Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 779802 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #1350 Gepost op: 8 januari 2012, 00:42:55
ik ben vanavond naar een ongeval geweest met een tram die een bus geramd had.
ik zat te kijken op NU.NL en kwam deze foto tegen.
Bij dit ongeval is er een dodelijk slachtoffer gevallen nadat deze is geraakt door een tram.
Deze foto is genomen vanuit een flat naast het ongeval. NU.NL heeft dit bericht geplaatst bij het nieuwsbericht.

Op deze foto is het gezicht van het slachtoffer te zien.

http://media.nu.nl/m/m1fz45kaxhh7_700.jpg

ik vraag me af hoe een redactie kan bepalen om deze foto's te plaatsen  :-\

Afbeelding vervangen voor link, hoeft hier dus niet op het forum nogmaals geplaatst te worden.

vesalius, moderator
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1351 Gepost op: 8 januari 2012, 15:51:18
Hoe weet je dat dit het dodelijke slachtoffer is en geen gewonde?
Zelf vind ik het niet zo schokkend, ik heb wel erger gezien.
Ik blijf er wel bij dat het beter eerst zwart beeld kon zijn met een waarschuwing dat het schokkend kan zijn als je er op klikt, zodat je zelf kan klikken op eigen verantwoordelijkheid.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1352 Gepost op: 10 januari 2012, 12:18:30
't Is een beetje dubbel. Aan de ene kant een goed idee. Aan de andere kant lijkt het mij een beetje doorgeslagen. Probeer dan eerst je website een beetje  professioneler te laten ogen.  ^-^
En ik houd ook mijn hart vast voor wat er gebeurt als het ding stoort. Als die van een meter of 10 hoogte naar beneden komt vallen, zou het m.i. wel eens heel verkeerd af kunnen lopen.

Dat je met een heli "the morning after" een totaal overzicht maakt van grote afstand na een grote brand op de Westvlietweg of bijvoorbeeld in Pijnacker... Mwah, zou kunnen.

Maar met een heli 10 meter boven een lopend incident hangen waar tientallen hulpverleners aan het werk zijn met een kritieke patiënt.... Ik zeg: dan durf je  ;D

Peen
Redacteur van


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #1353 Gepost op: 1 februari 2012, 22:34:10
Toch wel een opvallend filmpje op Omroep Gelderland.  

Volgens mij zou dit eigenlijk niet eens moeten kunnen.. Zelf zou ik dit niet gemaakt hebben/online gezet..  :-\


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1354 Gepost op: 2 februari 2012, 11:20:36
Waarom kan dit niet? Als in Egypte rellen zijn met veel bloed of zelfs doden kan het wel. Nu het dichtbij huis is niet?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1355 Gepost op: 2 februari 2012, 23:28:37
Toch wel een opvallend filmpje op Omroep Gelderland.  

Volgens mij zou dit eigenlijk niet eens moeten kunnen.. Zelf zou ik dit niet gemaakt hebben/online gezet..  :-\

Je doelt op de bloedvlekken?...


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #1356 Gepost op: 4 februari 2012, 20:29:15
Waarom kan dit niet? Als in Egypte rellen zijn met veel bloed of zelfs doden kan het wel. Nu het dichtbij huis is niet?

Dat is inderdaad de dubbele moraal waar je hier in Nederland tegen aanloopt. We kijken wel met het bordje op schoot toe hoe men elkaar in Egypte afslacht, en spreken van een tragisch voorval, zien we de buurman op de TV met een gebroken been, nadat hij onderuit gegaan is met zijn scooter, dan is het een ramp, en staat men gelijk op de achterste benen.

Wat betreft het wel, of niet maken van deze beelden, een cameraman krijgt altijd èèn en dezelfde opdracht mee : Leg de volledige situatie vast zoals deze is !
Uiteraard is dit geen vrijbrief om alles vast te leggen, maar zaken die in mijn ogen te maken hebben met het verhaal, die zal ik filmen. Het is dan aan de eindredactie gelegen om de beslissing te nemen van wel, of niet, meenemen in de uitzending.
Mijn persoonlijke mening is dat hier het bloedspoor onderdeel van de gebeurtenis is en dat de cameraman juist heeft gehandeld.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1357 Gepost op: 6 februari 2012, 11:03:13
Overigens lijkt me wel dat dit onderdeel was van een plaats delict. Des te opvallender dat een cameraman er kon rondlopen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1358 Gepost op: 6 februari 2012, 13:05:16
Overigens lijkt me wel dat dit onderdeel was van een plaats delict. Des te opvallender dat een cameraman er kon rondlopen.

Toen ik nog in een flatje woonde heeft het ook wel eens weken geduurd eer de schoonmakers aan het wegpoetsen van de bloedvlekken toe kwamen, ondoenlijk om iedereen al die tijd de toegang tot de centrale hal te ontzeggen.

Overigens is het filmpje geëdit, geen bloedvlek meer te zien.


vleddermuis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #1359 Gepost op: 6 februari 2012, 17:49:54
Als je Egypte vergelijkt met incidenten in Nederland heb je het volgens mij nog niet helemaal begrepen...