dat met twee vingers in hun neus. Je moet eens bij mijn tak van sport in de evenementenopbouw komen kijken of je nu ondersteboven van 10 of zestig meter naar beneden vals maakt nietzo'n verschil. Het is een gammele kraan die al beschadigd raakt van het beklimmen...  Overdrijven is ook een vak. >:D

Moet je het natuurlijk wel kunnen gebruiken en ook gebruiken. Blijkens zijn verhaal was dat nou niet bepaald het geval... Maar als ik op het dak van jou huis ga staan voor een foto (zonder schade) dan vind jij het dus prima?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1127 Gepost op: 17 maart 2011, 18:17:32
Moet je het natuurlijk wel kunnen gebruiken en ook gebruiken. Blijkens zijn verhaal was dat nou niet bepaald het geval... Maar als ik op het dak van jou huis ga staan voor een foto (zonder schade) dan vind jij het dus prima?
Dus volgens zijn verhaal konden de mensen die hem gingen redden de BPM niet gebruiken? Waar staat dat, ik kan dat nergens terug vinden? Volgens mij is ie uit zichzelf naar beneden geklommen, zonder hulp en heeft dus niemand hem hoeven redden.
Waar staat dat ik het prima vind wat de jongen deed? Ook dat kan ik niet reproduceren.

Als het nou nergens staat, zou je je dan willen beperken tot hetgeen ik schrijf, in plaats van aanvallen te richten op hetgeen waarvan je dacht dat ik het ergens opgeschreven had?

Dank je  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1128 Gepost op: 24 mei 2011, 19:58:22
Zojuist op at5 nav dit artikel http://www.at5.nl/artikelen/62837/vrouw-onder-tram-op-roelof-hartplein

Bij het artikel stond eerst een andere foto.
Deze is nu gelukkig verwijderd maar ik heb deze foto toch even van twitter geplukt. Ik vind het zelf namelijk een foto die veel te ver gaat. Zeker zo kort na het incident waarbij je haast zeker weet dat familieleden nog niet in kennis zijn gesteld.

Dit is de betrokken foto http://lockerz.com/s/104438590
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1129 Gepost op: 24 mei 2011, 20:04:28
Ook al van Lockerz verwijderd ;)