Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 778456 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1180 Gepost op: 8 juli 2011, 17:18:29
Oei oei een lijkvinding en daarbij het drijvende lijk fotograveren. Lijkt me niet gepast.

Website kan schokkende foto's bevatten


http://www.112rijnstreek.nl/

Het lijk is niet herkenbaar in beeld.....


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1181 Gepost op: 8 juli 2011, 18:41:24
Het lijk is niet herkenbaar in beeld.....
Het is d'r weer vanaf gehaald:
Citaat
Op verzoek van de politie zijn er geen foto’s gemaakt toen het lijk uit het water werd gehaald.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1182 Gepost op: 8 juli 2011, 19:02:46
Het lijk is niet herkenbaar in beeld.....
Dus eigenlijk zeg je dat jij het prima vind dat een lijk op de foto wordt gezet, zolang 'ie maar niet herkenbaar is?  >:( >:( >:(
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1183 Gepost op: 8 juli 2011, 19:06:38
Het is d'r weer vanaf gehaald:
Ofwel de site is de mensen ook nog aan het voorliegen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #1184 Gepost op: 8 juli 2011, 19:13:11
Ofwel de site is de mensen ook nog aan het voorliegen.

Ik heb de bewuste foto's niet gezien, maar wellicht zijn er foto's gemaakt toen het lijk nog in het water lag, maar niet toen het lichaam werd geborgen. Ze zijn dus niet per definitie hun bezoekers aan het voorliegen... Ze zeggen namelijk op hun site dat er geen foto's zijn gemaakt tijdens het bergen. Dit zou dus kunnen kloppen.


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1185 Gepost op: 8 juli 2011, 19:50:17
Dus eigenlijk zeg je dat jij het prima vind dat een lijk op de foto wordt gezet, zolang 'ie maar niet herkenbaar is?  >:( >:( >:(

Ik zeg niet dat ik dat prima vind. Ik zou het zelf niet doen. Maar zoveel was er niet te zien op die foto.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1186 Gepost op: 8 juli 2011, 20:16:48
Dus eigenlijk zeg je dat jij het prima vind dat een lijk op de foto wordt gezet, zolang 'ie maar niet herkenbaar is?  >:( >:( >:(
Wil je die discussie echt weer starten? Dat is zoooo subjectief...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1187 Gepost op: 8 juli 2011, 20:34:44
Jongens jongens kom op zeg. Blijven we nou bij elke foto die "niet zou kunnen" roepen hun schandelijk het wel niet is?  :-\


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #1188 Gepost op: 8 juli 2011, 21:32:55
Incident fotografie is een vorm van reportage fotografie, je wilt een verhaal vertellen. Het verhaal van het incident, wat ik bijna alleen maar ziet zijn vlammen en auto's. In de plaatjes welke hier op het forum worden geplaatst. Ik weet zeker dat je het verhaal kan vertellen door ook dingen weg te laten, werken met veel scherpte diepte bijv. Let op details bijvoorbeeld. En om het verhaal te vertellen hoeft er geen lijk  inbeeld of een slachtoffer. Zie het als uitdaging om dit te doen, in plaats van plaatjes maken met een klik camera. Dan pas ben je met fotografie bezig.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1189 Gepost op: 8 juli 2011, 22:03:36
Jongens jongens kom op zeg. Blijven we nou bij elke foto die "niet zou kunnen" roepen hun schandelijk het wel niet is?  :-\

Check vooral de topic-titel even, dan zul je zien het bediscussiëren/beoordelen op morele gronden van foto's het doel van dit topic is. ;)

Jouw vraag geeft trouwens mooi aan dat de algemene consensus is dat veel foto's (net) niet door de beugel kunnen.  :)
Freude am Fahren